Tesco rozširuje online službu Tesco Potraviny domov do ďalších miest Slovenska. Od 15. júla 2013 spoločnosť spúšťa donášku potravín až do domu v Nitre a širokom okolí. Obyvatelia Nitry si tak budú môcť spraviť svoj nákupný zoznam pohodlne cez internet na www.itesco.sk/potravinydomov a pracovníci spoločnosti Tesco im ich nákup vo vopred určený termín donesú až k dverám bytu.

Služba Tesco Potraviny domov funguje sedem dní v týždni a zákazníci si môžu vybrať z vyše 20 - tisíc položiek od potravín, cez drogériu až po vybrané potreby pre domácnosť. „Po úspešnom zavedení služby v hlavnom meste a množstve pozitívnych podnetov sme sa rozhodli Tesco Potraviny domov spustiť aj v ďalších slovenských mestách,“ hovorí Michal Dyttert, člen predstavenstva Tesco Stores SR, a.s. Od 15. júla 2013 tak bude môcť službu využívať vyše 200 - tisíc ľudí z Nitry a jej okolia (Zlaté Moravce, Vráble, ...).

Ako to bude fungovať?
Zákazník si po registrácii na webstránke www.itesco.sk/potravinydomov spraví nákupný zoznam a vyberie si z ponúkaných voľných termínov dodania. Nejde však o internetový obchod, upozorňuje spoločnosť. „Je to unikátna služba, v rámci ktorej si zákazník »pozýva« Tesco domov a až tam – pri dverách zákazníka prichádza ku kúpe tovarov. Na internete si teda zákazník nerobí záväznú objednávku, iba nákupný zoznam. Výhodou tohto systému je, že zákazník sa môže pri dverách, keď si všetok tovar osobne prezrie, rozhodnúť, ktoré položky zo svojho zoznamu si chce kúpiť a ktoré nie,“ vysvetľuje podstatu novej služby Katarína Tokárová, e-commerce manažérka Tesco Stores SR, a.s.

Zákazník platí za tovar ceny, ktoré sú aktuálne platné v hypermarkete v deň prevzatia tovaru. Cena teda môže byť v niektorých prípadoch nižšia alebo vyššia ako cena na internete v deň, v ktorý si robil zákazník nákupný zoznam.

Zákazník si môže vybrať z dvoch spôsobov úhrady: platbu vopred cez internet alebo kartou pri prevzatí tovaru. Každý z pracovníkov rozvážajúcich tovar má k dispozícii prenosný platobný terminál. Platba hotovosťou nie je možná. V prípade platby vopred cez internet dôjde k strhnutiu sumy až po prevzatí nákupu zákazníkom. Zákazník tak vždy platí iba za tovar, ktorý skutočne odobral. Pri vyskladnení tovaru sa však zákazníkovi na určitý čas na karte zablokuje suma rovnajúca sa výške predpokladaného nákupu.

Tovar pripravujú priamo v obchode špeciálne vyškolení pracovníci vychystávania tovaru. Tesco v súvislosti so spustením služby v nových lokalitách prijme 60 ľudí. Tí sú špeciálne vyškolení tak, aby vyberali tovar s najdlhšou zárukou podľa pravidla „kúpil by si si to sám?“. Pokiaľ náhodou nie je niektorá položka z nákupného zoznamu zákazníka k dispozícii, vyberie pracovník vhodnú náhradu a vloží ju do farebne odlišnej tašky tak, aby zákazník videl, že ide o iný produkt, ako si zadal vo svojom nákupnom zozname. Záleží potom už iba na zákazníkovi, či sa pre túto alternatívu rozhodne alebo ju odmietne.

Tesco bude na rozvoz objednaného tovaru využívať len vlastné vozidlá, nie externých prepravcov. Dodávky sú vyrobené na mieru pre službu Tesco Potraviny domov. Autá majú špeciálnu časť na prevoz trvanlivých potravín, chladiacu a mraziacu časť na dodržanie teplotného reťazca.

Služba dovozu Tesco Potraviny domov bude stáť od 2,49 eura do 3,99 eura v závislosti od vybraného času dodania. Ceny všetkých tovarov budú rovnaké, ako sú v hypermarketoch Tesco v deň dodania. Podrobnejšie informácie o pravidlách a fungovaní služby sú k dispozícii na internete.

Tesco auto


Okrem služby dovozu potravín domov Tesco spúšťa v oboch mestách i novú službu Klikni & Vyzdvihni. Na rozdiel od rozvozu až k dverám si zákazník môže osobne autom vyzdvihnúť svoj vopred objednaný nákup na určené výdajné miesto. „Zákazníci si tak budú môcť svoj nákup vyzdvihnúť osobne a v čase, ktorý im najviac vyhovuje – napríklad po práci. Ušetria tak čas strávený nakupovaním v predajni,“ nadväzuje Katarína Tokárová, e-commerce manažérka Tesco Potraviny domov. V praxi to znamená, že zákazník príde autom k určenému výdajnému miestu pri hypermarkete a tam ho už bude jeho nákup čakať pripravený. Nemusí tak prakticky ani vôbec vystúpiť z auta. Možnosť Klikni & Vyzdvihni si môže zákazník zvoliť pri tvorení nákupného zoznamu cez webstránku itesco.sk/potravinydomov. Výdajné miesta sú k dispozícii denne od 8 hod. do 22 hod. v Nitre pri hypermarkete Tesco a v hypermarkete Tesco Extra Košice. Cena za službu vyzdvihnutia tovaru Klikni & Vyzdvihni je 1,99 eura.

Ako funguje služba Klikni & vyzdvihni?
• Zákazník si nakúpi prostredníctvom internetovej stránky itesco.sk/potravinydomov a vyberie si možnosť Klikni & Vyzdvihni
• Svoj nákup si príde vyzdvihnúť osobne pri predajni denne od 8.00 do 22.00 hod.
(hypermarket Tesco Extra Košice, hypermarket Tesco Nitra)
• Zákazník si môže vybrať z dvoch spôsobov úhrady: platbu vopred cez internet alebo kartou pri prevzatí tovaru
• Ceny tovarov sú rovnaké ako v hypermarkete v deň prevzatia nákupu vrátane akcií

Ako funguje služba Tesco Potraviny domov?
• Spoločnosť Tesco službu Potraviny domov spustila na Slovensku v októbri 2012 v Bratislave. Od polovice júla ju rozširuje do Košíc, Nitry a okolia.
• Zákazník si pohodlne doma po registrácii cez webstránku itesco.sk/potravinydomov vytvorí nákupný zoznam z vyše 20 - tisíc výrobkov – chladené potraviny, mrazené potraviny, trvanlivé potraviny, drogéria, vybraný priemyselný tovar
• Zvolí si čas, ktorý mu vyhovuje. K dispozícii má 7 dní v týždni, 2-hodinové časy rozvozu medzi 8.00 hod. a 22.00 hod. (na nasledujúci deň alebo až do troch týždňov).
• Nákup zákazníkovi privezú špeciálne zaškolení pracovníci domov až k dverám.
• Zákazník si môže vybrať z dvoch spôsobov úhrady: platbu vopred cez internet alebo kartou pri prevzatí tovaru.
• Ceny tovarov sú rovnaké ako v hypermarkete v deň prevzatia nákupu vrátane akcií
• Pokiaľ náhodou nie je niektorá položka z nákupného zoznamu zákazníka k dispozícii, vyberie pracovník vhodnú náhradu. Záleží potom už iba na zákazníkovi, či sa pre túto alternatívu rozhodne alebo ju odmietne.
• Kontrolovaná teplota pri rozvoze tovaru



Zdroj: TS Tesco