Slovenská pošta predstavila plán transformácie do roku 2028, ktorý má za cieľ ozdraviť spoločnosť, zvýšiť dostupnosť a efektívnosť služieb, modernizovať a udržať finančnú stabilitu. Transformácia sa zameriava na optimalizáciu siete, zefektívnenie procesov a technológie, pričom nebude zatvárať veľa pobočiek, ale ich premení na franšízy či rozšíri alternatívy ako samoobslužné boxy. Plánuje zachovať rovnaký počet pobočiek, no časť z nich bude prevádzkovaná cez franšízy, čo je bežná prax v susedných krajinách. Súčasťou je aj modernizácia služieb, digitalizácia a investície do inovácií. Dôležitým prvkom je i rozvoj zamestnancov a vytváranie nových pracovných miest. Cieľom je zabezpečiť udržateľnosť a lepšie služby pre občanov, pričom sa kladie dôraz na jednoduché, dostupné a digitálne riešenia.

V krajských a okresných mestách bude proces konsolidácie zahŕňať presun prevádzky najmenej vyťažených pobočiek na nástupnícke pošty, ktoré sa posilnia a budú mať dlhšie otváracie hodiny. Toto má zabezpečiť efektívnejšiu obsluhu zákazníkov v týchto oblastiach. Tieto kroky sú súčasťou širšieho plánu na optimalizáciu siete a zvýšenie dostupnosti služieb pošty.

„Transformácia nie je hromadné zatváranie pobočiek, ani hromadné prepúšťanie. Je to zmena starého, dnes už nefunkčného a extrémne nákladného modelu pošty na nový, ktorý bude bližšie k ľuďom a konečne začne vytvárať zisk. Naším cieľom je udržať rovnaký počet pobočiek, avšak časť z nich transformovať a prevádzkovať prostredníctvom franšíz. Zároveň budeme rozširovať počet alternatívnych poštových bodov, napríklad aj cez samoobslužné boxy, aby mali zákazníci služby dostupné 24/7. V tomto roku plánujeme zatvoriť 26 prevádzok v krajských mestách, následne sa chceme zaoberať okresnými mestami a popritom budeme riešiť franšízové prevádzky na vidieku. Celý proces transformácie bude trvať tri roky s minimálnym dopadom na zamestnanosť,“ upresňuje generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka.



Zdroj: Slovenská pošta