Cestné správne orgány v tomto prípade mesto Nitra vykonávajú štátnu správu vo veciach pozemných komunikácií tzn. zabezpečujú "administratívnu" časť problematiky pozemných komunikácii, napr. vydávajú určenia pre použitie dopravného značenia, vydávajú rozhodnutia o zvláštnom užívaní komunikácie, vykonávajú štátny odborný dozor.

Mesto pri výkone tejto činnosti úzko spolupracuje s dopravným inšpektorátom, ktorý dáva súhlas z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Dopravný inšpektorát môže dávať rôzne podnety, ktoré by prispeli k zvýšeniu bezpečnosti. Funguje tu akási krížová kontrola, kde mesto bez polície nemôže robiť veci a naopak.

V prípade Murániho KDI (Krajský dopravný inšpektorát) v súvislosti so smrteľnou dopravnou nehodou dalo podnet na riešenie vjazdu vozidiel na komunikáciu /chodník na Murániho. Požadoval osadiť stĺpik, ktorý by zamedzil vjazd vozidiel. Mesto si vyžiadalo stanovisko hasičov a záchranárov, ktoré bolo záporné. Napriek týmto stanoviskám a odporu časti občanov stĺpik osadilo.

Nedalo sa to riešiť inak, nebudú ohrozené životy ľudí, keď budú záchranári hľadať kľúč po zodpovedných osobách, pretože v týchto prípadoch rozhoduje každá sekunda?

V zadnej časti je niekoľko rokov parkovacia plocha pre cca. 20 vozidiel. Môžeme si na Dieloch dovoliť takýto luxus, aby neboli využité? Aby sme len nekritizovali, možné sú dve riešenie - zriadiť na príjazdovej komunikácii obytnú zónu - 20 km/h, chodci môžu používať v komunikáciu v celej jej šírke, parkovanie iba na určených miestach, alebo v zadnej časti zriadiť samostatný vjazd na parkovisko.


Miesta, kde je možné vybudovať nové prístupy na Murániho ulicu

Murániho - zábrana Murániho - zábrana


Stanoviská MsÚ, KDI a záchranných zložiek

Murániho - zábrana Murániho - zábranaMurániho - zábranaMurániho - zábranaMurániho - zábrana



Zdroj: Nitralive.sk