NITRA 12. októbra (SITA) – Nitriansky magistrát žiada od majiteľov zaparkovaných vrakov v uliciach mesta peniaze. V roku 2010 mestská polícia zaevidovala 212 dlhodobo nepojazdných vozidiel, za rok 2011 to bolo zatiaľ 92. Sadzbu dane za užívanie verejného priestranstva pre vozidlo vyradené z cestnej premávky stanovuje všeobecne záväzné nariadenia na euro za meter štvorcový a deň. Za rok 2010 magistrát vystavil 14 platobných výmerov v celkovej výške 28 014 eur. Napríklad majiteľ Peugeota 306 s nitrianskou štátnou poznávacou značkou má zaplatiť 6 674 eur, majiteľ Forda Escort bez evidenčného čísla 4 719 eur.

Dlhodobo nepojazdné vozidlá a vraky kontroluje mestská polícia, ktorá zhotovuje aj fotodokumentáciu. Majiteľov áut potom zistí dopravný inšpektorát. Polícia ich vyzve k odstráneniu vozidla do siedmich dní. Zoznam áut, ktoré majitelia neodstránia následne posiela na referát dopravy a cestného hospodárstva na mestskom úrade. Ten zasiela majiteľom vozidiel, ktoré užívajú verejné priestranstvo viac ako 60 dní, písomné výzvy na ich odstránenie. Vlani ich poslal 47, v tomto roku 17.

Kontrola na radnici, ktorá bola v júli a v auguste, zistila viaceré nedostatky. Platobné výmery neboli vystavené vo všetkých prípadoch, výzvy na odstránenie vozidla zaslal magistrát v niektorých prípadoch po lehote 30 dní. Vystavené platobné výmery neboli odstúpené k ich zúčtovaniu a následne ani k vymáhaniu úhrad na príslušné útvary mesta, čo je porušenie zákona o účtovníctve. Niektoré vozidlá, ktorá mestská polícia eviduje ako odstránené, naďalej parkujú na sídlisku Klokočina. „Za nedostatky nie je potrebné vyvodzovať individuálnu zodpovednosť, pretože nemajú za následok premlčanie nárokov mesta alebo finančný dopad na rozpočet mesta,“ píše sa v materiáli, ktorým sa budú vo štvrtok zaoberať mestskí poslanci.

Zdroj: (SITA, mp;mt), 201110120245, foto archív Nitralive.sk