Cyklotrasa cez Borinu je pred dokončením, zástupcovia mesta vzniesli pripomienky

Aktuálne pohľady na výstavbu cyklotrasy + informácie

Výstavba cyklotrasy z Klokočiny od Family centra cez Borinu po autobusovú stanicu je pred dokončením. Zatiaľ chýba osvetlenie na Borine, ako problematické sa ukazuje celkové naprojektovanie cyklotrasy a pred odovzdaním do užívania bude potrebné odstrániť nedostatky.

Prvé nedostatky si všimli občania, fotografie so sťažnosťami sa objavili napríklad na FB stránke Klokočina - problémy obyvateľov. Pri výstavbe resp. rozšírení chodníka na úrovni Family centra a ďalej na Dolnočermánskej bola poškodená dlažba - chodník je na viacerých miestach prepadnutý a zvlnený.

V stredu 3. apríla 2019 sa uskutočnilo preberacie konanie za účasti obyvateľov, zástupcov mesta a zhotoviteľov stavby. Projekt okrem koncepčných problémov obsahuje aj drobné nedostatky a nedokončené práce. Tie účastníci obhliadky zdokumentovali a zhotoviteľ diela, spoločnosť Eurovia, sa zaviazal pripomienky zapracovať. "Všetky drobné vady a nedokončené práce sú súčasťou zápisu. Realizovať ich budeme postupne tak, aby sme ich mali do 30. apríla hotové,“ povedali priamo na mieste zástupcovia spoločnosti Eurovia. Po realizácii pripomienok bude nasledovať ďalšia obhliadka cestičky pre chodcov a cyklistov Klokočina – Borina – Autobusová stanica. Vyjadrenia zástupcov mesta si môžete prečítať na konci článku.

Po cyklotrase som sa bol previezť na bicykli a k fotkám pridávam svoje subjektívne dojmy.


Relive 'Cyklotrasa Dolnočermánska (Family center) - Borina -AS Nitra'




Cyklotrasa začína pri stanovisku taxislužby na autobusovej stanici. Hotový je chodník aj LED osvetlenie. V tomto mieste by malo byť aj cyklodepo. Trasa smeruje cez železničné priecestie, Železničiarsku ulicu, popri kruhovom objazde hore cez Slnečnú ulicu na Borinu. Na Železničiarskej ulici je v jednom mieste užší chodník, ináč je prejazd bez problémov. K tejto časti nemám výhrady. Hlavne na Borine si všimnite ešte nedokončené verejné osvetlenie - chýbajú stĺpy.

Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto


Prejazd po tejto časti je dosť obtiažny a nekomfortný - v prípade, že by cyklista jazdil presne po vyznačenej trase, v pravej časti potom prekvapí príprava na osadenie stĺpu verejného osvetlenia, ktorý bude v strede chodníka.

Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto7 Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto


Na Červenovej ulici oproti mestskej hale zvyknú počas športových podujatí parkovať autá, verím, že to nebude pokračovať. Ináč bude tento chodník v krátkej dobe poškodzovaný.

Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto


Na Dolnočermánskej ulici je cyklotrasa vedená poza zastávku MHD. Označník bol presunutý zo stredu chodníka na kraj. V tomto úseku až po Family center bola poškodená pri výstavbe dlažba - chodník tu bol rozšírený.

Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto


Nový úsek nenadväzuje na cyklochodník vedúci na Hviezdoslavovu triedu - je potrebné ich prepojiť

Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto


Poškodený chodník...

Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto


Vyjadrenia zástupcov mesta po obhliadke cyklotrasy

„Sme veľmi vďační za každý zrekonštruovaný chodník a za každý meter cyklotrasy. Po oboznámení sa so situáciou priamo v teréne však musím konštatovať, že je tu hneď niekoľko otáznikov. V prvom rade sa musíme spýtať sami seba, kto tento projekt zadával, následne, prečo bol takto navrhnutý a kto ho v navrhovanej podobe odsúhlasil. Je nemysliteľné, aby bol v strede zdieľaného chodníka pre cyklistov a peších stĺp verejného osvetlenia, aby v projekte chýbalo 2 200 metrov štvorcových asfaltu alebo, aby sme ignorovali, že časti chodníka sa prepadávajú. Či už je problém u nás na úrade, v projektantovi alebo je to kombinácia faktorov, nájdeme príčinu a vyvodíme dôsledky,“ hovorí primátor Nitry Marek Hattas.

Jedným z poslancov, ktorí si spolu s primátorom prešli celú trasu, bol aj Pavol Obertáš. „Mesto Nitra by sa malo poučiť z chýb, ktoré vznikli v minulosti a preniesť zodpovednosť na projektantov. Dnes sme od stavebného dozoru opakovane počuli, že projektant niektoré veci neriešil alebo zabudol zapracovať. Toto je v dnešnej dobe neprípustné,“ hovorí poslanec Obertáš.

Poslankyňa a vedúca Krajského strediska Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska Petra Ajdariová zase upozornila na chýbajúce signálne pásy pre zrakovo postihnutých pred vstupom na priechody pre chodcov a na príliš vyvýšené nájazdy na obrubníky, ktoré môžu spôsobiť problémy vozíčkarom. „V projekte mohlo byť myslené aj na to, aby bola cestička upravená kontrastným povrchom. Bolo by jasnejšie, ktorá polovica je určená pre cyklistov a ktorá pre chodcov“.

Viceprimátorka Michaela Hefková považuje za dôležité zlepšiť proces schvaľovania a kontroly projektov a posilniť odborné kapacity na úrade. „Potrebujeme projekty nastaviť tak, aby boli kvalitne zrealizované a mohli spoľahlivo slúžiť obyvateľom nášho mesta,“ zdôrazňuje viceprimátorka Hefková.


Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto Cyklotrasa Klokočina - Borina - autobusová stanica, foto



Zdroj: Nitralive.sk, Mesto Nitra



Komentáre  

+5 # nekrmtedarmozracov 2019-04-04 22:21
Ak sa hore {na MsÚ} preberú, tak Nitra vyzerá a môže vyzerať krajšie, ekologickejšie- športovo a kultúrne, moderne orientované mesto. Cyklotrasy v Nitre a v okolí je dobrý projekt.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # T. 2019-04-05 07:41
zdruzena cyklocesta/chod nik je z nudze cnost. Ale aspon je to oficialne oznacene a cyklist ani chodci nebudu moct pindat jeden na druheho, budu sa musiet nejak respektovat. Nepochopil som ten farebny pas pri family centre. To je "navod" kadial maju ist cyklisti?

Stlp v strede cyklocesty/chod nika je uz tradicna slovenska chutovka. Bez takejto p*coviny sa u nas snad nemoze ani ziadna stavba skolaudovat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+11 # johnnysp29 2019-04-05 14:38
Prečo to nazývame cyklotrasa keď to nie je cyklotrasa, ale chodník po ktorom je povolené jazdiť na bicykli?
Alebo citujem "zdieľaný chodník pre cyklistov a peších".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # pepek378 2019-04-05 15:39
A prečo ten chodník nieje rozdelený pre chodcov a cyklistov ako je to spravené na Hviezdoslavovej ulici
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # viktor 2019-04-05 17:05
Prečo zase dali značku C12? Mali dať zelený pruh, zase to kombinujú s chodcami a budú incidenty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Popelec 2019-04-05 17:41
Rozbicyklujme Nitru by sa mali premenovať na "Vyasfaltujme zvyšok sveta" alebo "Vytlačme chodcov z chodníkov"
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Michal Mucka 2019-04-05 21:32
predpokladam, ze ty tvoj zadok rozvazas vsade na aute...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # santi 2019-04-05 21:33
Trasovanie tejto asfaltovej katastrofy malo byť úplne iné.
Z Hviezdoslavovej ulice na autobusovú stanicu okolo hasičov,cez ulice Galbavého a cez Borinu ?, nebolo by lepšie z Hviezdoslavovej , dolu k ČS Schel, kruhový objazd Hollého a dolu po Železničiarskej na autob.stanicu ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # mh 2019-04-06 00:54
Ja by som ju viedol skôr cez širočiznú Golianovu, ktorá sa robila nedávno a na cyklistov sa úplne kašľalo.

Inak kto toto vyšlape od kruháču pod Borinou na Borinu na nejakom mestskom jednoprevodovom bajku má u mňa veľký rešpekt.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # čarodej 2019-04-06 13:27
a kolko to stálo? to nikde nespomínaju,zas odrbali ludí celý hype pre nič a niekto si dobre zarobil,hanba jak to vypadá jak keby to autisti robili :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # mh 2019-04-06 22:49
Pokiaľ si dobre pamätám, tak všetky tieto cyklotrasy sú eurofondové projekty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # dlhy 2019-04-07 07:17
A ešte taká maličkosť:
Všetky tieto projekty boli pripravené, vysúťažené a podpísané pred voľbami.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Michal Mucka 2019-04-07 14:21
To SA mas cim chvalit, kedze si bol sucastou toho 12rocneho hnoja...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # dlhy 2019-04-07 21:24
Aj na takýchto mozgových akrobatov, ako si ty, svieti slnko.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Mucka 2019-04-08 07:13
Ja viem pre teba to je len obratenie kabata na druhu stranu a ides dalej....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # dlhy 2019-04-08 13:38
Skúsiš mi pripomenúť to obrátenie kabáta?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # DDT 2019-04-08 07:52
Tak Dlhy priznaj si , že ani ty nie si nejaký Einstein.
Takže by si sa mohol trošku uvedomiť.
Mňa len zaráža tá drzosť , že ty vždy hodnotíš mentálnu úroveň diskutérov.
Máš nejaký komplex? Či nejakú poruchu?

Už to tu kedysi odznelo "pre hlupáka je každý hlupák". :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # dlhy 2019-04-08 13:40
Máš plnú pravdu.Na Einsteina sa nechytám.
Neviem hrať na husle.
A prezraď mi čo to po slovensky znamená "uvedomiť sa".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Lietadlo 2019-04-07 09:56
Takto sa za eurofondy opravujú chodníky. Nazvať niečo cyklotrasou aby na to mohli zobrať Eurofondy. Najlepšie by bolo nazvať všetky chodníky v meste ako cyklotrasy. Keď budú opravené tak by mohli nazvať všetky cesty v meste ako cyklotrasy a opraviť aj tie.

Som zvedavý ked za pár rokov Eurofondy skončia že za čo budeme platat tie deravé chodníky. Tieto roky vláda nazýva ako roky kedy sa ekonomike darí. Ak mesto nemá peniaze na údržbu chodníkov teraz tak som zvedavý na to peklo keď skončia Eurofondy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # brusič zo ZM 2019-04-07 12:59
Peklo by sa udialo len v tom prípade, že sa šéfom mestských služieb stane obočiar.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # fero_nitra 2019-04-16 11:47
Pre pána Obertáša:
preniesť zodpovednosť na projektanta znamená zvýšiť projektový honorár rádovo asi 10x, zabezpečiť podklady pre projekt ako napr. geologický prieskum, stavebno- statický prieskum, geodetické zameranie územia s presným vytýčením inžinierskych sietí a zelene a pod. A v neposlednom rade presný stavebný zámer investora. Zo strany investora to znamená rešpektovať zákony, vyhlášky a normy a zamestnať odborníkov. Medzi odborníkov nezaraďujeme Pánskeho, Šaba, Hozlára alebo Jančovičovú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Palo Obertáš 2019-04-16 13:27
Každý projektant má poistku na škody, ktoré vzniknú pri výkone jeho povolania takže ak tento projektant zabudol do rozpočtu zahrnúť 2000 m2 asfaltu ktoré musí zaplatiť mesto dá sa cez poistku preniesť na projektanta napríklad táto škoda? Určite dá a aj to je zodpovednosť.

Citovanie fero_nitra:
Pre pána Obertáša:
preniesť zodpovednosť na projektanta znamená zvýšiť projektový honorár rádovo asi 10x, zabezpečiť podklady pre projekt ako napr. geologický prieskum, stavebno- statický prieskum, geodetické zameranie územia s presným vytýčením inžinierskych sietí a zelene a pod. A v neposlednom rade presný stavebný zámer investora. Zo strany investora to znamená rešpektovať zákony, vyhlášky a normy a zamestnať odborníkov. Medzi odborníkov nezaraďujeme Pánskeho, Šaba, Hozlára alebo Jančovičovú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2019-04-16 15:27
Nechcem ospravedlňovať chyby projektantov, ale mesto tých zmienených 2000 m2 musí zaplatiť tak či tak, ak ich pri realizácii stavby naozaj treba.
V čom teda spočíva tá zmienená "škoda"?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # DTD 2019-04-16 15:31
Súdruženko, minimálne boli uvedení do omylu predkladatelia cenových ponúk. Čo keď víťaz o tom náhodou vedel.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2019-04-16 18:24
Tu sa to hemží projektantmi, cestármi, staviteľmi, odborníkmi na verejné obstarávanie,...
Jednoducho nie je vo vesmíre problém, ktorý by ste nevedeli vyriešiť oveľa lepšie ako ktokoľvek iný.
Už sa teším ako bude Nitra rozkvitať, keď to konečne chytíte do rúk.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Shadow 2019-04-16 19:31
Tak im nezavadzaj ;)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2019-04-16 20:03
Komu?
Internetovým tlčhubom?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # DDT 2019-04-16 19:41
Nám stačí ako rozkvitala a rozkvitá kým to máš v rukách ty.
Viac nemusíme vedieť. :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Mucka 2019-04-16 20:09
si ty ale velky uboziak...asi ta zivot moc tresta...Minusk ovy kral!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # fero_nitra 2019-04-17 10:20
Predkladatelia cenových ponúk majú predsa k dispozícii aj projektovú dokumentáciu a majú priestor na dotazy, takže uvedení do omylu sú iba vlastnou lenivosťou a špekulatívnym postojom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # fero_nitra 2019-04-17 10:18
Ale tých 2000 m2 asfaltu bolo v projekte. Rozpočet je iba podpornou súčasťou projektu. A stavba sa realizuje podľa stavebného zákona a projektovej dokumentácie a nie podľa rozpočtu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť