Obytná zóna Hviezdoslavova - pod Párovským cintorínom pribudnú vyše dve stovky bytov

Investor plánuje postaviť 7 bytoviek, každá bude mať 4 nadzemné podlažia a jedno ustúpené podlažie

Koncom roka 2016 bola vyhlásená verejná urbanisticko-architektonická súťaž na riešenie "Obytnej zóny Hviezdoslavova" v Nitre. Výsledky boli publikované v marci 2017 na webe archinfo.sk.

V súťažných návrhoch môžeme vidieť rôzne typy budov, často je súčasťou aj výšková budova. Výsledný projekt so žiadnou výškovou budovou nepočíta. Investor plánuje postaviť 7 bytoviek, každá bude mať 4 nadzemné podlažia a jedno ustúpené podlažie. Medzi súťažnými návrhmi som takto definované budovy nenašiel, investor zrejme nevybral ani jeden návrh. Zámer je vo fáze získavania povolení.

Celkový počet bytov: 242, z toho 1-izbové 75, 2-izbové 104, 3-izbové 63
Parkovacích miest: 301
Začiatok výstavby:
Ukončenie výstavby:
Predbežné náklady: 28 985 000€

Dopravné napojenie - z Hviezdoslavovej triedy, jednosmerný výjazd na Hviezdoslavovu smer kruhový objazd Hollého x Želeničiarska

Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova



Zdroj: Nitralive.sk, enviroportal.sk



Komentáre  

+24 # Shadow 2018-08-31 08:41
Ak opomeniem fakt, ze sa do arch. sutaze prihlasili aj ovela kvalitnejsie navrhy ako tento "vitazny", za problem povazujem dopravne riesenie. Uz teraz ten kruhovy objazd na Holleho nezvlada napor aut v rannej spicke z Klokociny, neviem si predstavit, ako zvladne dalsich cca 200 aut nahliacich sa pred osmou jedinym moznym smerom do mesta.
Riesenie vidim v dostavbe Hviezdoslavovej triedy viaduktom ponad kolajnice a napojenim na velky kruhovy objazd. Je to sice nakladne riesenie, ale treba si uvedomit ze:
- Hviezdoslavova trieda nebola dostavana podla povodnych planov a sucasne cesty su vlastne len "zjazdy" z hlavneho tahu
- mesto sa chtiac-nechtiac dynamicky rozvija a velke investicie najma na riesenie dopravy v Nitre su nevyhnutnostou, ak nechceme mat z Nitry najvacsie parkovisko na svete.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # Michal Šimonek 2018-08-31 08:43
Tak ako píšeš - nadjazd nad Braneckého je nutnosť a čím ďalej sa to bude odkladať, tým horšie to bude. Nie je normálne, aby sa najväčšie sídlisko napájalo na Hollého. Keby je tá ulica aspoň v dobrom stave, ale ten tankodrom robí problém aj MHD.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dialnica 2018-08-31 10:16
škoda že realizácia akéhokoľvek nápadu si vyžiada takmer úplné odrezanie klokočiny na stavebne potrebný čas, ja si viem predstaviť aj prejazd cez čermáň ale asi som jediný( Mesto by malo čo najskôr začať riešiť pripojenie Hviezdoslavovej na diaľnicu aby vznikla alternatívna tepna v prípade rekonštrukcie ciest. To isté univerzitný most a chrenová.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2018-08-31 10:57
Hviezdoslavova na diaľnicu pripojená nikdy nebude. Bohužiaľ kedysi bolo v pláne napojiť Klokočinu vrchom na Kynek, prestavala by sa križovatka na Kyneku a Klokočina by mala napojenie na R1a. Už je to pasé. Pozemky sú zastavané. Potrebujeme križovatku Čermáň súrne. A hlavne malý južný obchvat, aby bola alternatíva a aby sa nejazdilo cez centrum. Nie je normálne, aby mesto s obchvatom bolo plné áut hlavne cez výstavy - všetko ide cez centrum.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # aladar 2018-09-01 14:53
okolo nitry vedie dialnica?!! Ja som myslel, že je to rýchlostná cesta... aspoň tu ľudia preboha pomenúvajte veci srávnymi názvami...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # Ccc Div 2018-09-01 15:52
Keď chceš hrať múdreho je to "cesta pre motorové vozidlá prvej triedy".
Preboha ľudia pomenúvajte veci správnymi názvami. :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # Ccc Div 2018-09-01 16:06
Sa ospravedlňujem. To prvej triedy je tam navyše. :o
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # Ccc Div 2018-09-01 19:15
Tak pre debilov.
(c) necháva (však) bez zmeny samotný paragraf §4a 135/1996 Z.z. a tým aj v ňom obsiahnutý názov "cesta pre motorové vozidlá", (d) pojem "rýchlostná cesta" (na rozdiel od staršieho zákona 315/1996 Z.z.) vôbec priamo nedefinuje. Úmysel bol, zdá sa, nahradiť paušálne pojem "cesta pre motorové vozidlá" pojmom "rýchlostná cesta" (s cieľom zjednotiť terminológiu zákonov s terminológiou technických noriem), výsledok však je pri danej formulácii textu predpis, podľa ktorého sa pojmom cesta pre motorové vozidlá najnovšie "rozumie" pojem rýchlostná cesta, ale tento pojem "rýchlostná cesta" nie je v zákone definovaný.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Ccc neDiv 2018-09-01 19:28
Sam si debil co len kopíruje Wikipédiu. Strc sa do prdele znalec, "ciest pre motorové vozidlá prvej triedy". Kretenko
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-9 # Ccc Div 2018-09-01 19:39
TAk debil len debilom zostane :D
Serie ťa že mám pravdu a si sprostý jak kýbel gitu?
Ale vidím že debilov je tu celá kopa už.
Ide to tu dolu vodou.
Michal nezávidím Ti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ccc neDiv 2018-09-01 19:53
Tak ty si originál dement, ktorý sa vytesuje co perfektného skopíroval. Pozri si aktuálne znenie zákona č. 135/1961 a konkrétne §4a ods. 4 aby si vedel co je rýchlostná cesta. A máš pravdu debilov je tu vela, ale ty si ECHTOVNY. Tak Michalovi ta fakt nikto nezavidi to sa už nemusíš báť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # Ccc Div 2018-09-01 20:35
Pletieš sem niečo iné .
Ale debilovi nevysvetlíš.
:lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ccc neDiv 2018-09-01 20:46
:lol: Nemáš argumenty tak už nevysvetlujes. Pozri si svoj príspevok vyššie kde hovoríš ze pojem ryhclostna cesta nie je v zákone zadefinovaný. A ešte sa aj odvolavas na zákon kde je ten
pojem zadefinovany Tak som ti len ukázal aký si tupelo sedemkvintovy. Nič viac nič menej. Ale ako to píšeš?Áno. Áno Ale debilov nevysvetlis :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # Ccc Div 2018-09-01 20:47
A nemám chuť sa tu s debilmi už doťahovať.
http://adam.vba.sk/elearningdemo2/?pg=zn&code=D32a
Takže bozaj ma debilko.
A jazdi po rýchlostnej ceste ktorá je označená tvojimi vlatnými výgrcmi :-x
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Ccc neDiv 2018-09-01 20:55
:lol: :lol: :lol: :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # Ccc Div 2018-09-01 20:58
Takže si debil .
Prečo asi je potom rýchlostná cesta označená značkou "cesta pre motorové vozidlá". To je záhada ?
No preto že si extra debil.
:-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Ccc neDiv 2018-09-01 21:19
No naposledy kretenko DZ IP22a je dopravná značka rýchlostná cesta. Len si pozri vyhlášku 9/2009. A nesnaž sa byť znaly. Lebo si len zakomplexovany idiot spoza klávesnice. Už sa nestrapnuj, lebo čím ďalej píšeš len väčšie a väčšie chujoviny
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2018-09-02 09:46
Poprosím oboch o slušné vyjadrovanie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # FAMAGUSTA 2018-09-02 12:08
Pán Šimonek, máte pravdu. Smutné je, že jeden z týchto dvoch je bývalý poslanec MsZ, ktorý má aj po 4 rokoch bezvýznamnosti horkú slinu. A pritom sa nabalil až - až, v spolupráci s majiteľom distribučky alko, nealko a tabakových výrobkov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # Ccc neDiv 2018-09-01 21:01
Debilko jeden pripeceny. Ty si fakt megero. Dopravná značka D32a neexistuje už viac ako 9 rokov. Keď chceš niečo písať fakt studuj a uč sa. Takže bozaj sám seba a možno objavis niečo čo máš aj v hlave. Veľké hovnoooooo :-*
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # StopDvoncovi 2018-08-31 10:34
velke mnozstvo ludi co dochadza z klokociny by mohlo pouzivat MHD/bicykel namiesto svojho auta. Tak sa necudujme ze ten kruhak nestiha. Ano infrastrukura v NR neni ani zdaleka idealna v NR, ale treba zacat aj od seba.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # Ccc Div 2018-08-31 20:44
Neviem koľko máš odjazdené na bajku.
Ale ja nemám gule na to v rannej špičke jazdiť na bajku po cestách v Nitre.
MHD je vpodstate nefunkčná.
Skúsil si ísť z Klokočiny do krškán? Katastrofa.
Takže treba začať od polície ,aby si robila svoju prácu.
Potom cyklotrasy a nakoniec MHD.
Až potom môžeme hovoriť o tom prečo ľudia využívajú autá a nei alternatívy.
Lebo teraz bajk ani MHD alternatíva v Nitre NIE JE . :sad:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2018-08-31 21:35
MHD je celkom v pohode. Teda aspon mimo rannu spicku. Vtedy nou nejazdim, takze to neviem. Krskany su kategoria sama o sebe. Niektore miesta su slabsie obsluhovane, ze sa cloveku oplati ist skor peso, nez cakat na autobus, ale zazil som uz aj mesta s horsou MHD. Z toho, co mam odskusane je Nitra taky lepsi priemer co sa tyka intervalov a hustoty siete. Kvalitou autousov je to jedno z najhorsich.

Cykltorasy...pravdupovediac ani neviem, ci je v Nitre nejaka ozajstna cyklotrasa. Nevyuzivam ich, lebo su to vacsinou len nejake odrezky, ktore idu odnikial nikam a nerespektuju ich ani cyklisti, ani chodci. Vyzera to, ze mesto nejaky uceleny koncept nema, len sa niekam buchne par zelenych ciar a hotovo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # Ccc Div 2018-09-01 19:22
Osobne síce MHD nevyužívam vôbec.
A ani nebudem pokým nebude funkčná. Teda aby som sa dostal z Klokočiny do Krškán bez prestupu alebo s aspoň s prípojom ktorý nadväzuje. Nie o hodinu.
To isté z Krškán na Zobor.
Lebo dobré spojenie má iba Klokočina a Chrenová.
A cyklotrasy bez zjavného "cieľa" ako píšeš sú iba odrezky a paródia cyklotrás.
Stačí sa ísť pozrieť na žitný ostrov a tam kdeaká dedinka má svoje cyklotrasy.
Ale sme uplne mimo tému článku :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-08-31 21:12
Alternativa ako pre koho. Na dochadzanie do prace tazko - nestalost pocasia, rocne obdobia, hygiena... kto ma deti tazko ich bude vozit bicyklom. Bicykel je super ale aby nahradil auta to tazko. To by musela polovica Nitry presadnut a to je nerealne. Treba cesty, ktore chybaju. Problem Nitry je v cestach nie v tom, ze ludia nejazdia na bicykloch.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # Ccc Div 2018-08-31 21:25
Michal dá sa aj na bajku. Aj s detmi.
Ale bezpečnosť je nulová.
Nemôžme chcieť od vodičov dodržiavanie zákona ak tak sama polícia nekoná.
Pri predbiehaní dodrží odstup tak jeden , dvaja vodiči. Z niekolkých stovák, možno aj tisíc.
Takže aj ja jazdím autom.
O vyhradených cyklopruhoch možeme iba snívať ( ak považujú za cyklotrasu nakreslenú čiaru na chodníku.)
Dá sa jazdiť takmer celý rok.
Nie sú podmienky vo firmách a (úradoch) na základnú hygienu a hlavne bezpečné parkovisko pre bicykel.
Potom by to šlo.
Je to na viac debaty ako iba takto na pár riadkov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # T. 2018-08-31 21:49
Ak by vodici jazdili ako maju, policia by konat vobec nemusela. Je to vsetko o ludoch okolo nas. Mentalita vacsiny nasho naroda je este pomerne zaostala. Prejavuje sa to nielen na cestach, ale aj v politike.

Presne ako pises, v Nitre chyba pre cyklistov prakticky vsetko: jazdne pruhy, parkovanie a nemysli sa na nich ani pri vystavbe budov, tym myslim sprchy vo firmach a pod.

Celorocne jazdenie v Nitre som uz dlho nemal moznost absolvovat. Na tych zladovatelychh chodnikoch si to ani neviem predstavit (uvazujem o hrotoch na zimu). V Nemecku su cyklocesty odhrnute skor, nez u nas dialnice (po nocnom snezeni je cyklocesta zo zapadakova do zapadakova o 7. rano uz odhrnuta a posolena). Mame este vela co dohanat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # Ccc Div 2018-09-01 04:49
Áno , ale nejazdia tak. Preto by mala konať . Na to predsa je určená.
Kvôli bezpečnosti jazdím aj ja iba rekreačne.
Každodenné jazdenie je o hubu. Preto auto.
Zima so snehom, ľadom už býva iba občas na pár dní. To by išlo. Ale kde sa dá bezpečne odparkovať bajk v NR?
:-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2018-08-31 23:30
Tak dá sa všetko - aj chodiť peši 100km. Pre mňa je bicykel fajn ako pohyb, ale nie na dochádzanie a s deťmi už vôbec nie. To je z extrému do extrému :-)

Nitra nemá prispôsobené cesty, preto jazdím po chodníkoch, aj keď by sa nemalo. Radšej bezpečne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-9 # Ccc Div 2018-09-01 04:39
Samozrejme záleží kam dochádzat.
Jazda z PP JUH trvá asi 20 minút do mesta do v parku pri štadión.
Koľko to trvá autom? Moc veľký rozdiel tam nebude. Najmä ráno keď je zápcha by som tipol bajk na rýchlejší.
Ja sa snažím po chodníkoch čo najmenej. Aj keď ako píšem v rannej špičke gule na jazdu po cestách bajkom nemám.
Spojenie MHD konečná na Klokočine zastávka plastika cca hodina.
Nitra nemá nič. Ani len víziu a robí sa všetko tak akosi za v pochodu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # StopDvoncovi 2018-09-04 00:25
z toho co pises , tak v nitre stale prsi a vsetci maju deti. Si precitaj co si napisal.
Ja hovorim o tom, ze ludia su pohodlni a vyvazaju sa na autach. Nie kazdy den prsi a nie kazdy ma deti.
Jedinym riesienim dopravy je zredukovat pocet aut. Ziadne ine riesenie nie je.
Pokial toto ludia nepochopia, tak doprava stale bude v takom stave v akom je.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Michal Šimonek 2018-09-04 07:57
Nesúhlasím celkom, okrem redukcie áut je potrebné dobudovať infraštruktúru. To máš ako s potrubím v Nitre - poddimenzované, staré. Ako to vyriešime? Prestanú sa ludia umývať? Nie. Môžeme apelovať, aby šetrili vodu ale zároveň dobudujeme kanalizáciu. Či?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # StopDvoncovi 2018-09-04 08:21
To je trosku zly priklad. Potrubie je stare a poddimenzovane, tak ako pises.
Ale znova , nejdeme sa tu hadat, ja len hovorim,ze strasne vela ludi chodi autom zbytocne. Keby viac ludi vyuzivalo MHD( ktora , ano , neni ani zdaleka dokonala ) , alebo bicykle ( ano ziadne cyklochodniky, je to zle )tak by by to doprave rapidne pomohlo. A ano, nie vzdy sa da na tom bike, alebo MHD, ale vo vela pripadoch sa to da. Pekny den Michal
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-09-04 08:44
Tak narýchlo ale chápeme sa. Cesty sú staré, nebudujú sa nové. Bicykle sú fajn, ale buďme realisti, revolúcia sa tu neudeje v tomto smere. Preto aspoň dostavať čo chýba a robiť osvetu. Pekný deň.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2018-09-04 11:51
Keby sa o cyklotrasách len roky nerozpráva ale naozaj by sa budovali tak by rapídne stúpol aj počet cyklistov, verím tomu.
Prečo sa nedobudovali ďalšie stanovištia pre arriva bikes.
Ľudia sa toho doslova dožadujú a mesto na nich sere ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-09-04 13:45
Najnovšie do zdielaných bicyklov vstúpil Jaguar, viď označenie na bicykloch. Jaguar mi však neodpovedal v akom rozsahu... keby investujú do stanovíšť tak beriem, ale informácia, že sú súčasťou a bližšie nepovedia je zvláštna. A Mesto Nitra nič. Bez reakcie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # StopDvoncovi 2018-09-04 15:30
A mesto nitra nic. Bez reakcie. = ryba smrdi od hlavy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # heya 2018-09-04 15:31
tomu poviem clekom drzost - myslim, ze robia klasicky "greenwashing" - hrdia sa vecami, ktore dobre vyzeraju na verejnosti ale nemaju v plane realne nic pre to urobit. Mozete sem napisat adresa, kde ste sa pytali, rada by som sa spytala formalne tiez
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # heya 2018-09-04 15:30
to nie je pravda, aj v Kodani a Amstri to tvrdili, ze sa to nikdy nezmeni a aha...len treba systematicky pracovat
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Shadow 2018-08-31 23:20
Patrim k tym, co bicykel pouzivaju, ked maju na to moznosti (pocasie, defekt, program dna a pod.). Existuje ale bezpecna moznost pre cyklistu dostat sa z Klokociny do mesta? Kazdodenne riskujem pokutu tym, ze idem radsej po chodniku. Takze ak ta to potesi, vdaka mne je tam za priaznivych okolnosti o jedno auto menej :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # Ccc Div 2018-08-31 21:28
A samozrejme súhalsím že treba cesty.
Treba mestský obchvat. Treba funkčnú MHD.
Treba tu toho viac.
Ale s tým čo tam je teraz ako zastupiteľstvo a na úradoch
sa fakt čudujem že tu fungujú aspoň základné veci.
No ak sa to dá nazvať fungujú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # jozef2 2018-09-20 12:00
Ak niekto povolí stavbu bytového domu v ochrannom pásme cintorína, to už je na generálneho prokurátora.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť