Druhá úspešná sezóna arriva bike v Nitre ukončená

Za prvé dve sezóny sa do systému arriva bike zaregistrovalo takmer 11 000 užívateľov a bicykel si spolu požičali 32 000-krát

Zdieľané bicykle arriva bike ukončili 30. novembra svoju druhú úspešnú sezónu v Nitre. Počas zimy absolvujú servisné prehliadky a potrebné opravy, aby mohli od marca budúceho roka opäť slúžiť Nitranom a návštevníkom mesta.

Za prvé dve sezóny sa do systému arriva bike zaregistrovalo takmer 11 000 užívateľov a bicykel si spolu požičali 32 000-krát. Stanovište Mestský park bolo aj počas tohto roka najpopulárnejším a na budúci rok by sa malo dočkať zastrešenia. ARRIVA je pripravená v budúcnosti rozšíriť počet stanovíšť i zdieľaných bicyklov.

Novinkou tohto roka bola možnosť využiť na požičanie zdieľaného bicykla čipovú kartu ARRIVA NITRA. K terminálu na bicykli stačilo priložiť čipovú kartu, vďaka ktorej systém identifikoval užívateľa. Ten už iba zadal svoj PIN-kód a mohol sa bicyklovať. Počet prenájmov zdieľaných bicyklov sa v Nitre počas druhej sezóny skoro strojnásobil – požičané boli takmer 24 000-krát. „Zdieľané bicykle zjednodušujú mobilitu najmä v centre mesta. Na základe našej skúsenosti z Nitry môžeme povedať, že bikesharing ako doplnok mestskej verejnej dopravy je ďalším zo spôsobov, ako zvýšiť záujem obyvateľov a návštevníkov miest o využívanie verejnej dopravy,“ povedala Petra Helecz, riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností ARRIVA na Slovensku.

ARRIVA počas tejto sezóny vyzývala užívateľov, aby sa zapojili do ankety, ktorá je ešte stále dostupná na webe arriva.bike. V nej môžu vyjadriť svoj názor na službu zdieľaných bicyklov a navrhnúť zlepšenia. „arriva bike je u užívateľov obľúbený vďaka prijateľnej cene a úspore času pri presune po meste. Vo väčšej miere ho zákazníci využívajú v rámci voľného času, ale aj na aktívny šport,“ uviedla P. Helecz.

Aj v druhej sezóne ARRIVA zaznamenala iba jediný vandalský útok na bicykel a jednu stratu bicykla. Navyše – na zákaznícku linku a facebookovú stránku ARRIVA na Slovensku nahlasovali obyvatelia bicykle odložené mimo stanovíšť. „Nitrania považujú zdieľané bicykle za súčasť svojho mesta. Aj vďaka záujmu obyvateľov sa arriva bike vyhli problémom, aké mali zdieľané bicykle napr. v Bratislave,“ poznamenala riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností ARRIVA na Slovensku P. Helecz.

V Nitre by sa mohol systém bikesharingu na budúci rok rozrásť o ďalšie stanovištia i bicykle. „Bude to však závisieť od dohody s predstaviteľmi mesta,“ uzavrela P. Helecz.



Zdroj: Arriva



Komentáre  

+3 # grape 2018-12-13 10:26
Arriva bikes, su len dokazom toho, ze ludia maju zaujem o cyklodopravu. Velka skoda, ze to nevyriesili eBike-mi ako v Trnave. Tym padom, by mohli stanice byt aj na vyssie polozenych miestach, ako Klokocina, Zobor,....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2018-12-13 10:46
Pre turistov, či pre ľudí čo nemajú bicykle je to OK na nejaké menšie výlety. Na využívanie ako cesta do práce a podobne by museli byť stanoviská oveľa hustejšie umiestnené a museli by ponúkať elektrické riešenia, či už elektrické kolobežky alebo elektrické bicykle. Človek čo manuálne nepracuje bude ťažko šlapať a potiť sa na bežnom bicykli. Ale elektro riešenie s hustou sieťou by už zmysel malo. A obzvlášť elektrické kolobežky, ktoré je možné používať na miestach pre chodcov, vrátane chodníkov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2018-12-13 10:50
Ešte dodám, že osobne som to vyskúšal raz. Z toho jedného razu som mal zmiešané pocity, nakoľko za 1. keď som si bral bicykel, tak tam stáli ľudia, čo bicykel vracali a nechcelo im to zobrať, nevedeli čo s tým spraviť, infolinka nebola dostupná a už tam hodnú chvíľu trčali a platby im naskakovali. Neviem ako to vyriešili. Za 2. vrátil som bicykel v takom čase, že som mal platiť ten základný poplatok asi za prvú hodinu 50 centov (už si to presne nepamätám). Neskôr som to kontroloval a stiahlo mi o 100% viac , t.j. asi euro.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Igor Hubinský ml. 2018-12-13 12:20
S tými kolobežkami, ja vám neviem. Na chodníky podľa mňa nepatria, jazdia príliš rýchlo a je to pre chodcov nebezpečné. Čeknite https://edition.cnn.com/2018/09/29/health/scooter-injuries/index.html

Naviac tí ľudia na kolobežkách vypadajú tak nejak smiešne. Ale poriadny bicykel, to je frajerina:)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2018-12-13 16:08
Nie je právny predpis, ktorý by zakazoval kolobežku na chodníku. Áno vedia jazdiť rýchlo, ale vraziť do človeka a zoťať ho dole môže aj nejaký "bežec" čo sa ponáhľa zase netreba to preháňať s tou opatrnosťou, pretože aj v umývadle sa dá teoreticky utopiť a sú aj také prípady, ale preto nezakážem používanie vody v domácnostiach :). Proste riziko je vždy, aj vstať z postele je riziko, lebo sa môžete šmiknúť a zlomiť si väz.
Smiešne to vyzerať môže, ale asi ju začnem od jari používať. Je to malé skladné, rýchle a viem prísť tú istú vzdialenosť v podstate rovnako rýchlo ako autom, ak sú zápchy, tak ešte rýchlejšie. A keď prídem do cieľa, tak to za pár sekúnd zložím a zoberiem si so sebou a dám trebárs nabíjať. Mne príde kolobežka ako ideálny dopravný prostriedok .
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # AndrejII 2018-12-13 17:10
Doplním tvoj príspevok o poznámku, že v zmysle zákona 8/2009 je osoba na kolobežka považovaná za chodca. Čiže je fakt povolená na chodníku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Igor Hubinský ml. 2018-12-14 09:10
Určite som za, aby ľudia využívali kolobežky namiesto áut (a ten môj kec o smiešnosti neberte vážne). Myslím však, že časom bude pohyb kolobežiek, ktoré môžu ísť bez fyzickej námahy jazdca až 30 km/h, na chodníkoch zakázaný alebo obmedzený.

Každopádne, nech vám to jazdí:) Práve som prišiel na bicykli do práce po krásnej jazde mestom, tak mám dobrú náladu. Naviac je piatok:)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # heya 2018-12-14 21:32
presne, kolobezky su mor. v mnohych mestach v zahranici su uz zakazane a bolo by fajn, ak by sme preskocili tu otravnu fazu, kde budu hit tri mesiace a okolie budu neskutocne nervovat a potom saa dva roky budu snazit sa ich zbavit.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2018-12-14 22:19
heya... Kde a ako sú zakázané ? Pokiaľ viem, tak EÚ akurát obmedzila kolobežku na rýchlosť do 30 km/hod., čo sa nedá skontrolovať a ani kontrolovať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MUDrlant 2018-12-13 18:55
Vo viacerých krajinách, kde sa elektrické kolobežky rozmohli, reagujú na vzniknuté problémy zmenou zákonov. Myslím si, že tak ako u nás sa do zákona zapracovali samovyvažovacie vozidlá, podobne to bude s elektrickými kolobežkami-
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2018-12-15 13:03
Akou zmenou zákonov ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MUDrlant 2018-12-16 13:17
Zmena zákona bude upresňovať definíciu kolobežky a predpokladám, že v prípade elektrických kolobežiek sa obmedzí možná jazda po chodníku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2018-12-16 21:10
Pýtam sa preto, lebo neviem o takýchto obmedzeniach pre kolobežky a tak ma zaujíma v akej EÚ krajine ich na chodníkoch zakázali. Podľa toho čo viem, že tak EÚ obmedzuje max. výkon motora (nedá sa to v podstate kontrolovať) a max. rýchlosť 30 km/hod. (tiež nie a el. blokovanie sa dá odblokovať. V iných krajinách ako USA to majú benevolentnejši e, keďže EÚ musí vyhrávať v byrokracii. Každopádne v EÚ západných krajinách si to viem aj predstaviť, však tam majú mestách také cyklotrasy, že vlastne na chodník treba ísť minimálne. Aj u nás predpokladám, že ak je chodník a cyklotrasa vedľa seba, tak pôjde každý skôr po cyklotrase.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2018-12-16 21:12
Ešte dodám, že okrem tých kolobežiek existuje dnes kopa rôznych elektro "vozítok", takže blokáciou jednej veci, sa ľahko rozmôžu iné, tak aby legislatívu obišli. Ale ako hovorím toto podľa mňa nie je problém, dokonca aj v NR možno onedlho bude vedieť človek pobehať mesto zväčša po cyklotrase, však stačí keď sa nakúpi veľa zelenej farby :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2018-12-16 22:09
Príkladom sú zakázané segwaye v Prahe.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2018-12-16 23:19
V celej Prahe ? Ale tak asi iba na chodníkoch, nie ? Na cyklotrasách a ceste asi nie predpokladám. A tu zase ide to čo som písal, že Segway zakázali, ale kolobežky asi nie, takže je riešenie. Druhá vec je tá, že ak si to takto lokálne upravia nejaký VZNkom, tak teoreticky to môže niekto napadnúť na súde, ak by to viac ľuďom vadilo a bohvie ako by to dopadlo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť