Zoznam opatrení, ktoré majú zmierniť dopady výstavby závodu automobilky Jaguar Land Rover v Nitre

Návrh termínov a zodpovednosti za realizáciu opatrení navrhovaných na potlačenie rizík súvisiacich s budovaním strategického parku a súvisiacej investície Jaguar Land Rover v Nitre

Návrh termínov a zodpovednosti za realizáciu opatrení navrhovaných na potlačenie rizík súvisiacich s budovaním strategického parku a súvisiacej investície Jaguar Land Rover v Nitre.

Materiál bol predložený na rokovanie Mestského zastupiteľstva v Nitre dňa 12. októbra 2017, ktoré ho zobralo ho na vedomie.

Dokument obsahuje návrh riešenia oblastí: doprava, rozvoj bytovej výstavby, ubytovanie zamestnancov, ekologická záťaž z výroby, z dopravy a tranzitu osobných a nákladných vozidiel, nároky na bezpečnosť v meste, zvýšené nároky na verejnú dopravu, školstvo a zdravotníctvo, verejný poriadok, čistota mesta a nakladanie s komunálnym odpadom.

Návrh termínov a zodpovednosti za realizáciu opatrení navrhovaných v Správe k plneniu uznesenia Mestského z... by Michal Šimonek on Scribd



Zdroj: Nitra.sk, Správa k plneniu uznesenia Mestského zastupiteľstva v Nitre č. 225/2017-MZ zo dňa 29.6.2017 - návrh termínov a zodpovednosti za realizáciu navrhovaných opatrení


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+8 # johnnysp29 2017-10-12 17:30
Papier znese.
Tá alibistická poznámka je TOP.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Kalimatan 2017-10-13 07:02
Stanicu neprerobia a MHD nechodí, hotovo
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Michal Šimonek 2017-10-13 10:09
Myslím si, že takéto opatrenia vyprdká hocikto... pri pive. Keď už sa niekto pri ich príprave odviazal mohol si dať záležať a mať trošku vyššie ambície. V tom zozname sú len položky, na ktorých sa malo pracovať systematicky a priebežne posledných 20 rokov. Lenže súdruhovia spinkali a toto je výsledok.

To je udržiavanie mesta, nie rozvoj, vízie nikde... samozrejme zodpovednosť nemá nikto.

Na toto by mal byť zákon - nespravuješ mesto a verejné financie ako máš - do basy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Igor Hubinsky 2017-10-13 10:42
Toto je urcite len prehladny zoznam, za ktorym v skutocnosti existuje aspon 1000 strankova analyza problemov a naslednych opatreni, na priprave ktorej sa podielali ako nezavisli odbornici, tak aj obcania mesta.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Shadow 2017-10-13 11:36
Koncepcia hodna tak osmakovej slohovej prace. Alibisticke, nic nehovoriace vseobecne frazy a plno chybajucich veci s viziou:
- vystavba maleho juzneho obchvatu (mesto) a nasledny zakaz vstupu kamionov do mesta
- prelozka cesty na NZ (SSC)
- dialnicny privadzac Nitra - vychod na Zlatomoravecku ulicu (stat) s naslednou upravou casti tr. A. Hlinku popri cintorine na 4 prudovu cestu v smere do centra
- vystavba infrastruktury a priprava na vystavbu v oblasti Parovske Luky s naslednou vystavbou bytov, (mesto)
(pokracujem...)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Shadow 2017-10-13 11:37
(pokracujem)
- budovanie cyklotras s dopravnou funkciou (mesto)
- elektrickove trate do oblasti Jaguar - Chrenova - Klokocina - Krskany (sukromny investor)
- dostavba Hviezdoslavovej triedy po velky kruhovy objazd s nadjazdom nad zeleznicnu trat (mesto)
- vybudovanie exitu Klokocina s Hviezdoslavovou triedou a jej rozsirenie az po Klokocinu (stat)
- budovanie parkovacich domov na sidliskach i v centre mesta (mesto a sukromny sektor)

Toto sa nazyva vizie a to je len zlomok z toho, co ma napada a to len v oblasti dopravy. Je jasne, ze Parovske luky budu potrebovat skolu, polikliniku, obchody, mozno aj kostol. Resty maju sidliska v socialnej oblasti, statickej dopravy a podobne. Asi tolko k tomu...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2017-10-13 12:45
- EXIT Agrokomplex
- úprava križovatiek Lehota a Lužianky pri Metre
- prepojenie Novozámocká - Dlhá - Levická
- druhé ľavé odbočenie zo Štúrovej na Štefánikovu

+ chýba mi prepojenie z Cabajskej zadom za Klokočinu na Kynek - takáto cesta je v pláne z roku 1974

+ oprava ciest, ktoré radšej ľudia obchádzajú a tak všetko jazdí cez centrum - napríklad Železničiarska - Hanulova

Párovské lúky malo mesto riešiť okamžite po ohlásení investície JLR - mohli tam postaviť byty, vybavenosť... alebo aspoň mosty a cesty. A verím, že by sa našlo veľa investorov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Shadow 2017-10-13 18:22
Maly juzny obchvat som spominal hned ako prvy :) Cestu z roku 1974 ciastocne kopiruje R-tka, preto som uviedol exit Klokocina. Opravu ciest povazujem za samozrejmost. Vrchnost to povazuje za prilezitost ukazat sa...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # kari rohož SIEŤ 2017-10-15 09:49
Pán Šimonek, nedalo sa. Potrebné pozemky ešte nemajú vykúpené správni - rozumej naši - človekovia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2017-10-13 14:22
Ako to tu už bolo povedané 90% z toho zoznamu je zoznam vecí ktoré mali byť dávno hotové, a mali by za to niesť zodpovednosť, nie zásluhy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2017-10-13 14:25
Aj oprava chodníkov a ciest trvá desaťročia a nazývajú ich investičnými akciami pritom je to základná údržba mesta. Investičnou akciou mesta by pre mňa bolo vybudovanie nadjazdu od kruháča na Klokočinu, tak ako to bolo kedysi v pláne. Alebo postavenie novej cesty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # ARTIS SULOV 2017-10-15 09:52
Zacitujem celkom rozumné riešenie, ale rovnako v nedohľadne. Tipujem tak, poklepanie na základný kameň v roku 2020. Potom zarastie machom.

O priame železničné prepojenie Nitry s Bratislavou sa usiluje mesto Nitra. Primátor Jozef Dvonč cez leto informoval, že rokoval s generálnym riaditeľom Železníc SR a predsedom Nitrianskeho samosprávneho kraja o možnej výstavbe tejto trate. Podľa Dvonča by to prinieslo odľahčenie ciest, ktoré budú v súvislosti s príchodom automobilky Jaguar Land Rover do Nitry čeliť veľkému náporu.

Mesto sa tiež obáva, že už dnes zlá dopravná situácia v mestskej časti Krškany sa po príchode Jaguaru ešte zhorší a žiada od štátu preložku tejto cesty. Ministerstvo dopravy a výstavby SR zatiaľ konkrétne kroky v tomto smere nepodniká. „Momentálne na tému realizovateľnos ti tohto zámeru prebieha odborná diskusia, preto je priskoro hovoriť o časovom horizonte a konkrétnych krokoch," uviedla hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2017-10-15 10:27
Načo ten spam ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # ARTIS SULOV 2017-10-15 10:43
K porovnaniu toho, čo sa schvaľovalo, popísalo a mediálne nadrístalo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-10-18 12:45
Pozri si uznesenie vlády z 30.septembra 2015. Opakujem 2015.
http://www.rokovania.sk/File.aspx/ViewDocumentHtml/Uznesenie-15131?listName=Uznesenia&prefixFile=m_
Z uznesenia je celkom jasné, že po zrekonštruovano m Univerzitnom moste sa vozíme už skoro dva roky a úsek štátnej cesty I/64 Komjatice - Nitra je už jeden a pol roka v investičnom pláne SSC.
Mimochodom, trasovanie toho úseku Komjatice - Nitra bolo stanovené už v roku 2005.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-10-18 14:01
Ten úsek nahradí preložka I/64 Komárno - NZ - Nitra - TO resp. HC - D1, tá je však hudbou budúcnosti. Zatiaľ sa pracuje len na štúdii zrealizovateľno sti čo je absurdné. Dávno už mala byť vo výstavbe.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-10-18 14:35
Jasné.
Hudba budúcnosti.
Len ešte nenašli husľový kľúč.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Iq 2017-10-18 05:49
Tak začala sa stavba mosta v Komárne. A v Nitre sa stále sladko spinká. :eek:
Nákladná doprava zatiaľ jazdila cez Šahy. Teraz to už pôjde rovno. A jaguár tomu iba pridá. Som zvedavý kedy začnú niečo robiť z dopravou. Myslím tým Krškany. Ci počkáme zasa čo a ako bude. A keď budú kolóny až z Komjatic začneme to riešiť?
No teším sa.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2017-10-18 08:40
Spinká kráľ Jozef a žumpapán Milan.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # herr tell 2017-10-18 13:37
O pár dní a v roku 2018 to môžeš zmeniť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2017-10-18 14:14
Rád by som ale výber je úbohý:
- dôchodca
- dôchodca
- maďar
- pochybný podnikateľ
- fašista

Koho ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-10-18 14:37
Minimálne si neviem predstaviť na poste predsedu niekoho, kto ani len poriadne po slovensky nemá billboard a porušuje tým zákon... viď v mestách Nové Zámky, Štúrovo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # herr tell 2017-10-18 15:19
Ale budete sa čudovať, akú bude mať podporu práve v týchto lokalitách. Dvojjazyčná majorita je v tomto zodpovednejšia. Vidieť, že menej breptá, keď prší vytiahne dáždniky a ide sa zakrúžkovať toho nášho.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-10-18 18:42
Nie nášho, ale svojho.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-10-18 14:42
Toto je kľúčová veta celého materiálu:
Mesto Nitra môže iniciovať plnenie opatrení u zodpovedných osôb v v navrhnutých termínoch, nemá ale kompetenciu právnej vynútiteľnosti ich plnenie, resp. splnenia v zmysle tohto materiálu.
V preklade do zrozumiteľného jazyka:
Ide skôr o súbor zbožných želaní ako opatrení, lebo mesto nemá na ich podstatnú časť ani právne ani ekonomické možnosti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť