Prechádzanie ľudí cez cestu pri Kauflande - ako je možné riešiť tento problém?

Ako riešiť problém s prechádzaním chodcov mimo priechod na Klokočine?

Na sociálnej sieti prebieha búrlivá diskusia k dopravnej situácii na Hviezdoslavovej ulici pri Kauflande, kde chodci prechádzajú cez križovatku mimo priechod pre chodcov. Ako túto situáciu riešiť?

Pri projektovaní cestnej svetelnej signalizácie na výjazde z obchodného centra Kaufland na miestnu komunikáciu Hviezdoslavova v Nitre sa neuvažovalo so zriadením priechodu pre chodcov, napriek skutočnosti, že na riadených križovatkách sa vyznačenie priechodu pre chodcov odporúča. Dôvodom bolo, že zriadením priechodu pre chodcov by došlo k narušeniu koordinácie križovatiek na MK Hviezdoslavova. Ďalej sa bralo na zreteľ, že vo vzdialenosti 140 m od napojenia obchodného centra je riadená križovatka s Dolnočermánskou a vo vzdialenosti 110 m od napojenia sa nachádza križovatka s Baničovou, pričom na oboch križovatkách sú zriadené priechody pre chodcov. Po otvorení obchodného centra mnohí jeho návštevníci ( najmä starší ľudia) neakceptujú vzdialenosť k vyznačeným priechodom pre chodcov a Hviezdoslavovu prechádzajú v mieste napojenia obchodného centra cez križovatku riadenú semaformi. Pre zlepšenie situácie bolo popri Hviezdoslavovej do deliaceho ostrovčeka osadené dopravné zariadenie – zábradlie. Toto opatrenie však nepomohlo, pretože v blízkosti križovatky sa nachádza napojenie hromadných garáží, ktoré znemožňuje súvislé použitie zábradlia.

Ako tento problém riešiť?

Mnohí povedia, že policajti majú pokutovať chodcov, ktorí prechádzajú v križovatke. Zákon o cestnej premávke v § 53 ods. 1 ustanovuje „Pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, nadchod alebo podchod.“ Toto ustanovenie zákona, je veľmi neurčité, pretože síce chodcovi určuje, aby prednostne použil priechod, ale nezohľadňuje do akej vzdialenosti. Ako by sa postupovalo v prípade, že najbližší priechod bude vzdialený napríklad 500 m? Mal by aj v takomto prípade chodec použiť priechod prednostne? Okrem toho policajti nemôžu byť pri priechode 24 hodín, preto sa javí vhodné realizovať opatrenia, ktoré by boli funkčné nepretržite. Tu je niekoľko riešení.

1. Zriadenie podchodu alebo nadchodu. Najbezpečnejšie riešenie ( bezkolízne prekonanie komunikácie), ale finančne, časovo a priestorovo náročné.
2. Zriadenie priechodu pre chodcov. Viacerí budú určite protestovať, že priechody sú natesno, naruší sa vzájomná koordinácia križovatiek a podobne. Toto riešenie je však jedno z najbezpečnejších. Tu si treba položiť otázku, či bezpečnosť chodcov je menej ako koordinácia križovatiek, ktorá už v súčasnosti nie je optimálna.
3. Osadenie dopravných značiek C 16 „Iný príkaz“ s textom „ Použi najbližší priechod pre chodcov“ resp. dopravných značiek B 13 „Zákaz vstupu chodcom“. Dopravné značky by bolo vhodné osadiť v priestore, kde chodci prechádzajú križovatku riadenú cestnou svetelnou signalizáciou (pri napojení účelovej komunikácie obchodného centra resp. pri výjazde z hromadných garáží na MK Hviezdoslavova). Týmto opatrením, by sa "pomohlo" nejasnému výkladu ustanovenia zákona.
4. Doplnenie alebo predĺženie sivého zábradlie na strane obchodného centra až po zvodidlá, tak aby bol znemožnený prechod chodcov na parkovisko od Hviezdoslavovej. Zároveň zrušenie priechodu pre chodcov na parkovisku obchodného centra, ktorý nevhodne smeruje chodcov do predmetnej križovatky.

Kaufland Nitra chodci Kaufland Nitra chodci



Zdroj: Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

-7 # Meno 2017-03-10 19:41
Hore pri kauflande mal DÁVNO byť prechod pre chodcov! ale však načo by ho tam dávali že? o tejto križovatke to je škoda slov. Diskriminácia chodcov v plnej kráse a to je tu v Nitre oveľa viac takých miest
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # menoneninutne 2017-03-10 20:03
Najtrapnejsi komentár.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Marian 2017-03-13 15:25
Čo je na tom trápne? že niekomu viac záleží na chodcoch ako na ľudí v autách? Trápny a zaostalý si potom jedine ty.. 8)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Marek z Nitry 2017-03-11 05:49
Prechod by bol v kopci. Ďalšie zastavovanie áut, kolóny, zvýšené emisie, väčší hluk z pohýňania a státia áut. Treba sa na to pozerať aj z tejto stránky. Pravdepodobne na aute často nejazdíš alebo vôbec.
Dosť sebecký komentár o diskriminácii chodcov. Bez mena a isto častý zákazník Kauflandu neďaleko bývajúci. ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Mikedo 2017-03-12 22:29
Chodci majú predsa zelenú iba vtedy, keď autá zastavujú na červenú. Režim motorových vozidiel sa vôbec neovplyvní!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2017-03-13 06:40
presne tak. Nevidim v tom problem. Ked auta vychadzaju z Kauflandu smerom hore, tak oba smery na Hviezdoslavovej stoja. Ak sa spravi prechod na spodnej hrane krizovatky, dopravu to ovplyvni minimalne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ali 2017-03-13 13:55
Tam vobec nemala byt krozovatka. Auta sa mali tocit pro cajke a vychadzajuce sa mohli tocit nad "podchodom".

Ked krizovatka tak aj prechod.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ondrej 2017-03-11 06:26
Ten nadchod znie asi najrozumnejsie. Ten by sa mohol priamo napojit na zvysenu cast parkoviska co by aj starsim ludom vyhovovalo, pretoze by nemuseli ist dva krat po schodoch. Otazne je ci je to dost vysoko nad vozovkou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # dlhy 2017-03-11 08:02
A čo takto začať normálne dodržiavať pravidlá ako je zvykom v civilizovaných krajinách?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Mikedo 2017-03-12 22:47
Nepostrehol som, že by tu bol niekto proti dodržiavaniu pravidiel! Ale pravidlá sa majú tvoriť pre ľudí a tak, aby im život uľahčovali a pomáhali. V civilizovaných krajinách sa robí pre občana maximum možného, nie naopak! Hlúpe je, že v tomto prípade sa vytvárajú pre občana nezmyselné prekážky. Stačí iba trošku rozmýšľať!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # soave 2017-03-11 08:58
Mnohí povedia, že policajti majú pokutovať chodcov, ktorí prechádzajú v križovatke.

Potom by policajti ale mali pokutovat aj soferov, ktori nezastavia chodcovi, ked chce prejst cez vozovku na prechode prechodcov. lebo chodci su na Slovensku skodna a auto je iba nieco, co sa pouziva na znizenie komplexu menejcennsoti na Slovensku. menej aut, viac prechodov a mesto prisposobene tak, aby boli auta vytlacene a menej pouzivane. to by mal byt ciel urbanistov
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # rektor 2017-03-11 17:29
Prechádzanie ľudí cez cestu pri Kauflande - ako je možné riešiť tento problém? Nijako... Súhlasím s tým, čo napísal dlhý. Slováci sa musia naučiť rešpektovať (akékoľvek) pravidlá. Jednoducho prejsť cez cestu tam, kde sa to má a dá. Presne tak, ako to robia, keď prídu do Hainburgu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ivan Čerešňák 2017-03-11 17:52
Stopercentná pravda! Na Slovensku však úplná fantasmagória.. .
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Kubo 2017-03-23 10:52
A ked prestane Obecná polícia stát pred Bilou 24/7 a riesit "nebezpečnú situaciu" s parkovanim na vozičkaroch (ja tam nestavam ale fakt to nieje to najdolezitejsie kde ma stat hliadka) a postavili sa radsej tam pri kaufland a vysvetlovali ludom aspon tyzden kade sa ma chodit možno by sa naučili .. Ale toto sa začne riešit až ked tam niekto zopáli nejakeho človeka .. ako vždy a všade.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Mikedo 2017-03-12 22:08
Opísané zdôvodnenia sú nezmyselné a hlúpe!
1. Takže to majú riešiť spomenuté prechody? 110 metrov dole kopcom + 110 metrov hore kopcom + 30 metrov cez komunikáciu. To je spolu štvrť kilometra, a chodec nemusím byť ani starý, či invalid, budem toho mať s nákupom akurát dosť, nehovoriac o strate času.
2. Narušenie koordinácie križovatiek? Hlúposť! Chodci predsa môžu mať zelenú iba vtedy, keď automobily zastavujú na červenú. V tomto režime ľudia prechádzajú aj bez svetelnej signalizácie. Stačí, aby sa kompetentný postavil na 15 minút pri túto križovatku a bude mu všetko jasné ako facka. No musela by byť najprv ochota problémy riešiť
3. Ako problém riešiť? Jednoducho, stačí osadiť semafory pre chodcov a problém je vyriešený. Riadiaca centrála totiž stojí ani nie 5 metrov od úrovne križovatky. Tie nezmyselné zábradlia odstrániť, žijeme predsa v treťom miléniu!
Otázka: Bude sa konať až potom, keď tam niekto príde o život?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Mikedo 2017-03-12 22:25
Ešte dodám: Kaufland je najnavštevovane jšé obchodné zariadenie sídlisk Klokočina a Diely, kde žije cca 40% obyvateľstva Nitry. Je hanbou, že sa našim úradníkom nežiada odstraňovať staré, hlúpe riešenia a obmedzenia. To isté platí o poštových úradoch. Máme ich v Nitre 7 (možná o jeden menej) a v tejto časti mesta s cca 35 tis. obyvateľmi iba jeden, aj ten je v okrajovej časti sídliska. Ak ste pešo, môžete k vôli zásielke alebo podaniu šlapať aj zo 2 či 3 kilometre a tlačiť sa v rade, kapacita úradu je totiž minimálna.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # dlhy 2017-03-13 13:14
Ešte si zabudol pripočítať koľko sa chudák kupujúci nachodí v samotnom Kauflande.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nikuska 2017-03-13 08:02
Ale veď priechod pre chodcov je pri Lidi, to by uškodilo ísť na tento priechod? Zase nemôže byť každých 5 metrov. Najhoršia situácie pre chodcov je pri Tóthovi na Cabajskej ulici. Tam ťažko prejdete na druhú stranu. To treba riešiť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # johnnysp29 2017-03-13 08:05
Nie priechod treba riešiť.
Ale celú Cabajskú aj s križovatkou R1 treba riešiť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Nikuska 2017-03-14 14:56
to je na dlho ale par čiar namalovať a osadiť tam tabuľu to je otázka dňa. Ano je pravda, že pri výjazde z R1 mal byť kruhový objazd.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Katka1 2017-03-13 10:53
Ja chodievam takmer vyhradne pesi, takze semafory v Nitre mam zmaknute :) objektivne musim povedat, ze v mestach sa pri akejkolvek vystavbe pozera najprv na to, ako ulahodit soferom, potom dlho dlho nic a ked vystane priestor alebo financie, zacne sa rozmyslat aj nad tym, ako do toho zakomponovat chodcov.
S tym prechadzanim chodcov nesuhlasim ani ja, ludia, ktori tadial chodia, su samovrahovia. Tiez sa potrebujem dostat na druhu stranu, niekedy ma tlaci cas, niekedy sa mi jednoducho nechce nieco obchadzat, ale ani by mi nenapadlo prejst tadial krizomV case najvacsej premavky tazko ustriehnut vsetky auta (aj ked vela ludi ma dostatocne vysoke sebavedomie, ze si myslia, ze to dokazu).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Katka1 2017-03-13 10:54
Ak by sa tam zaviedol priechod aj pre chodcov, zbytocne to brzdi premavku. Obe strany aut sice na par sekund stoja, ked je odbacanie z Kauflandu hore na Hviezdoslavovu, ale to trva naozaj iba chvilu a vsetci dobre pozname, ako chodci na poslednu sekundu zelenej este prechadzaju cez cely priechod :) Co je samozrejme v sulade so zakonom a vyhlaskou, ale v praxi to v tomto pripade nie je uplne najlepsie riesenie.
Pripomienky typu: dalsi priechod je daleko a podobne - ked idete pesi, tak sa teste, ze sa poprechadzate. Ked nevladzete, zastavte, oddychnite si. Ked viete, ze mate velky nakup, vezmite si partnera, dieta, suseda...:) pokecate po ceste :D Ked mozete dlhe hodiny nezmyselne bludit po obchodoch, zvladnete aj par metrov navyse az k priechodu :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2017-03-13 12:01
Správny prístup !!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Mikedo 2017-03-13 14:28
Katka, mýlite sa. Na bezpečný presun chodcov križovatkou je času dosť! Autá čakajúce v smere zdola (od centra) pri červenej
zastavujú na dobu cca 1 minúty, čo je času až-až k presunu chodca na stredový ostrovček. Na ostrovčeku vyčká na zelenú pre druhú stranu vozovky. V čase keď vozidlá zdola majú zelenú, vozidlá zhora stoja na červenú, resp. je tu priestor chodcom na prechod od Kauflandu na stredový ostrovček. V čase keď vozidlá odchádzajúce z Kauflandu majú zelenú, musia mať chodci červenú. A kde je napísané, že sa nemôže režim križovatky upraviť? Možnosti riadiacich systémov sú tak variabilné, že prispôsobiť ich režim aktuálnym potrebám je úplne bezproblémové. Aj peší chodec je iba človek!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2017-03-13 15:04
Nemá zmysel robiť každých 100m na ceste do kopca prechod.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # dlhy 2017-03-13 18:26
Nemýli sa Katka, ale Ty.
Základným pravidlom je, pokiaľ možno, úplne vylúčiť zastavovanie chodcov na stredovom ostrovčeku.
Práve tam sú totiž v najväčšom ohrození.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Mikedo 2017-03-14 13:46
V poriadku, potom ale treba upraviť režim križovatiek tak, aby chodci prešli komunikáciou naraz. Ja chodím do Kauflandu výhradne autom, no tých čo sa cez cestu potĺkajú pešo, často starších, menej mobilných a možno aj zdravotne postihnutých mi je ľúto. Komunikácie majú predsa slúžiť v prospech všetkých!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Mikedo 2017-03-14 13:55
Ešte dodám: Pozri sa na najbližšiu križovatku vyššie a jej excelentný režim. Ten je nastavený tak, že často zostáva chodec na stredovom ostrovčeku a nikoho jeho bezpečnosť netrápi. To čo hovoríš ty, platí na mimoriadne frekventovaných miestach ako je centrum mesta. Nehovorím už o mestách kde premávajú električky a ostrovčeky slúžia zároveň ako nástupištia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Katka1 2017-03-15 20:08
Áno, takto sa to zdá, že času je tam pre chodcov dosť. Mne išlo však skôr o to poukázať na to, že v správaní každého človeka možno vždy nájsť to, že "veď to ešte stíham". Takto by sa interval svojím spôsobom predĺžil. Nehodnotím, či je to zlé alebo dobré. Ale stalo by sa to. Ešte na odľahčenie k tým starším ľuďom, ktorí nevládzu prejsť pár metrov navyše: veľakrát tam vídam naozaj starších ľudí s taškami aj s barlami alebo palicami. A tak vedia šprintovať cez tú cestu :D myslím, že tých pár krokov k prechodu pri Lidli by prežili
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Mikedo 2017-03-23 15:41
Asi to každý vidíme úplne inými očami a niekomu na druhú stranu cesty ten štvrť kilometra navyše naozaj neprekáža! Budete pravdepodobne trošku neskorší ročník. Moja logika ale hlási, že prechody cez komunikáciu majú byť tam, kde je koncentrácia ľudí najvyššia. Pokiaľ ide o túto časť Nitry, tak je to jednoducho Kaufland!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Mikedo 2017-03-29 18:14
Ešte dodám: Pochodil som toho po svete dosť, ale nikde som nevidel obchodný dom, ku ktorému by nebol cez komunikáciu prechod pre chodcov. Asi chceme byť na Slovensku svetovejší, ako je celý normálny svet okolo nás!
Ešte aj pri svetoznámom Víťaznom oblúku je z kruháča tuším 12 ciest a nikto nemá s prechádzaním problém.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # soave 2017-03-13 20:12
kurnik a preco? preco tento divny pristup ze autom sa nesmie skomplikovat situacia. mesto je pre ludia nie pre auta. preco by si ludia mali hladat niekoho s kym pojdu odniest nakup alebo aby sli dlhsie? preco by soferi nemohli nieco obchadzat? chodci maju mat prednost a mesto ma byt uspesobene pre nich a nie pre auta. co dochodcovia, handikepovani a pod.?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-03-13 15:23
Ja zíram...fakt, všetky tieto kecy o "civilizovanom "svete a podobne, chodci sú a majú byť vždy na prvom mieste, Hviezdoslavka nie je diaľnica aby tam autá mali frčať 100 kmh. Je to komunikácia uprostred obitnej zóny a prechody sú nutnosťou halvne pri zastávkach, nemocniciach, obchodoch a podobne. Ale samozrejme, autíčkari sa ozývajú, ale prajem vašim mamám a babkám nech sa tam teda príjemne motajú aj ďalej autám pod kolesá. V civilizovanom svete by tam prechod bol dávno, motoriti sú v civilizovanom svete až na druhom mieste ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-03-13 15:24
*obytnej preboha, tak ste ma vytočili :) :eek: :eek: :eek:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Hmm 2017-03-13 16:35
To, že chodec je na prvom mieste si zjavne mnohí myslia, keď skáču na prechod aj rozbehnutému auto, ktoré očividne nespomaľuje, lebo však je tu prechod tak ja nemám vôbec čo čakať , čakať má auto, že ? Pritom to vôbec nie je tak. Takisto mimo prechod, že cválajú jedna radosť a ešte sa ani niektorí blbci neobzrú, lebo však ja som chodec (takých je už na cintorínoch dosť).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Hmm 2017-03-13 16:39
Druhá vec je tá, že je to veľmi diskutabilné ako to riešiť, pretože na jednej strane, jasné, ľudia musia ísť do kopca buď smerom tam alebo naspäť, keďže ide o pomerne kopcovitý terén a hlavne pre tých starších to nie je nič moc, ale na druhej strane tam máme pod Kauflandom Lidl, potom Family centrum atď. a ak by mal ku každému prístup po prechode, tak spravme radšej jeden nadjazd pre autá, lebo to už by nebola cesta a tá bezpečnosť ? Určite či viac prechodov na krátkom úseku, tým väčšie riziká pre chodcov. Nad prechodom by som sa zamýšľal iba z toho dôvodu, že je to fakt v kopci a v zlom teréne, ak by to tak nebolo, tak nie je dôvod, lebo neďaleko prechody sú. Nech to bude tak, či onak, na takýchto rizikových miestach pre ľudí by sa mala postaviť polícia a pokutovať, lebo u nás tí chodci fakt nie sú vôbec, ale vôbec vychovaní a často si sami zapríčiňujú kolízie s autami.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2017-03-13 16:43
preco auto nespomaluje, ked vidi, ze na prechod vchadza chodec?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # soave 2017-03-13 20:08
lebo by ooo boze prisiel k semaforu o 5sekund neskor a jeho ego by sa zmensilo
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2017-03-13 23:31
Preco by mal chodec vchadzat na prechod, ked vidi,ze autk nespomaluje ? Lebo by ako tu uz bolo opacne povedane, preziel na druhu stranu o 5 sekund neskor? Inak chodec nemoze zo zakona auto ohrozit, t.j. skocit do prechodubkedy sa mu zachce...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2017-03-14 06:47
spravne, ego sofera treba zachovat. Pripadne zvysit tym, ze nezastavi. Ma predsa auto, nejaka luza ktora ide peso si nema co dovolovat ;-)

Ked sa vodic blizi k prechodu pre chodcov, ma si spravit prehlad o chodcoch a vyhodnotit situaciu. Ak sa nejaky chodec chysta prejst cez cestu po prechode, je to vacsinou celkom dobre poznatelne z jeho pohybu (smer a rychlost). Potom ma automaticky zastavit a dat chodcovi prednost. Chodec samozrejme nemoze vodica ohrozit, ale moze obmedzit (pokial viem).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2017-03-14 08:52
Spravne ego chodca treba zachovat....Nie vzdy je to okolo precbkdu viditelne a ako nwm naooveda an tema clanku, luria hojne lrechkdy ignoruju a uz mnohi ludia si pokazili zivot za debila co im skocil do cesty.... Za 1. chodci podla zakona nemaju chkdit cez prechod jednktli o, ale v skupinach, t.j. ako som pksal neznamena to, ze aha prechod mozem ist a nehladim, ako je to napr. pri pesej zone, kde si ani asi neuvedomuju, ze ide cez cestu a co by zastavovali.2. chkdec ma dodrziavat pravidla ceznej premavky 3. chkdec moze vodica obmedzit, ale ohrozit, t.j. donutit ho prudko rdzit al. zmenit sme jazdy, pozri si zakon.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2017-03-14 08:54
Sorry za zlu citatelnost, to pisanie na mobile "milujem".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # T. 2017-03-14 14:32
rozdiel medzi obmedzenim a ohrozenim poznam ;-) Ide o to, ze ak chodec ide smerom k prechodu a je takmer iste, ze bude prechadzat cestu, uz brzdim. Necakam az bude na hrane chodniku. Brzdim ak je kludne 2m od cesty. Potom mi nikdo "nemusi" skakat do cesty. Aj keby sa nepozrel doprava-dolava, tak je takmer iste, ze ho nezrazim. Snazim sa citat pohyby chodcov. To slovenskym vodicom dost chyba. Ale nastastie sa to zlepsuje.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Hmm 2017-03-14 15:18
Lenže cesta je v prvom rade pre autá a aj keď máme prechod pre chodcov, tak chodec je ten slabší účastník a je v jeho záujme, aby bol obozretný, .t.j. žiadne také že chodec sa nemusí obzrieť alebo že ja mám brzdiť aj keď je 2 m od cesty. To potom na niektorých úsekoch, a to nehovorím v takej BA môžem iba stáť a namiesto premávky sa venovať chodníkom, lebo chodci sú tam stále. A hlavne on nemá čo skákať do cesty, to si treba ujasniť, že ak niekto chce prejsť na druhú stranu, tak to neznamená, že nemusí vôbec čakať, ale hneď môže ísť. A takisto dávam do pozornosti, že samotný zákon hovorí, že majú chodiť v skupinkách a nie jednotlivo, t.j. z toho vyplýva, že by mali počkať a ísť viacerí naraz, aby nenarušovali plynulosť cestnej premávky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2017-03-14 17:58
Jasne, taka Bratislava, to je mesto! A to uz nehovorim o Nitre! Vieden, Berlin, ci Mnichov sa ani nechytaju. :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmm 2017-03-14 23:19
BA a bol iba príklad na ten Váš nezmyselný koment, že mám sledovať chodníky, či sa náhodou niekto nechystá ísť cez cestu, aby som mu mohol rýchle prečítať myšlienky a zastaviť, aby náhodou ani 30 sekúnd nečakal. Sám keď nemusím prudko brzdiť chodcom zastavujem a púšťam ich v pohode, ale treba sa na vec pozerať objektívne a aj chodci majú svoje povinnosť a nemali by sa správať v cestnej premávke tak, akoby tam boli iba oni, t.j. ak budú obe strany dodržiavať pravidlá a hlavne zákon, tak bude všetko OK, t.j. auto ak je človek na prechode normálne zastaví a chodec ak vidí, že auto nespomaľuje, tak sa nehádže do prechodu a využíva pokiaľ v danej oblasti sú výlučne prechody pre chodcov a uvedomuje si, že je to hlavne v jeho záujme.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2017-03-14 08:43
Skúste situáciu vidieť trošku objektívnejšie.
Som chodec, šofér aj cyklista.
Je strašne sebecké sa pozerať na to len z jednej stránky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Ja 2017-03-14 11:13
Vzhladom na pravidelny pobyt v zahranici posledne roky si pri kazdom navrate domov uvedomujem rozdiel medzi vztahom chodec/auto v zahranici a u nas. Zatial co v zahranici je automaticky chodcovi umoznene prejst cestu a vodici su "umierneni" a vnimaju tento akt z ich strany ako normalny a zaroven prinosny aj pre nich (menej ludi v autach-menej zapch, vyssia kvalita verejnych priestorov, mensia potreba parkovacich miest, atd.), tak na druhej strany - doma v NR sa stretavam s viditelnym rozdielom v tomto smere, kedy vodic casto ignoruje chodca a berie ho ako nieco zbytocne co nepatri do ulic a dopravy. Napriek tomu vsak vidiet znacny krok vpred aj u nas a situacia sa zlepsuje. Je vsak cas posunut sa vpred a zacat s premyslenym planovanim mesta zacitanujeho od preferencie pesej a cyklistickej dopravy s cielom znizit problemy sposobene prehnanym automobilizmom a prisipiet tym k zkvalitneniu celkoveho zivotneho priestoru obyvatelov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # dlhy 2017-03-14 11:58
Myslím, že situácia vo vzťahu vodič - chodec sa na Slovensku (aj v Nitre) rapídne zlepšila.
Skôr treba zlepšenie vo vzťahu chodec - vodič. Tá "neohľaduplnosť " je aktuálne skôr na strane chodcov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ja 2017-03-14 13:46
Urcite suhlasim, plati to obojstranne, ale verim ze zlpsenie vztahu vodic-chodec postupne zlepsi aj vztah chodec-vodic. Ten ztah je vzajomny a musi sa vyvijat sucasne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # T. 2017-03-14 14:35
napriklad v takom Rakusku/Nemecku sa vobec nemusim obzerat, ked prechadzam cez prechod. Auta automaticky s predstihom zastavuju. A to aj ked idem po cykloceste. Samozrejme sa obzeram, ale prakticky to ani nie je potrebne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # johnnysp29 2017-03-14 15:33
Majú v tom "zahraničí" aj obchvat alebo tiež vedú tranzitnú dopravu priamo cez stred mesta.
Vieš si predstaviť ako by asi vyzerala ranná Nitra keby každý vodič zastaví ak zbadá chodca 5m od prechodu ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Ja 2017-03-14 16:49
Na frekventovaných cestách samozrejme musí byť zriadená regulácia dopravy semaformy, čo v prípade Hviezdoslvovej v rannej či večernej špičke považujem za samozrejmosť, no pri menej intenzívnej doprave považujem za samozrejmú preferenciu chodca.
Potreba prepravy autom tiež značne vyplíva zo základov urbanizmu, ktoré sú vo veľkej časti Nitry úplne zle a mesto je štrukturované tak, že pohyb autom je preferovaný a uprednostňovaný . Podotýkam, že tento problém tu bude ešte veľmi dlho a bude ťažké ho dostať do normálu postupnými krokmi premysleného plánovania.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # Hmm 2017-03-14 23:25
V zahraničí to je veľmi široký pojem, myslíte aj tie južné krajiny plné divokých vodičov, či Egypt, alebo akú krajinu vlastne myslíte ? Lebo čo sa týka chodcov sa to už u nás dávno, ešte ako zaviedli prednosť na chodníkoch zlepšila a ako píše dlhy práve je na čase vychovať teraz chodcov a nie vodičov, ono bolo až prehnané a preto sa dala aj do zákona vsuvka, aby si chodec nemyslel, že keď vidí prechod tak hneď letí, že nemôže auto ohroziť, t.j. prinútiť ho prudko brzdiť alebo zmeniť smer jazdy. Lebo tak ako môže počkať vodič na prechode, tak môže pár sekúnd počkať aj chodec a nie sa hneď hádzať do cesty, najlepšie mimo prechod a ešte sa tváriť, že sa nepozerá do strán, že však skús ma zraziť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # Hmm 2017-03-14 23:30
Rovnako bezohľadné ako keď prejde 10-20 áut po ceste a vodiči vidia, že na kraji prechodu je chodec a nikto nezastaví je bezohľadné aj to, hneď musieť ísť na prechod a to hlavne na frekventovaných miestach, kde namiesto toho, aby šli raz za minútu skupinka, prerušujú premávku každých 10 sekúnd jednotlivo. Ja tiež keď som ako chodec si v kľude počkám a nehrniem sa ku krajnici, nie sme v New Yorku, zvyčajne pár áut prejde a je medzera aj pri Mlynoch, že sa dá prejsť tak, že to auto v diaľke ani zastaviť nemusí, ale nehádžem sa do cesty a nečakám, že hneď ako prídem k prechodu mi prvé auto má zastaviť a zastaví. Na semaforoch sa tiež čaká, že a nie som na tej ceste predsa sám. Ale bezohľadne sa asi hlavne ako chodci správajú ľudia čo nie sú vodiči a nechápu to, vidia proste iba seba, ja som chudáčik chodec a ty blbec v aute ma máš pustiť....Prost e pokrútené, len v inom extréme akým je napr. bezohľadnosť vodičov, ale v zásade rovnaké.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Ja 2017-03-15 14:52
Zahranicim su samozrejme myslene krajiny ako CR, Nemecko, Rakusko, Belgicko atd. V pripade porovnavania s menej vyspelejsimi krajinami sme natom samozrejme dobre a netreba brat kazde porovnavanie so zapadom tak ze sme na tom zle, ale tendencia kazdej spolocnosti by mala byt smerom k zlepsovaniu. Ad2 Pustanie chodcov sa samozrejme neda paysalizovat na vzdy. Pri velkej premavke semafor, pri menej frekventovanej premavke prednost chodca co je mozne vsade v obsluznych uliciach klokociny a mimo spicky aj na Hviezdoslavovej
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # 5. riešenie 2017-06-22 08:43
Zrušiť smafóry a križovatku, do stredu umiestniť zábrany pre chodcov.
Zachádzanie na parkovisko Kauflandu a vychádzanie z neho riešiť len cestou dolu. Auta prichádzajúce z dola by sa otáčali na križovatke pri Čajke. Samozrejme na to upraviť vodorovne značenie a semafór pri Čajke.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2017-06-22 10:25
Na svetelnen križovatke sa NESMIE otáčať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť