Rýchlostná cesta R8: NDS dá vypracovať štúdiu realizovateľnosti

Cieľom stavby je prepojenie rýchlostných ciest R1 a R2 rýchlostnou cestou R8 v koridore Nitra – Topoľčany – Bánovce nad Bebravou

O novej rýchlostnej ceste R8 som informoval 1. júna 2009 v článku Rýchlostná cesta R8 Nitra - križovatka R1, R2.

Táto "Ficova" rýchlostná cesta v podstate "spala" až do roku 2015, kedy vláda vo svojom uznesení schválila verejné obstarávanie na vypracovanie štúdie realizovateľnosti. K tomu prišlo až teraz, 9. mája 2018, kedy Národná diaľničná spoločnosť zverejnila vo vestníku verejného obstarávania zakázku "Rýchlostná cesta R8 Nitra - križovatka R2, štúdia realizovateľnosti."

Cieľom štúdie je analýza súčasného stavu dopravy a návrh jej riešenia, súčasťou bude aj sčítanie dopravy, prognóza vývojú do budúcnosti a návrh variantov/trasovania rýchlostnej cesty R8.

Túto rýchlostnú cestu zvyknú nazývať odborníci aj verejnosť, ako som už vyššie spomenul, cestou premiéra Róberta Fica. Spája Nitru s Topoľčanmi a rýchlostnou cestou R2. Táto rýchlostná cesta je z finančného hľadiska v podstate nepotrebná. V najlepšom prípade by bola zrealizovaná v polovičnom profile. Náhradou by mala byť preložka cesty I/64 (Komárno - Nitra - Topoľčany), ktorá už štúdiu realizovateľnosti vypracovanú má (zverejním). Časť preložky I/64 onedlho otvoria v Dražovciach (obchvat Dražoviec). Cesta I/64 vedie cez obce, jej preloženie mimo nich je veľmi potrebné.

Cieľom stavby je prepojenie rýchlostných ciest R1 a R2 rýchlostnou cestou R8 v koridore Nitra – Topoľčany – Bánovce nad Bebravou. V Nitre by sa R8 napojila na R1 v križovatke Lehota.

Upozorňujem, že v prípade výstavby je jej realizácia hudbou budúcnosti.

Trasa rýchlostnej cesty R1 je definovaná : Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok. Chýba úsek BB - Ružomberok.

Trasa rýchlostnej cesty R2 je definovaná: Trenčín križovatka D1 – Prievidza – Žiar nad Hronom –Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice. V prevádzke je polovičný profil Ruskovce - Pravotice, Žiar nad Hronom Sever - Juh, Zvolen východ - Kriváň.

Navrhované varianty trasy rýchlostnej cesty R8 medzi Nitrou a rýchlostnou cestou R2 sú navrhnuté v kategórii R 24,5/120.

Variant 1 – červený
Kategória rýchlostnej cesty je R 24,5/120 o celkovej dĺžke 54,641 16 km

Variant 2 – modrý
Kategória rýchlostnej cesty je R 24,5/120 o celkovej dĺžke 56,542 03 km

Variant 3 – fialový
Kategória rýchlostnej cesty je R 24,5/120 o celkovej dĺžke 53,749 25 km

Variant 4 - zelený = víťazný variant
Kategória rýchlostnej cesty je R 24,5/120 o celkovej dĺžke 54,885 km


Mapa - trasa R8 a varianty

R8 trasa


Mapa diaľničnej siete SR

R8 trasa



Zdroj: Nitralive.sk, NDS.sk



Komentáre  

+11 # dlhy 2018-06-16 07:40
Výborne.
Súdruhovia zaradili vyšší rýchlostný stupeň. Tento krok mali podľa uznesenia vlády č.531 z 30. septembra 2015(!) vykonať do 30.6.2016(!).
Inak podľa toho istého uznesenia vlády malo byť do 31.3.2016(!) zaradené do investičného plánu Slovenskej správy ciest spracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie stavby „I/64 Komjatice – Nitra“.
No a do tretice podľa tohto uznesenia mala byť do 31.12.2015(!!!! !) zrealizovaná oprava Univerzitného mosta.
Z tohto všetkého sa uskutočnilo veľké NIČ. Ale zato nám sem šupli chov jaguárov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Shadow 2018-06-16 11:47
Kto zodpoveda za plnenie uzneseni vlady a ake dosledky mozu za ich nedodrzanie vyplynut?
A dalsia otazka, ktora mi z tohto vyplyva - preco primator neurgoval u kompetentnych na plnenie tychto uzneseni? Vsetky tromfy malo v rukach mesto - stranicka spriaznenost s vladnou statostranou a zavazny dokument, na ktorom je to cierne na bielom...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # dlhy 2018-06-16 22:12
Možno by bolo treba pri voľbách rozmýšľať.
Nitrančania si zvolili tých, čo ich permanentne klamú:
https://volby.sme.sk/parlamentne-volby/2016/vysledky/obec/7982/nitra
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Shadow 2018-06-19 14:35
Chceš tým povedať, že jediným kontrolným mechanizmom na elementárne dodržiavanie zákonov a uznesení sú voľby?
Ja chápem voľby ako delegovanie zástupcov ľudu na výkon moci, nie ako kontrolný mechanizmus. Na to sú kontrolné úrady a inšpekcie. Predmetom volieb sú totiž vízie smerovania, nie kontrola vládnych uznesení...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # dlhy 2018-06-19 14:42
Neviem ako si vyčítal z môjho príspevku to, čo sa pýtaš.
Chcem tým povedať (aj v nadväznosti na tunajšie diskusie), že rozhodovanie sa voliča by malo reflektovať aj predošlú skúsenosť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # xxxxx 2018-06-16 08:58
Presne tak...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Obcan 2018-06-16 09:58
Este by to chcelo prepojenie NR NZ(KN)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2018-06-16 12:23
O tom pisem v clanku - prelozka I/64.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+11 # Hmmm 2018-06-16 19:18
R8, Normálna cesta na juh smer NZ, Železničná stanica, napojenia na Agrokomplex, kruháč pod Zoborom, prechod pre chodcov Coboriho, Univerzitný most, Aquapark, Riešenie parkovania a dopravnej situácie v meste (ďalší most?) Prepojenie Chrenovej s Krškanmi a môžeme pokračovať. My čo sme ešte mladší sa týchto základných a podstatných riešení ciest v NR a okolí možno do dôchodku dožijeme. Dovtedy vyskočia ďalšie podobné problémy, možno ešte raz toľko, takže je to v riti v tomto štáte, kde sa veci riešia 20 rokov po tom, čo sa riešiť mali.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Nekrmtedarmozracov 2018-06-19 19:28
Dobudovanie chodníkov a osvetlenia tam kde sú školy, firmy, domy. Dopracovať odbočovacie pruhy v meste, aby bola plynulá doprava.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť