Skoro 6-kilometrov dlhá hrádza na rieke Nitra bude chrániť Jaguar

Začiatok prác je stanovený na marec 2016, ukončenie je plánované do decembra 2016

Slovenský vodohospodársky podnik, odštepný závod Piešťany zverejnil zámer, ktorého účelom je rekonštrukcia ľavostrannej ochrannej hrádze rieky Nitra v úseku Mlynárce - Čakajovce. Ide o územie, ktoré ohraničuje PP Sever a budúci závod Jaguar Land Rover, od mosta na R1A po most pred Čakajovcami v dĺžke 5980m.

Začiatok prác je stanovený na marec 2016, ukončenie je plánované do decembra 2016. Predpokladané náklady sú 2 334 420,11€ bez DPH.

Cieľom rekonštrukcie je odstránenie sedimentov, nánosov a zeminy, ktoré boli naplavené počas predchádzajúcich rokov kedy bola zvýšená povodňová aktivita. Úpravou sa dosiahne lepší prietok a zabezpečí sa lepšia protipovodňová ochrana priemyselného parku.

Pri rekonštrukcii hrádze budú zrušené všetky pôvodné prejazdy v počte 9 kusov, na ich miestach sa vybudujú nové. Na pôvodných prejazdoch budú osadené závory. Vyrúbané dreviny a krovie nahradí 1200 kusov stromov, zámer uvádza tieto druhy: lipa veľkolistá, lipa malolistá, jaseň štíhly, topoľ čierny, topoľ biely, dub letný, javor poľný, čerešňa vtáčia.


Fotogaléria - začiatok prác, 3. apríl 2016

Rieka Nitra - ochranná hrádza Rieka Nitra - ochranná hrádza Rieka Nitra - ochranná hrádza Rieka Nitra - ochranná hrádza

Znázornenie na mape




Zdroj: Nitralive.sk, EIA: Mlynárce - Čakajovce, rekonštrukcia ĽOH rieky Nitra v rkm 61,710 - 68,550


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+8 # johnnysp29 2016-03-11 10:25
Som nevedel že jaguáre sa boja vody :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2016-03-11 12:10
Išiel som okolo čakajovského mosta predchvíľou a už si tam škrabkali na hrádzi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Jancii 2016-03-11 12:19
len lavu stranu čiže Jaguarom vynovíme a Lužianky nech vytopí? :-|
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # TomTom 2016-03-11 12:56
" Luzianky nie su strategickou investiciou ".... :-*
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # pajtas na vratnici 2016-03-12 12:26
Luzianky mame v umysle riesit a na stretnuti s obcanmi im naslubovat hory - doly v dvoch terminoch. Bud 3 tyzdne pred volbami do NSK, alebo o 3 roky a 51 tyzdnov. Varianta b) bude platit len v pripade, ze dojde k naplneniu nasho najtajnejsieho zelania.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # tarzan 2016-03-12 20:02
presne tak je to s cyklotrasou Drazovce-PP.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # dlhy 2016-03-11 13:18
Takže ďalších 2,3 milióna, ktoré musí(?) Slovensko investovať do chovu Jaguárov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Hmm 2016-03-12 06:01
To snáď zle vidím, zrazu sa nachádzajú peniaze na úplné prkotiny. 70 miliónov korún na spevnenie svahu a koryta rieky, mne sa snáď sníva. To kde zrazu len tak vodárne vyčarovali toľko peňazí. Kokos v mestách nám už strielajú vodovodné trubky čo sú tak zapchaté, voda z vodovodu je z tých trubiek tak zasratá, že keď ju pustíš cez nejaký filter tak vyzerá ako osratý, ale áno ideme spevniť svah rieky za 70 melónov...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # ocko 2016-03-12 20:18
a to ešte pre súkromného investora spoza hraníc :sad:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # pajtas na vratnici 2016-03-12 12:20
Investicie ma v ZsVS na starosti niekolkonasobny exviceprimator Stefek. Otazky mu ako nezavislemu poslancovi mozete pisat na , rad vam odpovie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # dlhy 2016-03-13 12:12
Investície v ZsVS má naozaj Štefek.
Akurát, že tu ide o štátnu investíciu Slovenského vodohospodárske ho podniku.
Takže nesplietaj piate cez deviate.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # CT vlny 2016-04-07 14:37
Podarilo sa vysúťažiť celkom fasa cenu - 390,- EUR/m + DPH. Aj vzhľadom na to, ako sa koryto rieky zatáča a že bude zvýšený a spevnený len ľavý breh, tak potom zbohom Čakajovce a zbohom Lužianky. O celkovej koncepcii museli rozhodovať skutoční odborníci. Ešte že sa takáto " intelektuálna elita " nerodí často.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2016-04-07 15:00
Čo tam po nejakých Lužiankach alebo Čakajovciach.
Ako hovoril súdruh Stalin: Ľudí je jak sračiek.
Dôležité je, aby tento štát dôkladne ochránil chov Jaguárov. Aj z daní obyvateľov Lužianok a Čakajoviec.
Zisk si už potom chovatelia jaguárov rozdelia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Samo 2016-04-07 15:05
Aku šírku by mala mať v budúcnosti budovaná cyklotrasa na hrádzi ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # CT vlny 2016-04-07 15:18
To je fčul jedno. Keď príde na to, že sa pristúpi k jej budovaniu, prehajdákajú sa prachy nanovo. Tak sa to robí, aby sa dali provízky zobrať 2 x a nielen raz. Kde žiješ človeče. Veď načo robiť veci naraz a poriadne? Si predsa na Slovensku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2016-04-08 13:56
Myslím že cyklotrasa nemá viesť po hrádzi, ale medzi riekou a hrádzou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-04-08 15:06
Ktoru cyklotrasu myslite?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2016-04-09 01:25
http://nasanitra.sme.sk/c/20104440/nova-cyklotrasa-spoji-jelsovce-s-nitrou.html
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # pajtáš na vrátnici 2016-04-09 12:58
Štefan zase zahviezdil. Na nitra.sk je článok o budovaní kanalizácie v obci Horný Čepeň - úplná fraška. Tendrovala ZsVS a Štefan tam zdôvodňuje nejaké "drobné nedostatky", ktoré sa objavili počas výstavby.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # dpc 2016-04-10 17:44
takže do decembra zákaz? pre veľa ľudí je to cesta do práce, ja jazdím tadiaľ na bicykli :-|
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Lu 2016-05-02 15:21
Ako dieťa som vyrastala pri rieke a podľa mňa (aj keď som to neštudovala) stačilo by vyčistiť kryto rieky, lebo ako deti keď rieku vypustili sme sa na jednej zákrute hrával. Bol tam nános bahna cca do polovice koryta. Ale bolo to tak dávno že už ja mám dcéru vo veku v ktorom som sa tam hrávala ja. :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Jozko zo SMERU 2016-05-02 19:16
Na vyčistení koryta skoro nič nezarobíme, ale spevňovanie 6 km hrádze za vyše 2 milióny Eur to už je iný biznis, to sa oplatí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # slabikar 2016-05-02 20:27
Coby nie Jozko. Nitrianska investicna nech sutazne podmienky nastavi na Inpek a bude ti ina zranica.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť