Univerzitný most začnú rekonštruovať koncom marca + obchádzkové trasy

Počas rekonštrukcie bude prebiehať čiastočná a úplná uzávierka mosta

Po rokoch čakania sa Univerzitný most v Nitre dočká rekonštrukcie. Posledným bodom bol podpis zmluvy, ktorá nadobudla účinnosť 21. februára 2019. Slovenská správa ciest musí odovzdať stanovisko do 30 dní od podpisu zmluvy. Zhotoviteľom je skupina dodávateľov Strabag PaIS, Strabag a INPEK Holding. Zakázka má hodnotu 2 244 405,79€ s DPH. Práce majú podľa zmluvy trvať 18 mesiacov.

Minulý rok bol na moste vymenený asfalt - výmena prebehla od 7. do 9. septembra. V priebehu roka som informoval o tom, že rekonštrukcia bude možná až na jar 2019.

Chcel by som upozorniť aj na zámer vybudovania podjazdu pod mostom. Mestské zastupiteľstvo v Nitre zatiaľ vyčlenilo len peniaze na zhotovenie projektovej dokumentácie. Na potrebu jeho výstavby sme upozornili zorganizovaním petície. Podľa mojich informácií sa táto téma bude v najbližšom čase znovu otvárať.


Obchádzkové trasy

Obchádzkovým trasám sa budem venovať bližšie v samostatnom článku. Nižšie informácie sú aktuálne platné, o uzávierke sa však ešte bude rokovať na úrovni mesta, môže prísť k drobným zmenám.

Počas rekonštrukcie bude prebiehať čiastočná a úplná uzávierka mosta. Tá úplná potrvá 2 týždne. Podľa oficiálnych dokumentov by mali chodníky zostať otvorené pre peších. Je však viac než isté, že v niektorých fázach budú chodníky úplne uzatvorené.

Tranzitná doprava nákladných vozidiel bude odklonená počas čiastočnej aj úplnej uzávierky a to na vonkajšie obchvaty ciest I.triedy a rýchlostných komunikácií a to konkrétne II/562 (Cabajská ulica), I/51, I/64 (od Cabajskej smer Nové Zámky), rýchlostná cesty R1 (južný obchvat), R1A (severný obchvat).

Ostatná doprava vrátane dopravnej obsluhy a MHD bude počas úplnej uzávierky pre oba smery vedená po uliciach Boženy Slančíkovej a Wilsonovo nábrežie po jednom jazdnom pruhu. Obchádzková trasa v smere z Chrenovej do centra bude vedená len pre miestnu dopravu vrátane MHD a dopravnej obsluhy nákladných vozidiel, s vylúčením tranzitujúcich nákladných vozidiel nasledujúcou trasou: križovatka tr. Andreja Hlinku - Slančíkovej - Akademická. Tr. A Hlinku bude v úseku k mostu na I/64 zaslepená.

Na ulici B. Slančíkovej bude jeden jazdný pruh smerom na Wilsonovo nábrežie a do centra, so zrušením pozdĺžneho parkovania zo strany OD Progres pre potreby premiestnenia 3 autobusových zastávok z Tr. A. Hlinku, opačne jeden pruh z centra od Wilsonovho nábrežia s ponechaním pozdĺžneho parkovania.

Na križovatke B. Slančíkovej s ul. Nábrežie mládeže príde k zmene prednosti v jazde (hlavná cesta bude ulica B. Slančíkovej cez Chrenovský most na Wilsonovo nábrežie). Ostrovček bude dočasne odstránený.

Počas čiastočnej uzávierky bude z centra na sídlisko Chrenová umožnená jednosmerná premávka vozidiel a to dvoma jazdnými pruhmi. Táto premávka bude vedená vždy po tej polovici mosta, ktorá sa aktuálne nebude rekonštruovať. Obojsmerná premávka chodcov bude tiež premiestnená na aktuálne nerekonštruovaný chodník. V smere od Chrenovej do centra zostáva obchádzková trasa po uliciach B. Slančíkovej a Wilsonovo nábrežie.


Most po modernizácii

Šírka jazdných pruhov sa rozšíri z dnešných 2,90m na 3,10m. Súčasťou modernizácie je aj zvýšenie zaťažiteľnosti mosta.

V rámci modernizácie budú zrekonštruované:

- nadväzujúce časti komunikácie v dĺžke približne 11m pred a za mostom,
- realizovaná preložka plynovodu,
- preložka verejného osvetlenia,
- preložka signalizačného kábla CSS,
- preložka silnoprúdových vedení spol. ZSE,
- preložky slaboprúdových vedení niekoľkých spoločností a organizácií,
- pribudne meteo stanica s hlásičom námrazy
- osvetlenie


Prehľad histórie zámeru

Zámer rekonštruovať most trvá od roku 2012. Jedno verejné obstarávanie už prebiehalo, ale bolo v roku 2016 zrušené. Dôvodom bolo zhoršenie stavu niektorých mostov. Súťaž bola vyhlásená vo februári 2015. Lehota na predkladanie ponúk bola posúvaná osemkrát. Pôvodný termín bol 3. apríl 2015, posledný 15. januára 2016. Verejné obstarávanie bolo následne zrušené. V máji 2017 bolo vyhlásené nové verejné obstarávanie. Lehota viazanosti ponúk bola opäť posúvaná a to v decembri 2017, v roku 2018 predĺžená do 30. apríla, neskôr do 31. júla. Dňa 1. októbra bola zverejnená informácia o výsledku vyhodnotenia ponúk a vybraný zhotoviteľ. Následne sa čakalo na podpis zmluvy. Ten mal prísť do 31.12.2018. Zmluva však bola podpísaná 20. februára 2019.


Články, ktoré sme priniesli k téme

Univerzitný most uzavrú kvôli dočasnej oprave (7. až 9.9.2018)
Univerzitný most neopravia ani tento rok, počkáme si do jari
Sme bližšie k víťazstvu - poslanci schválili 20-tisíc eur na podjazd pod Univerzitný most
Petícia za realizáciu podjazdu pod Univerzitným mostom
Petíciu za realizáciu podjazdu pod Univerzitným mostom sme odovzdali na Mestskom úrade v Nitre
Univerzitný most musí na rekonštrukciu počkať, verejné obstarávanie zrušili
Cyklolávka prepojí Wilsonovo nábrežie s Chrenovou + nová cyklotrasa
Cyklojazdou dnes poukážeme na chýbajúci podjazd a na nedostatky cyklotrás v Nitre
V piatok 30.9. spoločná cyklojazda s Critical Mass na podporu výstavby podjazdu pod Univerzitným mostom


Univerzitný most Nitra



Zdroj: Nitralive.sk



Komentáre  

+13 # Chrenovčan 2019-02-25 10:24
Konečne. Na jednej strane naozaj už najvyšší čas, na druhej strane Nitru, hlavne jej centrum (Wilsonovo nábrežie, Mostná, Kmeťkova, Slančíkovej atď.) čaká armagedon. Ale tá rekonštrukcia je naozaj potrebná. Trošku vydržať tie obmedzenia čo budú, zápchy, možno nervozita, komplikácie, ale na konci snáď ten výsledok bude stáť za to. Držím palce všetkým - radnici, zhotoviteľovi, polícii, obyvateľom dotknutých ulíc, šoférom. Hlavne to všetko zvládnuť bez ujmy na psychickom zdraví :-) A ak by sa podaril aj ten podjazd pod mostom, tak by to bolo úplne dokonalé.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Zoborčan 2019-03-20 14:33
Mne sa zdá, že na 100 m dlhý most je 18 mesiacov naozaj pekelne dlhá doba. V normálnych krajinách by za 18 mesiacov postavili nový most.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2019-03-20 17:57
neboj sa, bude to aspon stat ako novy most
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # DDT 2019-03-21 10:09
Ak to bude iba toľko ako za nový most bude to v pohode.
Myslím že toto bude stáť viac ako nový most na "zelenej lúke".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2019-03-21 10:26
Debata o tom koľko to bude stáť je zbytočná. Cena diela je daná výsledkom súťaže a je uvedená v samotnom článku:
" Zakázka má hodnotu 2 244 405,79€ s DPH"
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Dušan Repa 2019-02-25 10:38
Neviem či marec je najlepší termín, podľa mňa júl je super termín. Nie je škola a nie sú výstavy
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # heya 2019-02-25 13:18
myslim, ze sa asi bolo treba trochu orientovat aj podla firiem, kedy maju dostatocnu kapacitu
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Volvo 2019-02-25 14:08
Firma je už vysúťažená. Ver tomu, že tá najsprávnejšia zo správnych.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2019-02-25 13:35
Musia to stihnut do jesene takze marec je vyborny termin.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Tina 2019-02-25 15:47
Citovanie Michal Šimonek:
Musia to stihnut do jesene takze marec je vyborny termin.

V prvom odstavci článku :
"Práce majú podľa zmluvy trvať 18 mesiacov. "
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2019-02-25 16:21
Ano ale to je v zmluve. Oficialne sa hovorilo ze na jar zacnu a na jesen hotovo...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # T. 2019-02-25 20:23
ticho! Lebo to zas posunu o 5 rokov. Oni sa velmi lahko vyplasia.

Podjazd snad bude. Bola by uplna blbost ho tam nedat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # nekrmtedarmozracov 2019-03-05 17:59
:D asi tak
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2019-02-25 15:01
Ono ja viem, vďaka Bohu za rekonštrukciu, ale nebolo by potrebné uvažovať so šiestimi pruhmi ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # imro 2019-02-25 16:53
za 18 mesiacov v nemecku v bercastli postavili uplne novy most raz sirsi a dlhy ako tato lavicka v nitre,..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Andrej 2 2019-02-25 18:17
Celková doba realizácie bude 18 mesiacov. Na druhej strane zásadné dopravné obmedzenia by mali trvať cca. 6-7 mesiacov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2019-02-25 19:07
18 mesiacov to je katastrofa. Taky maly most.

Cize ako sa hovorilo ze do jesene obmedzenia a potom budu dokoncovat. Tipujem ze v zime to bude stat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-10 # Felix 2019-02-27 04:58
Pán Michal Šimonek, rekonštrukcia Univerzitného mosta bude pre dopravu katastrofa ktorej sa bál aj J. Dvonč a preto sa rekonštrukcia odsúvala až po voľbách. Súčasný kindermenežment dopravnú obsluhu nezvládne. Mesto bude prepchaté zápchami, zamestnanci budú meškať do zamestnania a nespokojnosť vodičov a iných sa prejaví v sťažnostiach na Mestskom úrade.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # nekrmtedarmozracov 2019-03-05 18:01
A ak padne do rieky už nebudú meškať?!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Michal Mucka 2019-02-25 22:37
treba nechat auta doma a nasadnut na MHD alebo bicykel, pripadne sa len prejst a verim,ze to zvladneme lepsie B-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # Hmmm 2019-02-26 13:10
Áno, to sa dá riešiť, ale v zlom počasí, čo je povedzme dokopy tak polku roka je bicykel nerealizovateľn ý. A MHD neposkytuje náročnejším ľuďom dostatok mobility, komfortu a plus v mnohých prípadoch na tie autobusy treba relatívne dlho čakať. Ale hej, MHD je riešením, ak bude rýchlejšia a mať prednosť ako autá v prípade tých obmedzení v doprave.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # heya 2019-02-26 15:50
ale no zas nedramatizujte, prave v Nitre mame od maja do oktobra velmi dobre a suche pocasie. april je tiez dost dobry. Inak existuje aj taka vec ako nepremokave oblecenie (tento vydobytok poznaju ludia v Holandsku alebo v Dansku, kde maju omnoho horise pocasie a akosi nemaju problem jazdit celorocne). vyhovorky. Povedzte rovno, ze ludom sa nechce fyzicky namahat
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Nitramilanitra 2019-02-26 17:13
Počuj máš deti? Pozri sa na to nesebecky - nie každý býva blízko svojho pracoviska, nie každý je schopný ísť na bicykli, nie každý to považuje za normálne ísť v každom počasí bicyklom, nie každý rád sedí spotený v práci potom 8 hodín... slniečkarsky extremizmus toto. Ako primator s tym smiesnym bicyklom s krabicou vpredu - hodi si tam deti a ide. Toto normalne nie je.

Takže áno bicykel je super, ale nie na každodenné dochádzanie - iba ak si študent, dôchodca, nezamestnaný, alebo osamelý človek, ktorému padne a ide na pivo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # T. 2019-02-26 20:55
je pravda, ze nie kazdy moze jazdit autobusom, alebo na bicykli. Ale ked sa na to pozriem podla ludi, ktorych poznam, tak 1/4 by mohla bezproblemov dochadzat do prace bicyklom a dalsia 1/4 autobusom. Pripadne aj peso. Vyrazne by to zredukovalo pocet aut v meste. Nerozumiem, preco sa niekto musi treba 2km do mesta autom. Peso to trva tak o 10 minut dlhsie. A kde sa chces na bicykli po Nitre spotit? Ved cez cele mesto je to 5km. Mozno ked slapes na Zobor, alebo Klokocinu. No vacsinou chodia ludia do prace opacnym smerom a vecer sa uz doma osprchujes. Ja jazdievam denne a pocet dni, kedy som naozaj zmokol by som minuly rok naratal na prstoch jednej ruky, aj to s amputovanymi prstami. Oblecenie do dazda som za cely rok nepotreboval (pri dochadzani do prace). Na zapad od nas som vidieval babicky na semi-slikoch ako si to sliapu rano na bicykloch v 10cm vrstve cerstveho snehu. Tolko o tom, ze sa nieco neda.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Nitramilanitra 2019-02-27 07:21
Ja nepisem ze sa neda, reagoval som na komentar slecny/pani, ktora zjavne nema deti, do prace zjavne nechodi a pre nu je svet gombicka. Ludia su sebci.

Vsetko sa da, nemam vsak rad extremizmus - na jednej strane je pohodlny clovek jazdiaci autom aj do postele, na druhej je extremny cyklista, ktory bicykel povysuje nad vsetko a nehladi na inych. Poprosim aby sa ludia snazili stretnut niekde medzi tym.

V kazdom pripade nehadzme na ludi neschopnost uradov a mesta. Keby mesto postavilo novy most v Krskanoch, nemuseli sme tu riesit bicykle ze ano.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Peterko 2019-03-14 00:06
Nitramilanitra, vytiahli ste uz niekedy paty z Nitry alebo zo Slovenska? Inak by ste takto nepisali. Je vela statov, kde auto v centre mesta ani nevidite. Ludia na nich chodia do prace, z prace, vozia na nich deti do skoly ci skolky, da sa to. My na to iba nie sme zvyknuti, sme nauceni na pohodlny zivot v teple auta, ale s nervami na konci kvoli zapcham. Ale nehovorte, ze je to slnieckarstvo alebo extremizmus. V civilizovanom svete je to normalne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # T. 2019-03-14 08:25
je to aj o moznostiach, ktore cyklistom mesto, institucie a firmy pripravia. Staci sa pozriet na hocijaku zakladnu skolu v Nemecku a v arealy je parkovisko pre desiatky az stovky bicyklov. V niektorych pripradoch ani len za plotom, ci nejak inak strazene. Takisto aj pri zastavkach S-Bahn (nekradne sa ako u nas). A do skoly sa dostanes vyhradne po cykloceste. Verim, ze na bicykly by jazdilo viac ludi, keby existovala infrastruktura a vo firmach bola nejaka moznost sa osprchovat a uschovat bicykel. A keby sa u nas tolko nekradlo (vlastna skusenost).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Mucka 2019-02-26 21:25
@Nitramilanitra : nikto necaka ze vsetci teraz presadnu na bike, alebo MHD. Ale keby tak urobil aspon kazdy piaty, tak by to bolo vyborne a urcite by ani pri zatvoreni univerzitneho mosta neboli zapchy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nitramilanitra 2019-02-27 07:23
Urcite by neboli.. domienka a mylna. Zapchy su uz teraz, uzatvorenie mosta bude velky pruser. Nezabudajme ze po Wilsonovom nabrezi jazdi tranzit a teda auta prechadzajuce Nitrou. Tam asi tazko mozme cakat bicykle. MHD bude tiez musiet jazdit cez Wilsonko. Tam sa to upcha vsetko.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Felix 2019-02-27 05:05
Pán Michal Mucka, Váš nápad nie je zlí, ak by bolo zavedené rezidenské pakovanie, v cene parkovania by vodiči mali bonus na MHD. Čo by pri rekonštrukcii mosta určite využili.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Mucka 2019-02-27 11:01
rieseni je viac. A hlavne treba ich hladat a nie len frflat na zapchy , ako vela ludi v tychto diskusiach. A hlavne ludia co najviac frflu na zapchy, si najviac vyvazaju zadky na autach
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Felix 2019-02-27 18:55
Pán Michal Mucka, osobne využívam MHD alebo do mesta chodím peši a budúcnosti budem využívať bike. Kto je naučený na automobilovú dopravu tak to bude pre ných katastrofa, pretože sa tejto dopravy nevzdajú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michael Mucka 2019-02-27 19:43
Take to som rad ze zdielame rovnaky nazor. Pekny vecer
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # fero 2019-03-12 13:03
Citovanie Felix:
Pán Michal Mucka, osobne využívam MHD alebo do mesta chodím peši a budúcnosti budem využívať bike. Kto je naučený na automobilovú dopravu tak to bude pre ných katastrofa, pretože sa tejto dopravy nevzdajú.


Podla mna nie je problem, ked je niekto nauceny dochadzat do roboty autom. Ja som tiez 6 rokov chodil pravidelne autom, sam v jednom aute. Minuly rok som zacal chodit na biku, citil som sa lepsie po zdravotnej stranke, v robote som nebol "zniceny" uz o 12-ej a pohoda. Samozrejme, ak by som napr. mal nosit deti kazdy den do MS,ZS bol by to problem. Vzdy sa treba vediet na situaciu pozret zo vsetkych uhlov
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # kaz 2019-02-27 23:32
Preberate tu problemy akoby Nitra bola akesi velkomesto porovnatelne s New Yorkom. Jezise Kriste, zavru nam Brooklyn Gate! Lebo si kazdy zvykol ze sa z Chrenovej do Mlynov musi trepat autom, aby susedi ho videli ze ma. Spopod Lidla na Chrenovej do Lidla na Klokocine sa ide 40 minut.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmmm 2019-03-14 16:56
:lol: 40 minút. To, že ty nemáš čo robiť, neznamená, že aj ostatní ľudia majú čas stráviť hodinu denne iba presúvaním po meste. A to nevravím, že mnoho ľudí nejde iba z bodu A do bodu B a naspäť, ale chodí počas dňa bežne na rôzne miesta, vrátane voľnočasových aktivít, nákupov potravín a iných vecí a podobe. :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Laco 2019-03-04 12:11
Tranzit a kamióny v centre mesta už dávno nemajú čo hľadať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # DDT 2019-03-12 07:41
Neviete kto má na starosti značky?
Chaos pri drazovciach statočný. Chýbajú označenia začiatku zony 50. Od To zas ukončenie zóny.
Nejaká 50 ale iba z jedného smeru je pod lupkou.
V krskanoch kamióny navádza značka odbočiť pri "jurákovi" do uličky kde neprejdú. Na svetelnej kde majú odbočiť je značka obchádzky rovno.
Potom vojdú do zákazu .
Fakt radosť žiť v takomto meste chaosu.
Nik zodpovedný? Polícia má na háku evidentne.
Hlavne že to sype.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Kristina V. 2019-03-14 09:15
P. Michal ( admin) , vieme / viete uz nejake informacie ako dopadol podjazd pod mostom univerzitnym, ktorym planom sa mali v najblizsich dnoch zaoberat? Vieme nejake novsie alebo aktualizovane info, prosim? Cca o dva tyzdne by mala zacat rekonstrukcia mostu ( podla predbeznych informacii), ten podjazd by ma velmi zaujimal, ci sa podarilo vyclenit peniaze okrem planu nan , aj na skutocnu realizaciu.
Dakujem pekne za odpoved a Vase informovanie nas
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2019-03-14 13:32
Ten podjazd určite teraz robiť nebudú. Zatiaľ je len projektová dokumentácia. Most budu robit tipujem zaciatkom aprila.

Podjazd pocitajte ze budu robit ked opravia most a vysutazia obstaravanie cize tak o rok a pol. Bohuzial tu je vsetko na dlhe lakte. Pritom mame uzku mini rieku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmmm 2019-03-21 10:45
Michal. Máme úzku mini rieku, ale nie sme schopní ju normálne premostiť. Koľko, že máme mostov ? Univerzitný normálny most a potom dva malé mosty, ktoré doprave v meste nestačia. Ten pod Zoborom, aj vzhľadom na pidi kruháče na sebe je vkuse zapchatý, ten na Chrenovej má úžasné výjazdy, kde pokiaľ ide niekto z mosta alebo chce ísť cez most, tak má veľké problémy sa dostať. A ešte vzhľadom na to, že z jedného konca mesta na druhý sa nedá dostať inak ako prejdením celého centra (nonsens) je to veľké bieda. Tri mosty kúsok od seba.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Hmmmm 2019-03-21 10:49
Už dávno mal byť most, ktorý nesmeruje do centra mesta, ale sa napája na väčšie komunikácie a obchvaty, aby sa to v centre takto nezapchávalo. Napr. niekde v mieste kde je most k ZSVAk na Vodnej ulici, ktorý by prepájal R1A za OMV pumpou v smere k Zoborskému kruháču s bratislavskou ulicou resp. s veľkým kruháčom, ktorý tam je. Predsa len tam sú 4 prúdové cesty a dosť priestoru na úpravu komunikácii ako aj samotného kruháču. Štúrova je 4 prúdovka a takisto následnej Andreja Hlinku, aj Štefánikova. Nie, my drbeme všetky autá cez dva malé mostíky vedľa seba a potom jeden väčší v priamom centre mesta. Koľko áut ide tým centrom iba preto, že musí ? Toto riešenie + konečne prepojenie Chrenovej a Krškán by veľmi mestu pomohli. Uvidíme čo spraví nové vedenie mesta, lebo to staré nevybudovali v poslednom období ani prd.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2019-03-21 12:48
A presne o tomto pisem dokola - vsetko ide cez centrum. Aj na Agrokomplex. Nerozumiem ako mohli takto naprojektovat juzny obchvat, ved to je uplna sabotaz. Pritom stacilo postavit 2 krizovatky.

A mesto malo zatial prepojit Krskany s Chrenovou. A bolo by to vyriesene. Len to malo byt uz v roku 2010...

A smutne je, ze namiesto realnych rieseni tu pocuvam o bicykloch ako alternative. Z extremu do extremu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmmm 2019-03-21 20:23
Presne tak. Bohužiaľ u nás sa všetko robí oneskorene. Keď sa bude náhodou robiť prepojenie Krškán a Chrenovej, tak sa to spraví asi tak, ako by sa to robilo v roku 2010 vrátane dimenzovania dopravy :lol: Preto sa aj toto malé mesto s dosť priestorom na budovanie infraštruktúry zapĺňa, lebo sa nič nerobí s vyhliadkami. Dvončova asi jediná investícia - Chrenovský most sa ako spravila ? 2 prúdová cesta, výjazdy a vjazdy totálne nemožné, ostatné komunikácie v okolí mosta absolútne neprispôsobené a neupravená na väčšiu premávku. Jediné čo vieme robiť sú kruháče, ešteže nedrbli jeden aj tak.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2019-03-21 21:21
Na krizovatky Chrenovsky most by som dal semafor. Je to centrum mesta tak preco nie? Stale su tam nehody a chaos. A vystavbu odflakli. Za tie peniaze mali byt LED priechody na oboch stranach. Pri UKF je tma ako v rohu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmmm 2019-03-21 22:27
Presne to mi napadlo, keď som písal komentár, ale nedal som to tam. Na to miesto sa úplne hodia semafory alebo úplne iné riešenie celej križovatky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť