Na Podzámskej ulici vyrastie "Bytový dom pod hradom" s 34 bytmi

Bytový dom bude mať 1 podzemné podlažie určené na parkovanie, kapacita 44 miest a 3 nadzemné podlažia vrátane obytného podkrovia

Na Podzámskej ulici v časti, kde sa nachádza jednosmerka k Župnému námestiu, vyrastie "Bytový dom pod hradom". Ide o pozemok, kde sídli firma Orstap - viď nákres nižšie. Majiteľ firmu presťahuje, je aj investorom zámeru výstavby bytového domu.

Bytový dom bude mať 1 podzemné podlažie určené na parkovanie, kapacita 44 miest a 3 nadzemné podlažia vrátane obytného podkrovia. Spolu sa bude v bytovom dome nachádzať 34 bytov.

Bytový dom pod hradom, Nitra

Vizualizácie

Bytový dom pod hradom, Nitra Bytový dom pod hradom, Nitra Bytový dom pod hradom, Nitra Bytový dom pod hradom, Nitra Bytový dom pod hradom, Nitra Bytový dom pod hradom, Nitra


Na priľahlý pozemok boli privezené kontajnery, ktoré Nitrančanov pobúrili. Na pozemku, kde boli umiestnené, sa pripravuje výstavba ďaľšieho projektu - "Polyfunkčná budova Podzámska ulica". Za týmto zámerom stojí pán Lipovský, spolumajiteľ spoločnosti L&Š.

Kontajnery teda nesúvisia s výstavbou bytového domu.

Bytový dom pod hradom, Nitra Bytový dom pod hradom, Nitra


Mestské zastupiteľstvo v Nitre bude 23. novembra hlasovať o prenájme časti pozemku, ktorý patrí Mestu Nitra. Tento pozemok bude investor využívať počas výstavby, po jej ukončení bude uzatvorená nájomná zmluva už len na časť, teda na výmeru novovybudovaného vjazdu.



Zdroj: Nitralive.sk, www.nitra.sk - materiál č.1193-2017



Komentáre  

0 # marian 2017-11-20 11:20
*raz a navždy : ďalej, ďalší....bez ľ :).

Inak tie unimobunky - ok tam sa nehodia, ale je to taký retro úlet, mne by sa to niekde páčilo ako dáky street shop....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Jakoni 2017-11-20 13:26
A vizuálizáciu nemáme?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Kontakner 2017-11-20 20:34
To akože keď nesplnim podmienky ktoré mám splniť tsk má protest si postavím v historickom centre meste tsku ohyzdnu haraburdu? Lebo normálna stáva to nie je. Ale kto pozná toho kto to stáva dobre vie že s ním si nikto neporadí. Ozaj kde bude parkovať???? On nemusí mat parkovacie miesta? Asi to bol dôvod prečo sa na takom pozemku nedá stavať. Koho asi nasťahuje to tej štýlovej retro obludy?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # ucim sa citat 2017-11-20 20:37
Kontajnery teda nesúvisia s výstavbou bytového domu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Kontajner 2017-11-20 20:48
Nesúvisia to vedel každý aspoň trochu rozumný človek, že to nie je zariadenie staveniska. Mimochodom zariadenie staveniska sa buduje až po vydaní stavebného povolenia a to na bytovky v orstape nie je vydané.Vyrástla tam ubytovňa z kontajnerov podotýkam nepovolené.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michael 2017-11-20 20:55
Vobec to nieje architektonicky kreatívne , som zvedavý kde budú bývajúci parkovať. Tie byty tam budú mrte drahé. Nechápem prečo je teraz moda stavať byty v centre mesta ..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # Peter M 2017-11-20 21:31
Citovanie Michael:
Vobec to nieje architektonicky kreatívne , som zvedavý kde budú bývajúci parkovať. Tie byty tam budú mrte drahé. Nechápem prečo je teraz moda stavať byty v centre mesta ..


Dlhsiu dobu uz sledujem tento nazor ludi, ze stavat v meste a v centre je nepripustne, co je pravdepodobne sposobene tym, ze sa stava nekultivovane a nekoncepcne, ale treba si uvedomit dosledky toho, ze v centre sa nestava. Tu je napriklad vymretost centra, lebo neni v blizkosti dostatok ludi, ktori by len tak prisli peso a dalsim negativnym dosledkom je, ze vsetci musia do tohto centra dochadzat. Som velmi nerad, ze takyto nazor sa v spolocnosti siri, lebo tie dosledky su neni moj vymysel, ale overitelna vec. Dajme si prosim na to pozor a nenegujme kazdu vystavbu len za to, ze je v centre.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michael 2017-11-20 21:47
Peter, nevravím že sa mi nepáči, že sa buduje v centre mesta. Ale Kedže je to centrum mesta, tie pozemky sa mohli využiť na nejaké polyfunkčné budovy, obchodíky , vdaka ktorým by tam tí ľudia šli.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Peter M 2017-11-20 22:48
Citovanie Michael:
Peter, nevravím že sa mi nepáči, že sa buduje v centre mesta. Ale Kedže je to centrum mesta, tie pozemky sa mohli využiť na nejaké polyfunkčné budovy, obchodíky , vdaka ktorým by tam tí ľudia šli.

To je potom o tej koncepnosti, urcite som za prirodzenu polyfunkcnost, to co je pre mesto typicke. Nie monofunkcnost. V danej situacii by bolo mozno fajn, keby sa ulicna fronta do Podzamskej dobuduje a v parteri doplni o aktivne a zive prevadzky a hore kludne byvanie. Hlavne nech sa postupne buduje mestske prostredie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Branislav 2018-01-14 20:33
nikto by to nenegoval, keby si za tie byty nepytali take nehorazne peniaze. Nikto nema 150 tisic za malicky trojizbacik
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Samo 2017-11-21 10:11
K nášmu centru býva blízko dosť veľa ľudí. Kalvária, Staré mesto, Párovce a časť Chrenovej sú 5-10min pešo. To je už masa ľudí. Tí čo tam majú záujem chodiť, tí tam aj chodia. Tí čo nemajú majú na to svoje dôvody. Príčinu treba teda hľadať niekde inde a riešenie tiež inde ako v budovaní ďalších bytových domov
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Michal Šimonek 2017-11-21 13:25
Nesúhlasím. Sme mesto a oproti vacsine miest aj v zahranici je Nitra plna prazdnych pozemkov a nedostavanych ploch kde kedysi zastavba bola. Sme mesto nie dedina a je uplne prirodzene stavat budovy. To ze v okolo byvaju ludia nie je argument. V pripade tejto a vsetkych budov ozije centrum. Tak ako oziva mrtva zona okolo pivovaru.

Kto nechce budovy v meste, mal by zvazit byvanie na dedine.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Samo 2017-11-22 09:03
p.Šimonek si neuvedomuje ked všade v diskusiach vypisuje aby sa doplnili budovy tam kde boli minule, že naopak už v súčasnosti máme na mnohých miestach budovy tam kde v minulosti neboli.
Takze vy chcete budovy podla sucasnosti a kde sa vam to hodi este aj podla minulosti.
Zabudate ze aj inych mestach su rovnomerne medzi tymi zastavanymi blokmi vynechane miesta kde byva miniparcik. Lavicky, fontana, ... (vid napr. vsetky europske hlavne mesta). A to su prave tie miesta kde keby maju aj oni Michala Simoneka postavili budovu lebo by povedal ze v minulosti tam budova bola a kto chce vidiet zelenu farbu nech ide na dedinu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Peter Mezei 2017-11-22 09:27
Chapem co tym chcete povedat, ale aj pohlad p.Simoneka treba brat s nadhladom. Bavime sa tu na urovni internetovej diskusie a nieje priestor na odbornu debatu. P. Simonek to mysli dobre tak ako aj Vy. Cela problematika dostavby novych mestskych struktur je rozsiahlejsia a ano treba doplnat ulice, namestia, bloky a takisto treba aj vytvarat systematicky "prazdne" plochy naplnene funkciou parku, sportoviska, miest pre psy, atd. tak, aby to spolu vytvorilo fungujuci celok. Ale nemozme robit A bez B a ked teraz chceme B, tak vsetko A je zle.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-22 13:39
Na moj nazor sa da pozerat rozne a vy ste si vybral ten horsi smer.. ale mne je to jedno. Kazdy ma svoj nazor a ja to nemyslim zle. Pan Mezei vidim ze rozumie o com pisem :-)

Zaroven nerozumiem preco si vy nazor mozete vyjadrit a ja ked odpovedam tak som ja zly. Pisete o prilahlych mestskych castiach, ktore s tym nic nemaju. Zvlastny argument.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # heya 2017-11-22 11:04
to nie je pravda. mesto ma byt udrzatelne a obyvatelne s radostou - sustainable and livable. prilisnym zahustovanim sa to urcite nedosiahne. nechapem, preco to ludia nevidia. v okoli bytov maju byt zelene plochy pre znizovanie teploty, prasnosti a pre prijemny pocit - pretoze ano, aj subjektivny pocit vytvara atmosferu mesta. ked ludi natlacite do bytov, kde prespavaju ale nemaju nic prijemne v okoli, kde by travili cas, tak sa nedivte, ze k tymto mestam nemaju vztah. budovy ba mohla stat napr. na pesej oproti hodinam - tam je diera, bola by sucastou kompletnej zastavby. argument, ze treba byvat v pirpade nespokojnosti na dedine je scestny a obmedzeny. vystavba sa ma prisposobovat zelaniam ludi a nie naopak. ako keby byvat v meste malo automaticky znamenat byvat nepohodlne
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Peter Mezei 2017-11-22 11:39
Suhlasim, ale to vsetko sa da spravit sucasne - aj doplnit zastavbu aj zachovat zelen aj kultivovat celkovy zivotny priestor - ked sa chce ;)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Branislav 2018-01-14 20:32
nikto by to nenegoval, keby si za tie byty nepytali take nehorazne peniaze. Nikto nema 150 tisic za malicky trojizbacik
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-20 21:35
Bytovka ma parkovanie pod zemou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Stanislav 2017-11-21 13:47
Možno by sa zišiel dáky tunel oproti bod hradom.Jozko D.by hádam vedel pri tunelovaní pomôcť!:-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Popelec 2017-11-20 21:59
...a nakoniec to ešte aj získa cenu CEZAAR.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Podotykam 2017-11-21 07:25
Len aby to nahodou niekto spatne nepochopil, tie kontajnery nemaju nic spolocne s bytovym domom ktory bude na pozemku firmy orstap..Kontajn ery su len susediaci pozemok, majitela ktory uz dobre 2 roky nevie dostat stavebne povolenie tak to spravil na protest..je to hanba Nitry ale odstranit ho to nikto nedonuti..mozno sa aspon kompetentni zamyslia ze na urade nieco neni s kostolnym poriadkom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # heya 2017-11-21 08:56
odkedy niekto musi dostat stavebne povolenie? co ak nesplna kriteria a je jedno ako dlho sa storcuje a trucuje? Ci to mame chapat tak, ze ked niekto caka dostatocne dlho, tak ma automaticky dostat povolenie? S tou ciernou stavbou je to skvele. Konecne maju zakonny dovod s tym nieco urobit
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Nitrancan2 2017-11-21 11:30
Ano samozrejme, ved potom to aplikujme na vodicka, neviem ho spravit 5rokov tak ho dostanem automaticky, alebo som blby tak mi vsetci daju skusky a mam titul? Ci ako sa to chape? Jedn musi vsetko splnit a druhy nie?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Podotykam2 2017-11-21 08:41
Kto pozna situaciu a Nitru, velmi dobre vie, koho pozemok s kotajnermi je a kto tu kontarnerovu ozrutu na cierno postavil. Cize, ked pozemok, ktorý nema pristup, je maly, nevie si zabezpecit parkovacie miesta k svojej stavbe, tak vinny su uradnici, to ze pozemok nesplna parametre stavebného pozemku to nikto nevidi. Kde ma ten pozemok vjazd pre auta ku parkovacim miestam? Nikde!!!! Preco vsetci ostatní co stavaju musia zabezpecitparko vacie miesta na svojmom pozemku? Kde ma parkovanie vyriesene kontajnerova obluda? Zase nikde a zase sme pri tom, preco niekto nedostal povolenie.... ale zadubencom nezainteresovan ym a neinformoanym sa to vysvetlit neda....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Stanislav 2017-11-21 13:55
Súhlasím s Vami ale pokiaľ si chce niekto kúpiť v dnešnej dobe byt v centre mesta ,musí asi predpokladať že s parkovaním to nebude žiadna sranda.Tu by pomohol parkovací dom(podzemné parkovisko pod námestím napr.) ktorý je nevyhnutný v tejto lokalite!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # podotykos 2017-11-22 00:03
mýlite sa, paralelne k parcele c. 313 samotne mesto Nitra nechalo od svojej parcely c. 187/12 nanovo zamerat a odclenit novovytvorenu parcelu c. 187/21, ktora vo svojej dlzke kopiruje priebeh hranice parcely c. 313 a posobi "vyhryzene" do cesty (parcely c. 187/12) - ucel mesto prezradilo samo: tuto novovytvorenu parcelu prenajme majitelovi parcely c. 313 (ano, to je prave ta s kontajnermi :-* ) za ucelom vybudovania pristupovej rampy k zamyslanemu polyfunkcnemu domu. Takze v tomto problem nebude... 8)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # mimi 2017-11-21 16:09
čo sa týka vzhľadu, tak konečne niečo moderné, dovolím si povedať aj nadčasové, čo tam podľa mňa zapadne. aj keď teda ktovie aký bude finál, ale vzhľad sýpky sa mi páči...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # ccc 2017-11-21 16:45
Medzi tými kontajnermi a návrhom nie je takmer žiadny rozdiel. :o
Možno až na tú šikmú strechu. Ale verím že vo finále by sa zrovnala :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # staromestan 2017-11-22 00:10
vsimnite si radsej - bokom vsetkej estetiky - ze navrh upravy Podzamskej ulice uz nepocita s chodnikom pre pesich, ako existuje dnes (farebne vyznaceny pruh po lavej strane). Tento chodnik padne za obet novej zastavbe, tejto zastavbe (cast sa zmeni na vstup do domu a cast sa odstrani uplne) aj zastavbe o parcelu dalej (tam sa planuje na mieste chodnika zriadenie pristupovej rampy pre vchod a vjazd do noveho objektu).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-22 07:59
Ten chodník je skôr parkoviskom a MsP to nevidí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť