Na parkovisku na Wilsonovom nábreží sa stavať nebude, poslanci dnes zamietli zámenu pozemkov

Pozemok tak bude naďalej slúžiť ako parkovisko

Poslanci Mestského zastupiteľstva v Nitre dnes neschválili zámenu pozemku na Podzámskej ulici za pozemok na Wilsonovom nábreží na mieste dnešného parkoviska a pásu zelene. Na tomto pozemku chcel investor postaviť polyfunkčnú budovu. Pozemok tak bude naďalej slúžiť ako parkovisko.

Parkovisko je však plné výtlkov, smerom k Mlynom ku priechodu pre chodcov chýba chodník - ľudia si vyšľapali chodník v trávniku. Na tento stav upozorňujem už niekoľko rokov.

Bohužiaľ sa súvislá oprava nedostala do zoznamu investičných akcií VMČ Staré mesto na rok 2018, je však uvedená pod čiarou. Verím, že sa na opravu peniaze nájdu.

Pri rieke popri parkovisku bude budúci rok vybudovaná aj nová cyklotrasa Wilsonovo nábrežie - Univerzitný most - Mostná - Jesenského (park Sihoť).

Proti výstavbe bola spísaná aj petícia, ktorá však prišla neskoro, nebola správne sformulovaná a jej cieľom bolo vlastne zachovať parkovisko. Paradoxne sa v nej píše o zhoršení dopravnej situácie a najmä zhoršenie kvality života ľudí v širokom okolí... podľa tejto logiky je frekventované parkovisko lepšie riešenie. Petícia tiež hovorí o oddychovej zóne - na parkovisku som veru ešte ľudí oddychovať nevidel a celkovo dotknutý pozemok neslúži na nič len na parkovanie. Opäť ďaľšia zbytočná petícia.

Keď už písať petíciu tak za opravu parkoviska, za vybudovanie oddychovej zóny pridaním lavičiek, detského ihriska a podobne.

Parkovisko Wilsonovo nábrežie Nitra - výtlky Parkovisko Wilsonovo nábrežie Nitra - výtlky



Zdroj: Nitralive.sk



Komentáre  

+9 # FUGAZZI 2017-12-15 04:45
V čistý úmysel tohto rozhodnutia vôbec neverím. Komunálne voľby sú tak blízko, že iné hlasovanie by mohlo vážne zmeniť orientáciu voličov pri rozhodovaní sa za plentou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # dlhy 2017-12-15 08:36
Hovorí vlk líške:
- Ty Líška, poď, zbijeme Zajaca.
- Ale aký budeme mať dôvod?
- Keď bude mať na hlave čiapku preto, keď nie, preto.
Idú a strašne zbijú zajaca.
Na druhý deň vlk zase začne:
- Ty Líška, poď zbijeme Zajaca.
- A dnes zase prečo?
- Vypýtame si od neho cigaretu. Ak nám dá s filtrom preto, ak bez filtra, preto.
Prídu k Zajacovi a vlk hovorí:
- Zajac, daj nám cigaretu!
Na čo Zajac:
- A chcete s filtrom alebo bez filtra.
- Pozri sa na hajzla, zase nemá čiapku!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # karirohož SIEŤ 2017-12-15 12:08
Pán poslanec, touto bájkou to bolo mimo misu. Keď sa v roku 2018 rozdajú mandáty, hlasovanie dopadne tak, ako sa pôvodne zamýšľalo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # dlhy 2017-12-15 12:46
Jedz ten Yohimbin celý.
Nedávaj si vždy iba polovičku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # karirohož SIEŤ 2017-12-15 14:44
Nepotykali sme si a Yohimbin vás robil, ale to pravdepodobne nestihol dokončiť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # dlhy 2017-12-15 17:30
Hoci to internetových diskusiách nie je zvykom, ale pokojne si môžeme vykať.
Medzi nami je rozdiel v tom, že vám prekáža tykanie, zatiaľ čo mne prekážajú vaše hlúpe príspevky do diskusie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # marian 2017-12-15 10:51
No škoda, to parkovisko je tam zbytočné a zaberá lukratívny priestor, omnoho radšej by som tam videl nejakú luxusnejšiu bytovku ako parkovisko...Vš etci sa oháňajú zeleňou ale na to parkovisko prídu ako? autom....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # heya 2017-12-17 18:12
autobusom, pesi, bicyklom alebo ebikom alebo taxikom. Iba blbec pouziva auto, ked to nie je naozaj zivotne dolezite
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Parkovisko 2017-12-15 12:23
Vsetci chcu oddychove miesto, zelen, klud, ale ved to parkovisko je na najrusnejsej krizovatke v meste, by so chcela vidiet tych ludi, ktory sa chodi vetrat na to skvele, hnusne parkovisko, oddycovat, opalovat sa. Cely den sa tam striedaju auta, ktore urcite nie su prospesne zivotnemu prostrediu, co ine by sa tam zmenilo, ked by tam bola budova? Nic, len by sa ten priestor skulturnil. By ma zaujimalo, ci ti ludia z bytovky oproti stoja v okne dychaju cerstvy vzduch z parkoviska a ci sa kochaju tym nadhernym vyhladom na parkovislo?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # marian 2017-12-15 14:37
Sám by som to lepšie nenapísal...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Samo 2017-12-18 12:10
Lepšie by bolo dvopodlažné podzemné parkovisko a tri podlažia nad zemou ? Myslíš že by tam bol menší pohyb a viac zelene ako teraz ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # mimi 2017-12-18 18:53
napíšem to aj sem. videl si o ako veľký pozemok sa jedná? v tej výmene by nebolo len parkovisko, ale aj kus tých stromov a trávy za ním. teraz by sme prišli "len" o parkovisko. ale neverím, že postupne by sa nezačalo stavať na celom tom zelenom páse od mlynov až po mostnú. veď keď jeden pozemok sa vymenil/predal/ zastaval, prečo sa nemôže aj ďalší...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Samo 2017-12-19 09:54
A načo mi toto tu píšeš ? Veď to ja všetko viem. Som od začiatku proti tomu aby sa tam niečo robilo okrem výmeny asfaltu na parkovisku
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # mimi 2017-12-19 20:20
neviem prečo máš pocit, že príspevok bol adresovaný tebe. je vo vlákne pod príspevkom nicku Parkovisko.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Jožko zo SMERU 2017-12-15 19:34
Všetci viete vrátane "dlhy", že uznesenie sa dá kedykoľvek zmeniť, tešíte sa predčasne, tento kšeft ešte týmto určite neskončil.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # garaz 2017-12-16 10:19
Vsetci (chceme zelen) (chceme bytovku) (nevieme co chceme) (zodpovedny aj menej zodpovedny) pisu ze to parkovisko je plne. Aj aut aj vytlkov a je spoplatnene, auta sa nedaju zrusit parkovisko ma vybornu polohu je blizko centra mlynov ktore nikto nema rad a preto su stale plne, parkovisko produkuje menej smogu ako kryzovatka pod oknami to na margo bytovky, ZRUSME PARKOVISKA V MESTE ABY SME MOHLI S AUTAMI KRUZIT PO ULICKACH MEDZI BYTOVKAMI DLHSIE
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # heya 2017-12-16 13:57
blaa bla bla - o 5-10 rokov bude vjazd autami do miest zakazany uplne, co by sa inak malo stat uz zajtra. Pre soferov sa nema vytvarat lepsia infraasktruktur a. Je potrebne ich vytlacat aby konecne prestaali chodit autami vsade. Splodiny zabijaju aj nesoferov. V Nitre sa da bez problemov transportovat obcasne lacnymi taxikmi, mhd, bicyklami a pesi. Pre auta trebaa situaciu skomplikovat, nie podporovat
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # peter91 2017-12-16 23:02
blaa blaaaaaaa jedneho dňa zistíš že namiesto splodín parkuje na tom parkovisku 50 elektromobilov a pluginhybridov a všetky tam nabíjajú elektrinu. A súhlasím s Garazom že TREBA ZRUSIT VSETKY PODOBNE PARKOVISKA V MESTE ABY SME POTOM MOHLI DNES AJ ZAJTRA VYHLADAVAT 3 HODINY A KRUZIT PO ULICKACH PRED BYTOVKAMI S NASIMI SPLODINAMI DIESELAMI KYM UVIDIME PRVE VOLNE MIESTO. TOTO JE NAOZAJ VELKA VYHRA PODLA HEYA A SIMONEKA PODLA KTORYCH PODOBNE PARKOVISKA AKO JE NA WN V NR NEMAJU CO HLADAT... GRATULUJEM!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Peter Mezei 2017-12-17 10:39
V momente ked budete pri kazdej navsteve dlho kruzit autom, tak si rychlo rozmyslite, ci nabuduce nepouzijete iny sposob dopravy. (Ak sa vsetci budu stahovat na okraj miest a do satelitov, cim vzraste pocet dochadzajucich autom, tak budu nadavat na zapchu. Nasledne sa rozhodnu ci budu trpiet zapchu alebo ozeleuju byvanie v satelite. Ak im ale nasledne rozsirime cesty,tak stale bude dochadzanie autom na znesitelnej urovni a o to viac aut v meste a v meste horsie prostredie. Zapcha je regulator a vystraha)

Spolocne stym by sa vsak mala zlepsit infrastruktura pre chodcov, bike a MHD a zaviest moznost zaparkovat a vybavit nevyhnutne na 15-30min, inak budeme musiet stale len rozsirovat priestor pre cesty a parkoviska a zistime, ze aut len pribuda a priestoru pre zivot "na ulici" ubuda. To nemyslim, ze chceme.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # garaz 2017-12-19 20:01
Na zamyslenie je kde vybudovat zachytne parkoviska odkial ludia pojdu peso alebo mhd alebo biciklami. Parkovisko na nabrezi je urcite skoda zrusit, pri autobusovej stanici parkovisko nedostatocne, este dufam v parkovisko pri velkom tesku vybudovat zastvku mhd ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # ON 2017-12-19 21:46
dobra logika :))). Presuvam sa sluzobnym vozom pocas dna po NR a pokial by sa naplnila tvoja vizia, je obrovsky pocet dodavatelov, subdodavatelov, malych firiem, marketov, montaznikov bez prace. V NR sa sa bez problemov transportovat MHD? to pocujem prvy krat. Z cermana sa dostat na zobor je pocas vikendu sci-fi. Na to, aby som chodil v nasom meste MHD by som musel byt velmi bohaty clovek s velkym mnozstvom casu a nulovou produktivitou prace. Zrejme si si pomylil NR s Prahou, kde som z mestskej dopravy pozitivne rozcarovany.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Peter Mezei 2017-12-20 09:47
Suhlasim s Vasim pohladom na vec a aktualnu dopravnu situaciu. Bavme sa ale o akomsi postupnom progrese, ktory musi mat viziu a musime k niecomu smerovat a nie pozerat sa kratkodobo. MHD sa sucasne musi zasadne zlepsit aby bola efektivna, dnes nikto kto ma auto nema dovod ju vyuzivat, narozdiel od spominanej Prahy. Zasobovanie, dodavatelia, subdodavky atd spadaju do dopravnej obsluhy, kt. moze mat upravene podmienky aby mohli vykonavat svoju pracu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # sigma 2018-01-10 00:02
mam problemy s logikou vo vasich prispevkoch:
zrusme parkoviska a cakajme, ako to vylepsi situaciu v MHD.
Podotykam v tej MHD, kde mesiace nevedia zohnat akychkolvek soferov.
Vas postupny proces bude nasledovat, ale nie podla vasich predstav - pri tescu postavia majak a polyfunkcne centrum, na WN postavia kancelarie az do neba, kde budu firmy, ktore budu zasobovat kurieri, co budu stat po oboch stranach WN, po celom meste budu kolony od 06:00 az do 18:00 az sa rozbehne vyroba v jaguari a srbi obsadia cele mesto.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # R. Opáth, st. 2017-12-20 05:25
Ja si myslím, že je dobre, že tam zostane parkovisko. A myslím si, že tie kúsky zelene čo ešte v meste máme by bolo treba zachovať. Nech sa z Nitry nestane vyprahnutá asfaltovo-murov aná púšť so 40 stupňovými teplotami v lete. Tlak na zastavanie takýchto ešte zelených pozemkov bude stále a stále ich bude potrebné brániť. Osobne by som nedovolil zastavať v Starom meste už žiadnu ešte zelenú plochu.
To parkovisko je tam potrebné a pritom na ňom stále, našťastie, rastú stromy. A áno, prečo by tam nemohli pribudnúť v budúcnosti ďalšie nabíjacie stanice pre elektromobily.
Skôr je chyba, že napriek tomu, že parkovanie je tam spoplatnené, nemá kto a za čo dať tam nový asfalt na parkovacie plochy a dobudovať ten chodník. A vôbec sú chodníky a cesty v meste vo veľmi, ale veľmi zlom stave.
A ešte jedna poznámka, trošku na inú tému. Prečo v Nitre nie je potrebné dodržiavať dopravné predpisy (používanie smeroviek, dodržiavanie predpísanej rýchlosti, jazda na červenú)?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # peter91 2017-12-23 23:24
Čo sa týka tej červenej tak kamarát čo chodí každé ráno z Chrenovej do Priemyselného parku tak na križovatke Chrenovská/Vaši nova je to vraj každé ráno tak divoké že tam niektorí vodiči prechádzajú cez červenú, niekedy dokonca aj dve-tri autá v rade za sebou. Vraj tam každé ráno vládne totálny chaos a ignorácia červenej... Raz tam stál tretí v rade už na červenej a zozadu sa vyrútil bavorák obišiel všetky tri autá čo stáli na červenú a za pár sekúnd bol na kruháči pod zoborom... Keby tam mal ten tajný policajný Seat stálu pozíciu niekde na Vašinovej, tak by páni policajti zarobili pre štátnu kasu behom jedného rána na celý týždeň...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť