Tabáň, Tesco, Orbis a Maják - budúce nové centrum Nitry

Niekoľko projektov vytvorí novú modernú zástavbu, ktorá zmení tvár tejto časti mesta

Časť centrálnej mestskej zóny v okolí bývalého OD Tesco dostane v najbližších rokoch novú tvár. Niekoľko projektov vytvorí novú modernú zástavbu, ktorá zmení tvár tejto časti mesta.

Na január 2018 je ohlásený začiatok výstavby polyfunkčného objektu Townhill na Tabáni, ktorý bude pozostávať z obytných blokov, administratívy a obchodných jednotiek. Po dostavbe vznikne nová ulica - Hornotabánska. Na Piaristickej ulici pribudne svetelná signalizácia.

V budúcom roku je pravdepodobný aj začiatok výstavby projektu Nový Orbis, ktorý prinesie dva bytové domy a administratívu. Kino sa nezachová.

Bývalé OD Tesco ukončilo svoju prevádzku dňa 31. júla 2017. Budovu odkúpil majiteľ zo Žiliny, po prestavbe bude spoločnosť Tesco len v prenájme súčasťou nového objektu. Detaily zatiaľ nie sú známe. Majiteľ doteraz neinformoval o zámere. Na Mestskom úrade v Nitre bola predložená štúdia, ktorá ale nie je v súlade s územným plánom, bude teda musieť byť prepracovaná.

Novým doteraz nepredstaveným zámerom je Polyfunkčný dom MAJÁK. Navrhovaný objekt je situovaný v nároží ulíc Štúrova – Štefánikova pred OD TESCO, v polohe dnešnej trávnatej plochy a autobusovej zastávky. Pozemok svojou polohou približne kopíruje nárožnú budovu pôvodnej historickej zástavby asanovanej v 70-tych rokoch minulého storočia.

Plánovaná výstavba v CMZ Nitra

Letecký pohľad

Tabáň Townhill Nitra Tabáň Townhill Nitra



Zdroj: Nitralive.sk, www.nitra.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+20 # soave 2017-10-04 16:20
hm...ten Majak je celkom vtipny. Tomu hovorim "vyuzit kazdy milimeter" bez toho, ci sa to obyvatelom paci a ci je to vobec vhodne
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Skeptik 2017-10-04 18:00
Pozrite, koooolko zelene mame v meste, ako v dzungli. Ale betonovej.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Jajo 2017-10-04 18:39
:cry: Kúštik zelene na rušnej križovatke,kde by mohla aspoň trošku eliminovať škodliviny z výfukov tisícov auťákov,zaberie stavba.Áno,bola tam zástavba,avšak odsunutá od Štúrovej vyvýšenou terasou. A stavba Tabáňu,ak sa nezmení projekt,bude jedna veľká hanba!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Hmmm 2017-10-04 19:36
Lenže ak má byť zeleň, tak sa treba o ňu aj starať. tam kde majú tieto stavby vyrásť bola iba obyčajná burina. Zeleň treba zapracovať do projektov stavieb a prípadne dať investorovi ako podmienku vysadiť určitý počet stromov napr. na chodníku. Veď ako to tam od tej trafiky až po dom služieb vyzerá, kopa voľnej plochy doteraz a ani jediný strom. Radšej nech sa to rozumne naprojektuje a vysadia stromy, či zeleň, ktorá bude udržiavaná.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # antiDvonc 2017-10-04 19:35
a ten zloduch Dvonc sa vsade chvali a tara, ako rozsiruje zelen v meste... Ze mu ten jeho klamarsky jazyk nezdrevenie, za uplatok si necha aj do kolena vrtat, preda kazdy fliacik zeme, ktore mesto dostalo zadarmo z nakradnutych (vyvlastnenych) pozemkov v centre a necha vytat aj tie posledne stromy v tejto zone!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Vili 2017-10-04 20:31
Inak ked uz sme pri tych vystavbach neviete co sa stavia v krskanoch smerom do mesta pred slovnaftkou ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Iq 2017-10-04 20:47
Sklad a labáky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # marian 2017-10-05 11:19
Z tohto phľadu by nejaký Nór, Švéd, Brit asi zošalel. Historický Súd, väznica, tržnica, socialistické paneláky, Tesco, Orbis, VúB, moderné mlyny...takýto chaos a mišmaš je typický naozaj len pre Slovensko. Je to hanba, že Slovensko ne(má) svojskú, typickú architektúru. Keď si toto porovnám s nejakými severskými mestami tak mi je dopalču. Ja som za zástavbu v meste, ale s citom, aby nič extra nevyčnievalo. Dúfam, že tá Tabáň, "nové Tesco", Orbis aspoň trošku k sebe budú pasovať...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2017-10-05 15:14
Keď u nás nie sú žiadne prísne požiadavky pre stavebné povolenia v rôznych častiach obcí a miest ako napr. v centre mesta.Za podmienku, že max 5 poschodí a podobné sprostosti sa považovať nedajú. Ani to, že tam šlahnú pamiatkovú zónu čo v konečnom dôsledku iba znamená, že ak si chceš na starom baráku v centre mesta vymeniť okná, tak to musí schváliť pamiatkový úrad.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Milan L. 2017-10-05 17:21
No este tam vidim nevyuzite miesto pred sudom. Tie stromy treba vyklcovat a urcite by sa aj v tom parku dala nejaka sklenna 12 poschodova nadhera postavit. A do vnutra trznice nejaku peknu 24 poschodovu administrativu. Alebo este lepsie nejake obchodne centrum :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-10-05 18:01
Pozrime sa na to z inej strany - ten park pred súdom je v hroznom stave, tak nikto nechodí. Vadí to niekomu? nie... nikto to nerieši. Stavím sa, že keby tam chce niekto niečo postaviť tak sa okamžite nájde 3000 ludí, ktorí budú tvrdiť, že do toho parku chodia a že ho treba zachovať :-)))
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # T. 2017-10-05 18:47
ked som robil kusok odtial, tak som tam chodieval, ked som si na obednu prestavku kupil nieco "do ruky". Jedine miesto v okoli, kde sa dalo si sadnut. Teraz uz robim inde.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Dano 2017-10-05 21:09
Presne Michal, strucne zhrnuty postoj obyvatelov tohto mesta k niecomu novemu, vsetci su tu proti zastavbe, vsetci su za zelene plochy, ale mesto tvori zastavba, ulice, bloky domov, zelene plochy na tabani, posiate zelinou a naletovymi drevinami, urcite nepatria do centra mesta.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Janio83 2017-10-05 21:32
Blbost! To vobec nie je odpor k niecomu novemu! To je postoj k tomu ako sa tu veci deju. Piate cez deviate! Sleduje sa zaujem jednotlivcov a investorov pred zaujmami obyvatelov!!! Najskor zastavba, potom doprava a veci s tym suvisiace! Ved zo zelene sa len tazko nieco uleje a ani na daniach by vela nedostali :lol: SMAAART :P
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Michal Šimonek 2017-10-05 22:34
Takto sa spýtam: je lepšie mať holý kopec s kríkmi a bezdomovcami, tmavu ulicu so zelenou o ktoru sa nikto nestara, alebo moderné budovy, ktorých súčasťou budú nové ulice s novým osvetlením, zeleňou o ktorú sa budú starať... viď Mlyny. Krásna promenáda popri budove.

Ako píše Daniel - mesto je zástavba doplnená zeleňou, nie hnusné plochy.

Mesto sa proste o ulice nestará, nečakajte zmenu len tak.

Ja sa teším na túto výstavbu. Aj tak tam všetci odporcovia budú chodiť na kávu :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # ccc 2017-10-06 06:28
Na druhej strane to ide aj inak.
Napr vo Viedni .
Toto je porovnatelná ulica s našou Štefánikovou . Štyri jazdné pruhy, byty,obchody.
A popri tom ZELENÝ pás v strede, stromy po oboch stranách ulice, lavičky zeleň pod stromami. A napr, aj parkovisko na bicykle ktoré nezaberá kus chodníku ,ale cesty. Resp parkovacie miesto .
Dá sa to aj inak.
https://www.google.com/maps/@48.216842,16.3890121,3a,75y,77.78h,90t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipPhdyg6LIVx3SD7GmFUguNbHRO19x3tl3AY7DxM!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPhdyg6LIVx3SD7GmFUguNbHRO19x3tl3AY7DxM%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya161.34254-ro-0-fo100!7i8704!8i4352
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # ccc 2017-10-06 06:35
Zabudol som cyklocestu a smetné koše. Lebo drobný mobiliár tiež robí kultúru v meste.
Keď ani na zastávkach a pred obchodmi smetné koše nie sú.
https://www.google.com/maps/@48.3039311,18.0841428,3a,75y,128.5h,80t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgH3Vt0NByFNfXKN05KAR7A!2e0!7i13312!8i6656
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-10-06 15:01
Súhlasím - ide to aj inak. Môj komentár bol o špecifickej vlastnosti Nitrančanov neznášať všetko nové. Určite si viem predstaviť aj napríklad na Štefánikovej pekná alej až po železničnú stanicu. Teraz tam je hromadné parkovisko áut...

Ako píše mimi nižšie: zelené strechy by mali byť v dnešnej dobe samozrejmosťou. Ak si všimnete tak v Nitre sa na strechách ani nebýva - v BA som si všimol v centre majú všade aspoň ustúpené najvyššie podlažie a hore kvety, stromy...

Cyklocestu tam niekto žiada? oficiálne? :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # MilanL. 2017-10-17 15:31
Ja mam skor pocit ze Nitracania neznasaju vsetko stare. Pivovar a Mlyny by boli v kazdej kulturnejsej krajine citlivo zrekonstruovane a nie zburane. Priemyselne pamiatky su tiez dedicstvo Nitry.

Proti novemu nemam nic ak to navrhuje architekt a nie nejaky lacny developer&melodyboys

So zelenymi strechami samozrejme suhlasim, to je len otazka penazi. A v Nitre sa setri aj na architektoch nie to este na veciach ako zelene strechy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # mimi 2017-10-06 06:48
zelené plochy sú na to, aby sa na ne chodilo? ja si myslím, že pri súčasnom stave globálneho otepľovania sú zelené plochy hlavne na to, aby ochladzovali mesto. a nie, postrekovanie ciest naozaj nestačí. hneď by to bolo iné, keby všetky plánované budovy v článku mali aspoň zelené strechy...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Peter 2017-10-06 07:58
Zelen je v mestskom centre mimoriadne dolezita. Nech uz je ten Taban aj takyto, je to moderne architektura. Viem si predstavit zelen s priestorom pre oddich na streche i v atriu. To plati aj pre novy Orbis. Ked uz sa tak radikalne ide budovat, treba pocitat aj s cyklotrasami, miestamy pre bicykle i s narastom dopravy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-10-06 15:03
Pozri si vizualizácie Orbisu - ja tam vidím rôzne plochy kde bude aj zeleň... cyklotrasu zabili pred VUB tým parkoviskom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Shadow 2017-10-06 17:40
Ja sa na to pozeram tak, ze nech bude na Tabani a v Orbise cokolvek, vzdy to bude lepsie ako sucasny stav. Takisto ked sa zamyslim nad predoslymi navrhmi riesenia tejto lokality, pan Boh zaplat aj za toto. Napadlo ma, ze keby je na Townhill-e cela priecelna stena presklena, moze zaujimavo posobit budova sudu v odraze. Samozrejme, ma to svoje muchy, ktore v inom clanku dost trefne popisal Igor.
Orbis sa mi podla vizualizacii paci, vyzera to sviezo a lahko.
Na Mlyny sme si zvykli, kolko ludi, tolko chuti. Mne sa Mlyny pacia a opat plati to, co pisem hore, vzdy lepsie ako to, co tam bolo pred tym.
Voci Majaku mam velke vyhrady, dufam, ze sa realizovat nebude. Priestor sa da vyuzit ovela lepsie vydlazdenim chodnikov okolo tesca a zastavky - mimochodom najdolezitejsej zastavky v smere Klokocina/Mlyna rce.
Myslim si, ze popri Sturovej ulici vedu dva dostatocne siroke chodniky na to, aby tam mohli vzniknut cyklotrasy pozdlz ulice od krizovatky snad az po hypermarket.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Michal Šimonek 2017-10-06 22:03
Podľa správnosti by mal nový majiteľ OD Tesco vydláždiť ulicu a Mesto Nitra by sa malo zamyslieť, že na tak dôležitej zastávke nemôže byť predsa taká tma + treba spraviť dlhší prístrešok a lavičky!!! To nie sú náklady predsa. Namiesto kandidatúry na mesto športu sme mohli mať krajší priestor okolo zastávky... len treba chcieť a starať sa o mesto.

Ešte by som chcel dať do pozornosti stav chodníkov okolo tržnice... z jednej strany dlažba, z druhej vyliaty asfalt a autá parkujúce na chodníku. Zo strany Starého divadla otrasná ulica, ktorá by po rekonštrukcii mala svoje čaro... autá na chodníkoch sú bežné akurát tak na Balkáne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Shadow 2017-10-08 11:40
Zastavka pred OD Tesco je miestom, ktore ponuka prilezitost pre kreativne vyuzitie tohto priestoru. Sme svedkami transformacie centra mesta definitivne do tejto oblasti na os Sturovej ulice. Tento priestor si preto zasluzi zo strany mesta vacsiu pozornost a skutocneho "smart" riesenia v podobe cyklociest, rozsirenie pesej zony po krizovatku a revitalizaciu namestia M. R. Stefanika (priestor pred sudom). Pre ludi na urade sa tieto myslienky mozu zdat ako fantazmagorie, v tejto chvili vsak tam potrebujeme mat ludi s viziou a komplexnym myslenim.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2017-10-08 14:07
Ak by mali na urade zaujem tak uz davno su tieto miesta zrevitalizovane . Zaujimave ze na to nie je vola, ale Smart city a Mesto sportu na to by ich bolo. Lebo idu volby. Po volbach bude zasa ticho. Toto mesto nema viziu, koncepciu a vsetko mozne len nie komplexne riesenia. Vid parkovanie. Namiesto toho aby to konecne spravili celoplosne si tu jednotlive VMC riesia tu svoju caat mesta. A len naoko...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # filkus 2017-10-08 20:04
toho sa my nedožijeme!!! :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť