Nový Orbis - investor dnes predstavil projekt médiám + vizualizácie

Spoločnosť INPEK, s.r.o. dnes na tlačovej konferencii predstavila médiám projekt nového Orbisu

Spoločnosť INPEK, s.r.o. dnes na tlačovej konferencii predstavila médiám projekt nového Orbisu. Portál Nitralive bol pri tom.

Orbis Nitra - vizualizácie


Nový Orbis bude pozostávať z troch objektov - dvoch bytových domov a administratívy. Administratívna budova vznikne z časti dnešnej budovy Orbisu, bytový dom bude zo strany Piaristickej a Štefánikovej ulice. Bytový dom zo strany Piaristickej ulice - Vjazd pre autá z Piaristickej ulice, na ulici bude zeleň. Z pôvodného Orbisu zostane zachovaná približne polovica.

Kino sa nezachová

Objekt kina Orbis bude zbúraný, bol záujem kino zachovať, ale nie je možné rozložiť podlažia podľa noriem.

Fontána a hodiny

Majetok Mesta Nitry, investor požiadal o odbornú demontáž fontány - vrchná časť, spodná časť sú betónové odliatky. Autor fotány dal súhlas na odstránenie s tým, že odstránenie má dve fázy. Vrchná časť sa uloží a k tomu sa priloží projektová dokumentácia. Fontána by sa tak mohla postaviť na inom mieste v Nitre niekedy v budúcnosti.

Investor tiež požiadal o odbornú demontáž hodín, Mesto Nitra plánovalo umiestniť hodiny pri Lipu na Chrenovej, aktuálny zámer nie je známy.

Hodiny netvorili súčasť pôvodného projektu starého Orbisu, boli postavené dodatočne.

Zloženie bytov

2-izbové: 24 bytov, plocha 85 až 90m2
5-izbové: 25 bytov, 150 až 200m2

Všetky byty sú veľkometrážne a ich súčasťou je okrem iného aj veľká terasa, klimatizácia, dve detské izby, pracovňa.

Parkovanie

Spolu 242 miest, z toho 23 pre imobilných občanov, 12 motorky, 99 pre majiteľov bytov, 69 administratíva, 74 verejnosť a služby.

Zeleň

Zeleň dotvára celý návrh Polyfunkčného objektu ORBIS. Vyskytuje sa na viacerých miestach, v rozličných formách. Pozdĺž Piaristickej ulice chceme vytvoriť pás zelene so stromoradím, ktoré tu definuje aj územný plán mesta. Zo strany Skalnej ulice lemuje bytový dom pás zelene. Na nádvorí bloku A je vytvorený parčík s možnosťou oddychu na lavičkách. Pri vstupe do administratívnej budovy je situovaná malá oáza zelene, ktorá slúži aj ako rozptylová plocha. A nakoniec medzi obchodným domom Tesco a objektom C je zelené átrium, ktoré dotvára atmosféru kaviarne a prechodu po schodišti medzi dvoma ulicami.

Čo všetko bude v Novom Orbise?

Komplex budov je chápaný ako polyfunkčný s jasným umiestnením v cetre mesta v blízkosti pešej zóny. Z toho vychádza aj jeho účel. V časti od Štefánikovej ulice sú v parteri navrhované prevádzky obchodov a služieb. Momentálne ešte nie je vybraný konkrétny nájomca, investor by však určite privítal aj napríklad mestotvornú funkciu posilňovne, kaderníctva, či iných služieb.

Na prvom poschodí sa počíta s reštauráciou, ktorá by mala svoju terasu s výhľadom na Štefánikovu ulicu, kde by mohol zákazník pri konzumácii jedla sledovať pohyb a život pod ním. Ďalej by tu mala byť kaviareň orientovaná na bočnú stranu smerom ku obchodnému domu Tesco. Na stenu pred kaviarňou plánuje investor umiestniť veľkoformátovú fotografiu dnešnej fontány, ktorá by odkazovala na minulosť tohto miesta. Kaviareň bude priamo napojená na schodisko spájajúce Štefánikovu a Piaristickú ulicu. Na ďalších troch podlažiach bude situovaných 12 bytov s výhľadom prevažne do Štefánikovej ulice.

Stredný objekt je určený pre administratívnu funkciu. Budú tu nájomné kancelárie, ktoré je možné prispôsobiť svojou rozlohou potrebám klienta. Medzi týmito dvoma budovami vznikne malé zelené nádvorie s priamym vstupom na recepciu.

Objekt od Piaristickej ulice nesie v sebe funkciu parkovania na troch polozapustených podlažiach a funkciu bývania na ďalších štyroch podlažiach.

Objekt A:
- garáže / statická doprava (1.PP, 2.PP a 3.PP)
- bývanie (časť 1.PP a 2.PP, 1.NP – 4.NP)
Objekt B:
- skladové a technologické priestory (1.NP)
- administratíva (2.NP – 4.NP)
Objekt C:
- technické zázemie (1.PP)
- občianska vybavenosť / služby (1.NP)
- občianska vybavenosť / kaviareň a reštaurácia / (2.NP)
- bývanie (3.NP – 5.NP)

Termíny

Začiatok výstavby nie je známy, závisí od získania stavebného povolenia. Nový Orbis by mal byť postavený do 18. mesiacov po vydaní povolenia. Búranie starého Orbisu bude možné po získaní územného rozhodnutia. Je isté, že tento rok sa s výstavbou nezačne.


Vizualizácie

Orbis Nitra - vizualizácie Orbis Nitra - vizualizácie Orbis Nitra - vizualizácie Orbis Nitra - vizualizácie


Pohľad z Piaristickej ulice, kde bude vjazd pre autá

Orbis Nitra - vizualizácie Orbis Nitra - vizualizácie


Zdroj: Nitralive.sk, INPEK


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

-28 # NRčan 2017-03-23 13:25
Tak, a od Tabáňa ďalšia opacha, a Piaristický kostol nebude vidieť vôbec. A ešte ma napadá, ak sa ide stavať toľko bytov v Nitre, kedy si uvedomia ovčania, že kupovať teraz predražené byty v panelákoch po životnosti je hlúposť? :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # soave 2017-03-23 16:22
mnohi nemaju inu moznosti, neda sa 35 rokov byvat v detskej izbe u rodicov s dietatom a partnerom
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Kororo 2017-03-23 20:39
Po zivotnosti? Panelak ma zivotnost pri plane oprav 80-100 rokov. To uz ty ani ja nebudes, ked budu este panelaky stat.)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2017-03-24 23:27
Dufam, ze toto a City park spustia skor ako pride kriza, lebo tieto dve "dominanty" mesta su katastrofa.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Michal Šimonek 2017-03-25 13:50
Tak ako v pripade Tabana, Orbisu, Svatoplukovho namestia - vsade bola zastavba. Piaristicky kostol je vysoky a nebude vidno akoze odkial??? Spod Orbisu? No a?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # cojavim 2017-03-26 18:22
Socialisticke panelaky pri splneni urcitych podmienok (nie vela rekonstrukcii zasahujucich do statiky, zateplenie,dobr a izolacia...) preziju niekolko storoci, ani sa len nepocita s tym, ze by nemali prezit cele 21. a 22. storocie. Preto pri kupe bytu vek nikoho nezaujima...

O cene bytov rozhoduje ponuka a dopyt. Priemerny 3 izbak v rakusku pri 3 nasobnych prijmoch
bol roku 2016, 375 000eur. Na slovensku je to cca 80 000eur. Naozaj si myslis ze su predrazene? :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-03-26 18:46
Zo zvedavosti som pozeral 3 izbove byty v Prahe a na sidlisku najdes za 130 tisic :-) ved tolko pytaju na Chrenovej... neviem ci ich aj predali ale boli take.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # T. 2017-03-26 20:03
Pytat mozes kolko chces. Predat to za tu cenu je uz ina vec :-) 130tis za panelakovy byt v NR je celkom ustrel. Ale nemam presny prehlad. Myslim, ze 3-izbove byt na klokocine idu za 70-80tisic.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # T. 2017-03-26 20:07
Zalezi kde v Rakusku. V Nemecku najdes lokality, kde su byty a domy lacnejsie nez na Slovensku. Zil som v Nemecku v oblasti, kde bol najom nizsi nez v Nitre. Ale aj tam, kde bol najom 3x vyssi. Porovnanie s NR nemam, lebo v meste o podobnej rozlohe som nebyval. Vyberam si extremy :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # soave 2017-03-27 09:31
prsne, je rozdiel ked niekto v Nemecku byva v Hoyerwerde alebo niekde v Meck.-Pom alebo v Hamburgu alebo Frankfurte, kde byty stoja okolo 200 000e za dvojizbak. Na porovnanie by mohol bty Esslingen - okolo 100 000 obyvatelov, nieco podobne ako Nitra, nezrekonstruova ny trojizbak tu stoji okolo 180 000. Taktiez aj v Prahe je rozdiel byvat na sidlisku kobylisy alebo cerny most. taketo porovnavania su neobjektivne
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2017-03-27 10:20
Neobjektívne? Prečo? Práveže veľa hovorí o tom, aké sú ceny v Nitre :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Beco 2017-07-05 11:37
...mali by tam vykopat obyvatelne jaskyne aby bolo vidiet na kostol...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+22 # Dreamcetcher 2017-03-23 13:27
Podľa mňa to vyzerá krásne. Moc závidím ľuďom ktorí tam budú žiť. Neviem si predstaviť ako by inak orbis mohli prestavať. Jediné čo mi nejde do hlavy je, že kým chcú všetky tie byty zaplniť...Tabaň , harmonia, nová nitra, city park, neviem čo je pravdy ohľado výstavby "sídliska" na hviezdoslavovej a boh vie čo ešte....mám rád výstavbu v nitre, len mi príde že sa to dosť kopí. Ale čo sa týka orbisu, za mňa jednoznačne "like"
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+17 # Michal Šimonek 2017-03-23 13:52
V iných mestách sa stavia priebežne len v Nitre výstavba spala dlhé roky... tak sa to teraz rozbehlo. Bytov je málo a kedže Jaguar spôsobil bublinu tak sú predražené. Ak už investovať do bytu tak novostavba? Pretože panelákový byt bude vždy len panel, kde počuť susedov a kde nie je súkromie. Aspoň to je môj názor.

Problém vidím inde - Mesto Nitra nestavia byty... absolútne nereaguje mesto na príchod Jaguaru a to v žiadnej oblasti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # T. 2017-03-23 16:01
novostavby su obcas/casto dost katastrofa. To uz niekedy si hovorim, ze zlaty panelak. Idealne samozrejme vlastny rodinny dom. Kamarat kupoval byt v novostavbe v inom meste. Do 2 rokov im zacali vlhnut steny na chodbach a pri vacsich dazodch im pravidelne zaplavuje podzemne garaze (cca 10cm vody). V byte musel doladit elektrinu, vodovodne pripojky, vyreklamovat dlazbu a pod. Netvrdim, ze vsetky novostavby su tak, ale urcite ich neberiem ako zaruku spokojneho byvania :-) Dnes si musi clovek vsetko odkontrolovat
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2017-03-23 22:21
Sledujem výstavbu v Nitre a okolí a veru neviem, kde by som si postavil dom. Taký Šúdol je podľa mňa z kaluže do blata - masová výstavba bez regulácie, absencia ciest, chodníkov... pozemky neuveriteľne drahé.

Preto ja som v skupine ľudí, ktorí by možno radšej bývali v objekte ako je Orbis - ak by som mohol mať veľkú terasu s trávnikom, grilom a jacuzzi a mal by som na to :-) Zaparkoval by som ľahko, všade na skok peši a ten pocit bývania v centre sa mi páči. Otázkou je ale cena - ak to bude cez 200-tisíc tak sa to neoplatí. Toľko stoja byty v Novej Nitre. Ale chápem, že nejaký manažér prípadne zbohatlík, ktorý nemá čas sa starať o dom, si také niečo kúpi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Hmmm 2017-03-24 23:31
Novostavba ? Predrazwne malometrazne byty su to spravidla, za tie ceny moze byvat clovek do 10 km od NR v novom dome, pripadne aj priamo v NR. Podla mna je buducnost skor vystavba domov v okoli NR a nie dat za 40m2 80 tisic. Aspon pri terajsich cenach, ktore vsak cochvila pojdu dole...Ked byt, tak pekny velky panelakovi, inak sa novostavba oplati iba domu...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-03-25 13:47
A kde v okolí? daj tip na obec kde je poriadna ulica s chodnikom a poulicnym osvetlenim, ihriskom, parkom atd. Ja o takej neviem. Pri zlej dopravnej situacii v Nitre ktora bude len zhorsovat je podla mna lepsie kupit byt v novostavbe. Samozrejme zalezi v ktorej.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Rudo L. 2017-03-27 21:08
Haha, ze buducnost je byvanie v okoli nr. Buducnost moj zlaty je stahovanie sa ludi do miest. Nie teraz, ale uz pred par rokmi zacal trend hlavne v zahranici (aj vedla v cechach) stahovanie ludi najma zo satelitov do miest, lebo kazdy si spocita ked ma v zapchach travit cas navyse. Samozrejme toto cele musi byt sprevadzane adekvatnou vystavbou bytov, a nie to co sme doteraz videli v nr, kde umrel pes. Novy Orbis je velmi pekny a keby nato mam urcite by som si dal povedat. Treba ratat ze aj mesta sa v buducnosti zmenia, ked smradlave dizlaky nahradia elektromobily, potom bude byvanie v meste ENO-NUNO :). Plus presne ako spomenul aj Michal vyssie, v okoli NR nieje ziadna lokalita ktora by stala za vystavbu domu, vsade sa len vsetko zastavia, malymi pozemkami a tym padom cela lokalita ako taka straca na hodnote.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Rudo L. 2017-03-27 21:09
Ziadne chodniky..odsek nute lokality, ako novy cabaj.......to je totalny zart..a taych lokalit tu zial pribuda, nikto sa nestara o cesty, chodniky..len aby mal ten svoj maly 3arovy svet!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2017-03-27 23:51
Presne tak. Otrasne zastavane satelity bez chodnikov, sukromne slepe ulice... to ako mohli dovolit? Ved to je opak urbanizacie. To su kolonie bez vybavenia. Treba pekne bytovky v meste ale velke byty, zelen a parkovanie. Nie to co predvadzaju developeri. Kde je dopyt je ponuka takze aspon vidno co ludia kupuju.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # cojavim 2017-03-26 18:34
Michal - 2 roky som byval v rakusku prenajatom 1 izbaku v relativne novej bytovke (10r) a divil by si sa, co vsetko je pocut. Napriklad hlucnu rumunsku rodinu zijucu o 2 poschodia nizsie, chodzu dochodcu ktory byva nad tebou... ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-03-26 18:44
Prave si opisal lubovolny socialisticky byt v Nitre :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Denisa 2017-04-04 11:46
Presne tak, predražené byty sa idú stavať, ale tých čo budú v Jaguari pracovať za nižšie platy bude viac ako tých menežérov, ktorí si to budú môcť dovoliť. Pán primátor akosi na toto pozabudol.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # masonite 2017-03-23 16:25
Vizualizacia vzdy vyzera krajsie, pozor na to.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # Xy 2017-03-23 13:35
Dalsia zastavba to je tak ked dojdu blavaci robit biznis o nas bez nas a zarobit prachy mohli tam urobit krasny park v centre mesta s lavickami a zelenou .... SARKAZMUS :lol: :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2017-03-23 13:58
Ja by som z celej Nitry urobil jeden veľký park... lebo výstavba je zlo! :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # johnnysp29 2017-03-23 15:17
Myslím že už ťa predbehol Jožko Dvonč.
Spravil z Nitry LUNAPARK.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Michal Šimonek 2017-03-23 15:52
Tak tento komentár by som chcel oceniť ako komentár týždňa :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2017-03-24 08:06
Dík. :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # PPC 2017-03-23 14:23
No toto už vyzerá zaujmavo.
Konečne niečo čo má hlavu aj pätu. Nie je to síce uplne super, ale v porovnaní z tabáňom je to nebe a dudy :D
Konečne projekt ktorý sa hodí do okolia a nie je to iba nechutná škatuľa.
Teda ak investor dodrží čo je tu dnes prezentované tak to bude OK
;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # nitricka999 2017-03-23 14:24
Citovanie Xy:
Dalsia zastavba to je tak ked dojdu blavaci robit biznis o nas bez nas a zarobit prachy mohli tam urobit krasny park v centre mesta s lavickami a zelenou .... SARKAZMUS :lol: :lol:

A ešte nejaké výbehy pre psov, to by bola pecka že? ľudia, chceš zeleň choď do parku, na zobor, kalvariu, borinu a čo ja viem kde ešte.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # mimi 2017-03-23 18:13
zeleň v meste nie je len o tom, aby tam ľudia/deti/psy trávili čas. je to hlavne o udržiavaní dažďovej vody a jej uvoľňovaní v čase keď neprší. plochy na parkovanie pred obchodmi a hypermarketmi by mali byť robené zo zatrávňovacej dlažby a medzi ňu vysadená tráva. nové budovy by mali mať zelené strechy... okrem toho to aj lepšie vyzerá ako betón a asfalt...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # soave 2017-03-27 15:15
jaj, lebo zelene plochy vobec neznizuju prasnost a prehrievanie. zalejme sa betonom a potom sa divne neskutocnym horucavam v meste, erozii pody a podovniam
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # T. 2017-03-23 16:04
Vyzera to celkom pekne. To ale vacsina vizualizacii. Uvidime, aka bude skutocnost :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # soave 2017-03-23 16:11
vizualizacia fajn, ale to su takmer vsetky. Skoda zastavanych vyhladov. A suhlasim, mesto vobec nestavia mestke byty, ktore by boli v jeho majetky a mohli by v nich byvat obcania s nizsimi prijmami alebo ludia, ktori nemaju zaujem a / alebo chut sa zadlzovat az do dochodku. a okopirovat system z viedne, kde sukromny developer odvadza specialnu dan, z ktorej sa stavaju statne a komunalne byty. Som zvedava, kedy sa obyvatelia zacnu stazovat na to, ze zvony v piaristckom kostole su prilis hlucne
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Marian 2017-03-23 16:20
Páči sa mi aj nápad ( byty, kancle..) aj vizualizácie. Dúfam, a verím, že sa to podarí, spolu s Promenadou sa mi tieto vizualizácie páčia najviac. Čo sa týka bytov - harmónia, dúhové bývanie to sú podľa mňa úplne katastrofy bez nápadu a dokončenia myšlienky. Toto vyzerá konečne moderne, novodobo, luxusne a zapadá to do charakteru mesta. Verím, že prispôsobia aj "tabáň" a že ten prvotný obrázok bol len prvotný nástrel...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # mimi 2017-03-23 18:17
konečne slušná rozloha bytov na život. možno až na tých 200m2, pre 4 člennú rodinu je to možno až priveľa(podotýk am aj na rodinný dom, aspoň podľa môjho názoru). a konečne! nejaké zelené plochy! a nie, park v meste nestačí na zabránenie prehrievania mesta od asfaltu a betónu...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Shadow 2017-03-24 12:04
Podla mna je to velmi pekny navrh. Architekti z Taban hill ci ako sa to vola by si mohli brat priklad. Taketo nieco by som si predstavoval aj hned v susedstve, na Tabani. A z Piaristickej ulice by sa stala sice zastavana (ale sme v meste), ale velmi pekna a mozno aj komercne atraktivna ulica.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Administrator 2017-03-24 20:46
Shadow, vieš sa nám ozvať na mail? Nemáme na teba kontakt.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Shadow 2017-03-24 22:44
O co ide?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MK 2017-04-01 23:31
Mala poznamocka: hodiny tam stali este pred orbisom, su totiz duplikatom zhodnym s tymi ktore stoja v Bernburgu. Bernburg bolo a mozno este je partnerskym mestom Nitry v casti byvalej DDR, a ako maly chalan som tam ich mal moznost vidiet.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Samo 2017-04-05 09:47
Ta najvrchnejšia budova od Piaristov by mohla byť tak ako je ale minimalne o 1 poschodie nižšia a mali by im prikazať vytvoriť väčší počet parkovacích miest a územnú rezervu na rozšírenie chodníka dole od Tesca lebo tam bude ovela vacsi pocet ludi
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť