Tabáň / Townhill: priebeh výstavby

Priebeh výstavby, informácie, fotogaléria

V tomto článku budeme sledovať priebeh výstavby na Tabáni


Viac informácií: Tabáň dnes oplotili, na jeho mieste vyrastie projekt Townhill

O Tabáni: prázdny pozemok v centre Nitry medzi ulicami Palánok x Štúrova x Piaristická. V minulosti tu bola hustá zástavba budov a tiež ulice Hornotabánska a Dolnotabánska. Po ich zbúraní bol umelo vytvorený kopec - dnešný stav.


Prvotná vizualizácia

Tabáň Townhill Nitra

Fotogaléria, 19. marec 2017

Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017 Tabáň, 19. marec 2017

6.3.2017

Na pozemku sa začal geologický prieskum. Tabáň Nitra Tabáň Nitra Tabáň Nitra Tabáň Nitra Tabáň Nitra Tabáň Nitra Tabáň Nitra

31.12.2016

Koncom decembra bol pozemok oplotený a vyčistený od náletovej zelene.

Tabáň - pohľad na pozemok pred plánovanou výstavbou Tabáň - pohľad na pozemok pred plánovanou výstavbou Tabáň - pohľad na pozemok pred plánovanou výstavbou Tabáň - pohľad na pozemok pred plánovanou výstavbou

27.12.2016

Tabáň dnes čistili od náletovej zelene v priestore hornej časti pod budovou materskej školy. Pozemok je od 17.decembra oplotený, pripravuje sa výstavba polyfunkčnej budovy.

Tabáň 17. decembra / 27. decembra 2016

Kopec oproti súdu známy pod menom Tabáň dnes začali oplocovať. Spoločnosť Proxenta, ktorej pozemok patrí, tu plánuje postaviť projekt Townhill. Malo by ísť o budovu, v ktorej podľa dostupných informácií môže byť administratíva, ale aj bývanie. Tento zámer je v súlade s územným plánom Nitry. Na Facebooku sa objavila vizualizácia, zverejnila ju skupina Poslanci pre Nitru.

Ako nás informoval investor, viac informácií dostaneme až na tlačovej konferencii, na ktorej projekt Townhill spoločnosť Proxenta predstaví. Malo by sa tak stať v priebehu budúceho roka.

Tabáň Nitra

Tabáň Nitra Tabáň Nitra


Lokalizácia na mape




Zdroj: Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+6 # Nikuska 2017-03-08 12:55
To ozaj potrebujeme ďalšiu zelenú plochu zastavať? Máme málo budou v meste? Radšej tam mohli spraviť oddychovú z=onu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # Michal Šimonek 2017-03-08 13:11
:D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+14 # T. 2017-03-08 13:28
Urcite mas pravdu. Nieco take by sa do centra hodilo. Ale sukromny pozemok je "odsudeny" na zastavanie.

Keby som sa trochu dost zasnival, tak by som zbural Tesco a Orbis. Spravil tam minipark/oddych ovu zonu a pretiahol pesiu zonu az ku Mlynom. A spojil by som to s mojimi oblubenymi parkovacimi domami (vid. ina tema): v podzemi spravit 2-podlazne parkovanie. :zzz

Ked som nejaku dobu pracoval v centre mesta a dal si na obed len nieco "do ruky", nemal som si kde sadnut. Jedine miesto bolo plac pred sudom.

Predtym, nez niekto napise nejake kecy, ako sa nic neda a kolko to stoji, skratka napise typicku slovensku odpoved: New York, Pariz, Mnichov, Sydney... vsetko mesta kde su v centrach parky. A tam su ceny pozemkov uplne o niecom inom ako v Nitre ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Dordze 2017-03-08 21:19
PRIOR je architektonicky cenna stavba, v style brutalizmu. Co sa z neho stalo, je hanbou vsetkych vladcov mesta za 25 rokov. Mal by sa obnovit do povodnej podoby, zrekonstruovat a vyhlasit za narodnu kulturnu pamiatku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Dano 2017-03-10 13:31
Dufam, ze toto bol ironicky prispevok....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Dordze 2017-03-10 16:49
Absolutne nie.

Ak tomu vy nerozumiete, za to nemozem. Kazdy si mysli, ze nejaka architektura bol naposledy v baroku. Ale mam prekvapenie, aj pocas komunizmu bola. Akurat dnes nie je, tie megaunimobunky nie su ziadny architektonicky styl, jedine kleptomamonizmu s.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Dordze 2017-03-10 16:52
Rovnako, ako SPU je cenny objekt, je cennym objektom PRIOR, stary pivovar a boli aj stare mlyny. Ale diletantom nie je nic svate.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Dano 2017-03-08 14:19
Nikuska, to bola naozaj zmysluplne vyuzivana zelena plocha.....chod ievala si sa tam prechadzat?? :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # Dordze 2017-03-08 21:13
Viete, "zmysel" zelenej, nezastavanej plochy je uz len v tom, ze je. Nie, ze sa tam chodite "prechadzat.

Ale aby ste to chapali, museli by ste chapat aj funkciu zelenych rastlin a pody v krajine.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # Dano 2017-03-09 10:59
Ano, ma to aj ten zmysel, ale nie v centre nasej malej nitry,kde tych zelenych ploch je dost
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Dordze 2017-03-10 16:49
Nie, nie je.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nikuska 2017-03-17 09:19
Neviem prečo sa vždy musia zastaviť nové plochy zelene, ale nevyužívajú sa staré opustené budovy. V Nitre máme toľko firiem, že potrebujeme novú administratívnu budovu?A že vraj byty? Pre koho byty? Kto si to bude môcť dovoliť, bývať v centre mesta A Orbis sa kedy bude riešiť?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # nitricka999 2017-03-17 16:58
Citovanie Nikuska:
Neviem prečo sa vždy musia zastaviť nové plochy zelene, ale nevyužívajú sa staré opustené budovy. V Nitre máme toľko firiem, že potrebujeme novú administratívnu budovu?A že vraj byty? Pre koho byty? Kto si to bude môcť dovoliť, bývať v centre mesta A Orbis sa kedy bude riešiť?

No asi preto, že niekto si ten pozemok kúpil a postavi si tam čo uzná za vhodné. O akej zeleni rozprávaš, veď to je jedno smetisko, ktoré tarástlo burinou, to sa ti viač páči že?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Shadow 2017-03-08 13:59
Tato cast bola vzdy zastavana, navyse zanedbana a zdrziavali sa tam bezdomovci. Je fajn ze sa tam ide nieco postavit. Chcem sa len spytat, ci je stale aktualna tato prvotna vizualizacia? Lebo problem vidim v podobe tej stavby, nie v samotnom fakte, ze sa ide stavat...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2017-03-08 14:28
Neviem či je aktuálna, zisťujem či povedia viac, alebo platí to čo pôvodne odpísali - že všetko info dajú na tlačovke pri predstavení projektu. Verím, že to prepracovali a že vznikne minimálne jedna nová ulička.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Shadow 2017-03-08 15:31
V to dufame asi vsetci...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # rudi249 2017-03-08 14:11
problem je ten, ze Nitra uz priamo v meste jeden park ma...a to rovno na hlavnom Svatoplukovom namesti, co je dost rarita...
a kto ho vyuziva??? bezdomovci a mladi, podgurazeni ludia :-* nechcel by som, aby to iste sa dialo pri Tescu...
ked uz, park by som si vedel predstavit tak, ze by sa uzavrela Palarikova a aj Stefanikova trieda a v tychto priestoroch by vznikla oddychova zona so stromami a lavickami... tak nejako ako je hlavne namestie v Bojniciach...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Marian 2017-03-08 14:22
Ja zas nesúhlasím s parkami ( pozor, nie som proti zeleni, stromom, parkom a podobne !!! ). Ale v NR je obrovský mestský park + borina + zobor + kalvária + podhradie a neviem čo. Keď idem do mesta chcem tam mať 1. kde zaparkovať, 2. najesť sa, 3. vybaviť služby. Kto normálny ide do centra mesta sadnúť si do PARKU ?!? Haló, všetci ste tu zrazu ekológovia a grinpisaci. Mesto je od slova MESTO :) t.j. ulice, domy ,kancelárie, biznis a podobne, žiadne lavičky na tak lukratívnom pozemku. Už vidím vás všetkých, čo chodíte každý deň si oddýchnuť do parku...peace PS2. ta vizualizácie je však grc grcov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # T. 2017-03-08 14:34
Bol si v niektorom z tychto miest: New York, Pariz, Mnichov, Sydney? Ja ano. A ver tomu, ze napriklad v Sydney som siel len tak rozlozit si deku do parku a lahnut si tam. V Mnichove takisto. Vela dalsich ludi to robilo napriklad pocas obednej pauzy, alebo po praci, alebo len tak cez vikend - na piknik. A zaroven som nemal pocit, ze v meste nic nevybavim, ze by tam neboli sluzby, obchody, parkovacie miesta, kancelarie... Vsetko bolo. Staci ale chciet a vediet ako ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Michal Šimonek 2017-03-08 14:41
Veď ale také plochy by mali byť na Sihoti - pekná trávička kde sa dá sadnúť lenže bohužiaľ v Nitre sa trávniky len kosia, neudržiavajú sa. Prečo napríklad pred UKF a SPU nie je anglický trávnik kde by mohli študenti posedávať? V zahraničí bežná vec... treba dotvoriť/dostav ať Svätoplukovo námestie a z Palárikovej spraviť napríklad miesto oddychu kde by mohol byť aj trávnik.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # T. 2017-03-08 18:35
ano, suhlasim. Staci zacat s tym co mame a naucit ludi, ze aj v meste sa da oddychovat a nie len za niecim sa nahanat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Dordze 2017-03-08 21:20
Anglicky travnik vyzaduje aplikaciu herbicidov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # KK 2017-03-08 19:09
V Mnichove krasny park, tecie v nom potom, kde maju surfisti vytvorene podmienky na surfovanie a kusok dalej sa tam mladi kupu, posedavaju tam. Ale jeden rozdiel tam bol, mladi si priniesli pivo vo flaskach a ked odchadzali neboli rozhadzane vsade, ale ulozene na kopke v blizkosti smetnych nadob. Upratovacia sluzba to vzdy rano zozbierala
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # T. 2017-03-08 19:28
presne tak, ako pises. Je to vsetko HLAVNE o ludoch. Na Slovensku by si tie pivove flase nasiel rozhadzane po trave, lebo predsa ziaden "King" po sebe nebude upratovat. V Australii su v parkoch verejne grily. Kazdy ich moze pouzivat zadarmo a su tam aj nejake zakladne pravidla. Napriklad, ze po pouziti ho kazdy musi ocistit. Vsetci to dodrziavali. Rovnako odnasali odpad a pod. Rad by som sa toho dozil aj na Slovensku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Marian 2017-03-09 08:49
Nie v žiadnom, ale, prosím, neporovnávaj NR so Sydney, ktoré má rozlohu 1700 km1 a nr cca 100 m2. Také mesto si môže dovoliť mať množstvo parkov, ja podotýkam to, že v NR ich máme až až ale nemáme "kultúru" vysedávania v parkoch na pikniku. (videl si v mestskom parku niekoho - často a hromadne?) Úprimne si myslíš, že na Tabáň by ľudia chodili s piknikovým košom? Veď trošku sa zamyslite....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # T. 2017-03-09 09:06
Nitra a Sydney sa daju velmi pekne porovnat a treba si brat priklady z miest, kde veci funguju. Na velkosti jednotlivych miest nezalezi. Kulturu ani nevybudujes, ked vsade postavis parkoviska ;-) Myslim, ze nam este tak 20 rokov potrva, nez sa dostaneme (mentalne) na uroven sucasneho zapadu v tychto smeroch. Zacat ale nejak treba. Taban bol len modelovy priklad. Stacilo by vyuzit sucasne zelene plochy
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # soave 2017-03-11 09:01
to bude asi tym, ze v mestkom parku je zakazane sediet na travniku. je to mozne iba na vyznacech plochach, kde zase nie je trava
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # nitricka999 2017-03-10 17:45
deku si mozes rozlozit aj na kruhovom objazde na sturovej, ked ti o to ide.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Igor Hubinsky 2017-03-08 21:40
Ty chces mat, pokial ti mozem tykat, v centre mesta hlavne kde zaparkovat? To je ale uplne spatne. Ludia studuju urbanizmus roky, aby nasli riesenia, ako auta z mesta dostat a pokial sa im to podari, je to obrovska zasluha. Ja sa nechcem nad nikoho vyvysovat, len prosim, skus najst v sebe trosku pokory a najprv si precitaj, co to znamena robit moderne mesta, ktore su prijemne pre ludi. Az potom vyjadruj svoj nazor k tejto mimoriadne komplikovanej otazke. Mier s tebou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-03-09 09:00
Môžeme si tykať, nie som nejaký namyslený truľo:)Áno, som za to aby som išiel do centra mesta, mal kde zaparkovať - vybavil služby bez hrozby oškretia auta, ukradnutia, papuče a podobne. Nerozumiem, kto to povedal, že je to špatne? mať kde zaparkovať? To si môžu dovoliť v Amsterdame a podobných mestách... Nikde netvrdím, že treba vyliať 10 km2 parkoviska niekde v centre preboha, nechytajte ma za slovíčko doslova. Ale som realista, všetky tie fantasmagórie, že v centre NR bude park s vodopádom, 1200 lavičkami a 8000 stromami - ako si to tu mnohí predstavujete je nereálne. Mnohí tu pozeráte len jednosmerne : ide sa niečo zastavať HNEĎ je to zle absolútne. A to sa mi vôbec nepáči...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Dano 2017-03-08 14:55
Len ako to svätoplukovo namestie dostavat....ci kopirovat staru zrutenu zastavbu, alebo nieco nove...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2017-03-08 15:13
Medzinárodná súťaž bola a víťaz bol vybraný... len aký význam mala, keď sa odvtedy nič nedeje. Ževraj občania nechcú. Koho sa pýtali? :-)

Dostavať ale citlivo a hlavne vyrovnať!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Dano 2017-03-08 20:41
Ja dufam, ze sa raz dozijem a namestie bude naozaj namestie, na ktore budu vyustovat ulice zo vsetkych stran a bude to naozaj citlivo dostavane, aby sa clovek nemusel hambit za ten otvoreny priestor bez akejkolvek atmosfery a kuzla.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Gavalko 2017-03-08 18:33
To čo za debila navrhol taký názov tej stavbe.Otras. :eek:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Igor Hubinsky 2017-03-08 20:31
Nitre by mal byt za taketo projekty odobrany statut mesta a mala by patrit pod spravu Janikoviec alebo Luzianok.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Dordze 2017-03-08 21:10
Neuveritelne ohavna skatula.

A postavena od okraja po okraj. Ani meter travnika medzi chodnikom a objektom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Dordze 2017-03-08 21:15
Preco tam nemohe byt zopar mensich stavieb a medzi nimi zelen? Asi zrejme z rovnakeho dovodu, ako stavba "mlynov" v tej podobe, aka je...peniaze.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # quidko 2017-03-09 06:56
ehm ehm. takže od adama. podľa informácií, ku ktorým som sa dostala, jediný výskum ktorý mali nariadený bol predstihový archeologický výskum. a to veľmi podrobný, lebo ide o archeologickú lokalitu v centre mesta. Na takéto rozsiahle práce je potrebné aspoň povolenie na terénne úpravy, pretože môže dôjsť k narušeniu statiky svahu a následne k narušeniu statiky budov nad súkromným pozemkom. Ak sa vykonávajú takéto práce na archeologickej lokalite môže to byť považované za trestný čin poškodzovania významnej archeologickej lokality.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # quidko 2017-03-09 07:00
Pokiaľ ide o tvrdenie, že stavba je v súlade s územným plánom, tiež si dovolím polemizovať. stačí si na webe mesta Nitra otvoriť územný plán centrálnej mestskej zóny, kde je uvedená plocha ako podmienečne zastavateľná po predložení a schválení alternatívnych návrhov riešenia. jednou z podmienok bolo zapracovanie práve pôvodných ulíc Hornotabáňska a Dolnotabáňska, tie v uvedenej vizualizácii nevidno.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # quidko 2017-03-09 07:01
Na stavbu takéhoto rozmeru je potrebné posudzovanie vplyvov na životné prostredie v zmysle zákona 24/2006. Na stránke www.enviroportal.sk, kde musí byť celý priebeh tohto konania - od podania žiadosti a aj po vydaní rozhodnutia a zároveň musí byť zverejnená na https://www.nitra.sk/.../posudzovaci-proces-eia-podla... n - na oboch stránkach sa nenachádza ani zmienka o stavebnej činnosti na tomto pozemku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Samo 2017-03-09 08:58
Prečo nemohla byť tá budova od chodníka na Štúrovej vzdialená povedzme 5m aby sa tam zmestil ešte obojsmerný cyklochodník oddelený od chodníka pre chodcov ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # emsy 2017-03-09 10:55
Cez tento kopec som chodil denne 6 rokov, V tej krovine sa nachadzaju aj klenbove tunely klesajuce pod asi 45' uhlom, ktore boli zasypane odpadkami. Boli sme sa pytat na NYSIS (ked este sidlil v orbise), ze co to je. Vraveli nam, ze to mohli byt aj unikove tunely cirkevnych hodnostarov od piarostov. Dotearz som si neni isty co to je, a pochybujem ze developer, ked to najde, sa tym bude zaoberat.

Kazdopadne dufam, ze developer rata aj s podzemnymi garazami a aspon trochou zelene pred objektom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # XY 2017-03-09 10:57
Pan Simonek, veľký aktivista novinár mesta Nitra by sa mal u kompetentných spýtať, ci na takéto terénne úpravy niekto vydal povolenie ( rozumej územné rozhodnutie o terénnych úpravách a povolenie terénnych uprav ). "Geologicky prieskum" sa určite nerealizuje úplným odkopaním navozenej zeminy, ale len lokálnymi sondami (vrtmi). Úplné odvozenie zeminy podlieha určitému procesu povoľovania na príslušnom stavebnom úrade. Je len vo hviezdach, ci investor takýmto povolením disponuje.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Michal Šimonek 2017-03-09 13:01
Aký máte problém somnou? Vy ste sa pýtal? XY... voláte sa? Som rovnaký občan mesta ako každý iný - každý má možnost sa sťažovat a informovať.

Anonymne sa dobre vypisuje však? úbohé!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Dano 2017-03-09 13:40
Niekoho asi stve, ze si viete povedat svoj nazor a aj si za nim stat, som rad, ze su tu aj ludia ako vy, s progresivnym a modernym mylenim, tak dufam, ze budete takto aj dalej pokracovat, drzim palce.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2017-03-09 13:42
Už som si zvykol za tie roky. Ďakujem.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Nephilim 2017-03-09 13:34
Ak ste mali potrebu sem písať vaše výlevy, tak ste mohli rovno napísať na príslušné miesta, o ktorých hovoríte a poslať výsledok. Ale to už by bolo na vás asi veľa. Na to nemáte ani gule a zrejme ani rozum. Iste, hejtovanim nesprávneho a jediného, kto o tom informuje isto čosi vyriešite.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # yuri1 2017-03-10 06:06
HURÁ , ĎALŠIA ŠKATULA xs48s DO SÉRIE (Mlyny,Centro,T abáň) LEN TAK ĎALEJ
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Xedos 2017-03-12 10:03
To vážne tam bude stáť tá obluda?
Niečo menšie, nižšie a s podzemnými garážami by sa mi páčilo viac...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Shadow 2017-03-21 15:33
Nieco taketo by mohli aj sem postavit:
https://nasanitra.sme.sk/c/20487316/v-centre-nitry-postavia-novy-orbis-mame-najnovsie-vizualizacie.html?ref=njctse
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť