Nebezpečné zábradlie pri cyklotrase pri Univerzitnom moste

Slovenská poľnohospodárska univerzita deklaruje podporu cyklistickej dopravy. Napriek tomu nie sú schopní vyriešiť jeden problém, ktorý bezprostredne ohrozuje bezpečnosť cyklistov a chodcov

V auguste 2016 boli na chodníku pri študentskom domove Mladosť na konci frekventovanej cyklotrasy osadené dopravné stĺpiky s reťazami. Dopravné stĺpiky mali zlepšiť dopravnú situáciu pred zásobovaním internátnej kuchyne, no opak bol pravdou. Stĺpiky boli slabo viditeľné, cyklistom bránili plynulej jazde po cyklotrase a súčasne boli osadené bez príslušného povolenia. Na uvedenú skutočnosť sme viacerí upozornili Mesto Nitra, ktoré je kompetentné v tejto veci konať. Po upozornení boli stĺpiky s reťazou odstránené a namiesto nich bolo osadené zábradlie, pričom bol vynechaný priestor pre plynulé napojenie cyklistov na priľahlú komunikáciu. Riešenie, ktoré zohľadnilo záujmy dotknutých strán, nás potešilo. O to viac sme boli nemilo prekvapení, keď po niekoľkých týždňoch bol doplnený aj posledný segment zábradlia, čím bolo opätovne zamedzené plynulému prejazdu cyklistov z cyklotrasy na priľahlú cestu.

Z uvedeného dôvodu sme opäť požiadali Mesto Nitra o riešenie vzniknutého problému. Upozornili sme na skutočnosť, že cyklisti jazdiaci po cyklotrase, ktorá je zaradená do ponitrianskej cyklistickej magistrály, musia na konci cyklotrasy zosadnúť a v jazde môžu pokračovať až po niekoľkých metroch chôdze. Mnoho cyklistov však zákaz jazdy po úzkom chodníku nerešpektuje a pokračuje v jazde, pričom dochádza ku kolíziám s chodcami. Zároveň sme pre zlepšenie situácie predložili návrh organizácie dopravy, ktorý riešil parkovanie pred prevádzkou kuchyne a umožňuje bezpečnú a plynulú jazdu cyklistov. Dňa 22.11.2017 bolo mestským úradom zvolané rokovanie dotknutých strán. Na stretnutí bolo ponechané súčasné riešenie, napriek skutočnosti, že môže negatívne ovplyvniť bezpečnosť účastníkov cestnej premávky.

Následne sme požiadali rektora Slovenskej poľnohospodárskej univerzity o riešenie vzniknutej situácie, ale bez úspechu. Prišla odpoveď, že situácia nie je tak jednoduchá, ako ju vnímame a predložený návrh nie je v súlade s názormi subjektov, ktoré o riešení rozhodujú. Z uvedeného dôvodu sme sa stretli s primátorom mesta a požiadali ho o pomoc pri riešení tohto problému. Požiadavka mu bola predložená aj písomne. Zostali som zaskočení, keď sme si na sociálnej sieti prečítali, že rokovanie prebehlo a neúspešne.

Mesto sa chváli koľko kilometrov cyklotrás ide vybudovať. Slovenská poľnohospodárska univerzita deklaruje podporu cyklistickej dopravy. Napriek tomu nie sú schopní vyriešiť jeden problém, ktorý bezprostredne ohrozuje bezpečnosť cyklistov a chodcov. Toto je podpora cyklistickej dopravy?

Zábradlie pri cyklotrase v Nitre Zábradlie pri cyklotrase v Nitre Zábradlie pri cyklotrase v Nitre Zábradlie pri cyklotrase v Nitre




Zdroj: Nitralive.sk



Komentáre  

+14 # T. 2018-06-28 06:54
cyklocesty o dlzke niekolko metrov veduce odnikial nikam na neprestavaju fascinovat. To je preto, aby sa potom mohlo vedenie mesta chvalit, ze vybudovali kilometer cyklotrasy? Ale uz nepovedia, ze useky po 20 metroch rozhadzane po celom meste, ktore na nic nenadvazuju.

Dalsia vec je disciplina (aj) chodcov. Absolutne nerespektuju cyklopruhy na chodnikoch a motaju sa kade-tade. Najlepsie je, ak idu presne po tom zelenom pase, ktory oddeluje cestu pre cyklistov a chodnik. To sa nedaju obehnut ani zlava, ani sprava.

Otazka: ked idem po Hviezdoslavovej hore po pravej strane (resp. dole po lavej), preco tam nie je vyznacena cyklocesta ked uz je to rozdelene zelenou ciarou?

Mam navrh pre poslancov. Co keby vsetci jazdili 3 mesiace do prace na bicykli? A odporucam parkovat vonku pri chodnikoch. Ziadne nosenie bicyklov dovnutra. Myslim, ze by to s problematikou cyklotras mohlo pohnut.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # zelena ciara 2018-06-28 07:26
Univerzita už teraz vidí podjazd pod mostom takže vrchom už jazdu nepredpokladajú;
ten nápad rozdeliť úzke chodníky zelenou čiarou bol je a bude úplne strašný lebo stavať chodníky s kýbľom farby :-x ; ale keď už sa to podarilo tak každých 500 metrov logo chodca a cyklistu lebo ja sa v tom vo väčšine mesta vôbec neorientujem :oops: ;
po Hviezdoslavovej chodím na bicykli a mám taký pocit že to nie je cyklotrasa; pri troche šťastia nebudem na univerzitnom moste keď spadne a z "mesta" sa stane krásny priestor na chodenie a bicyklovanie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2018-06-28 07:32
na Hviezdoslavovej to cyklotrasa nie je, kedze tam nie su osadene znacky, Len by ma zaujimalo preco, kedze je chodnik rozdeleny zelenou ciarou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-06-28 09:18
Napriklad kvoli tomu ze cyklotrasu pretina vjazd k bytovkam nad plochou kde byva jarmok.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2018-06-28 09:41
To je nejaky legislativny problem? Pretoze iny, ako "papierovy" problem tam nevidim. Pripadne sa to da vyriesit znackou zaciatok/koniec cyklocesty. Vsetci to sice budu ignorovat, ale aj teraz sa tadial normalne jazdi, len je to neorganizovane.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2018-06-28 09:43
dalsia vec je, ze naco sa teda ten chodnik delil?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ccc H8 FG bkg 2018-06-28 10:00
Pôvodne tam myslím značky boli. Ak sa nemýlim.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-06-28 10:12
Na druhej strane bude nová cyklotrasa. Neviem prečo neriešia aj túto. Ale to je problém v celom meste. Pri SPU chýba úsek cyklotrasy a mesto nerieši. Pri potravinárskej je namiesto cyklotrasy už parkovisko, ale je to stále cyklotrasa. Na B. Slančíkovej namiesto opravy chodníka dokola malujú zelenú čiaru cez rozbitý asfalt...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ccc H8 FG bkg 2018-06-28 08:29
To je tak keď podpora cyklistiky je iba na papieri. Poprípade v nejakom prehlásení ,volebnej kampani. Reálne sa bicyklom v NR takmer nedá jazdiť. Chýbajúce priechody a vyhradené časti vozovky . Žiadne značenie. Cyklotrasy vedúce odnikial nikam.
To je smutná realita. A teda netýka sa to iba cyklistiky. Je to vo všetkých sférach v NR takto.
Naoko urobíme niečo aby sme im zalepili oko a realita je niekde inde. Nekoncepčné, nedokončené,pre dražené.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Hmmm 2018-06-28 10:37
Reálne proste každý bude jazdiť po chodníkoch a serie na tieto kvázi cyklotrasy. Hlavne tie farebne oddelené, kde kokos ktorá strana je pre koho je iba pre tých čo sa napoja pri jednom moste alebo pri druhom moste a pre tých čo v kuse pozerajú na zem asi :D. Lebo je logické, že človek ide chvíľu po tom chodníku a potom ho napadne, že kto je na akej strane, ale nejakej odpovede sa tam proste nedočká, až na jeho konci :D. Katastrofa toto mesto by asi vyriešil iba veľký požiar s ohniskom niekde na mestskom úrade. A možno by sa potom veci pohli ďalej. Kokos, ak za posledné roky rozmýšľam čo sa spravilo a jediný progres vidím v tom, že sa tu dajú kúpiť šporhelníky :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-15 # Dosť 2018-06-28 11:05
No to je článok , 1000 iných problémov máme a vačších . Tak to obíď ( v pohode sa dá a bezpečne ), až také hrozné to nie je. Raz ktosi povedal Ekoteroristi existujú , tak už mám pocit Cykloteroristi tiež. Moc pisálka tohto článku , je v tom že môže zverejniť všetko a iní so svojimi vecami sa môžu pásť. Mať bicykel a dieru v zadku ešte neoprávňuje mať aj recept na riešenie. Rád bicyklujem , ale toto fakt nevidím na zverejnenie na Nitralive.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # karirohož SIEŤ 2018-06-28 11:46
To, že máš dieru v zadku ťa oprávňuje Nitralive nečítať. Čítaj niečo populistickejši e a hlavne sa vo voľbách správne rozhodni.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+13 # Róbert Mikulášik 2018-06-28 13:13
Nemáš pravdu. Pre mňa resp. môjho syna je to veľký problém. Mali sme resp. máme iba dve trasy, ktoré s ním môžeme absolvovať na bicykli (syn je 21 ročný autista, ktorý nedokáže dostatočne rozlišovať nebezpečie, navyše nevie brzdiť klasicky ale iba položením nôh na zem). Prvá je smer hydrocentrála okolo rieky až po diaľnicu a druhá je smer čistička až po stavidlá záplavovej zóny za Janíkovcami. Ostatné tzv. cyklotrasy nie sme schopní zvládnuť kvôli už uvedenému. No a keďže niekto postaví bariéru a vyženie my syna na úzky chodník lemovaný lampami, ja ho neviem odtiaľ dostať dolu. Už sa raz takmer stalo, že tam zrazil babky. Snažím sa ho učiť zoskočiť z toho vysokého obrubníka. Už sa mu to raz podarilo, len tŕpnem, aby mi nespadol. Takže takto, aj takýto ľudia sú medzi nami a tie bariéry, ktoré tu rôzna stupidita vytvára nám veľmi vadia. Takže som presvedčený, že aj takýto článok patrí na Nitralive. Keď sa ti neľúbi nečítaj, ale nehodnoť za všetkých.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # heya 2018-06-28 13:17
juj to je zas obmedzeny koment. Na tejto trase takmer nefunguje poulicne lampy. V noci je to dost nebezpecne aj so svetlom, pretoze to clovek moze prehliadnut. A hlavne tu ide o problem, ze si to univerzita dala osadit len tak bez povolenia a skor hraju na to, ze ked uz je to postavene, nakoniec to nechaju tak a akurat povedia, ze sa to budu snazit zmenit. Ale v skutocnosti to nikdy neurobia
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dave 2018-06-28 21:09
...zlodeji tu republiku okrádajú a zosadnúť z bicykla je problém ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Nitrancan II 2018-06-28 15:18
Je to riešenie typické pre Nitru. Ukončenie cestičky pre cyklistov dopravnou značkou núti cyklistu zosadnut z bicykla a obísť zábradlie peši na cestu a toto platí aj bez zábradlia. Váš návrh na organizáciu statickej dopravy je bohužiaľ v tejto situácii len Vaša predstava. Treba si uvedomiť, že uvedená cesta je ucelovou komunikáciou vo vlastníctve SPU. Čiže aj pán primátor sľubuje niečo čo nevie ovplyvniť. A keď sa SPU rozhodne tento priestor si uzatvoriť napr. bránou tak bohužiaľ bude pravdepodobne tak. Riešiť sa to samozrejme dá a aj bezbolestne, len každý musí trochu ustúpiť. A Pedro nemusí nič.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MUDrlant 2018-06-28 16:16
Cesta nie je účelovou komunikáciou SPU. Ak sa pozrieme do katastrálnej mapy, tak vidím, že je postavená na pozemku vlastníctve mesta. Taktiež je napojená na mestskú komunikáciu Chalúpkovu a Wilsonovo nábrežie. Ak sa mesto rozhodne môže v krajnom prípade zrušiť napojenie. Najlepšie bude ak sa nájde spoločná dohoda. Mesto Nitra rozdáva karty, pretože vydáva povolenia ak sa umiestňujú dopravné značky alebo ako v tomto prípade. Preto nechápem, prečo ide proti svojim občanom, alebo ako je pre Nitru typické lepšie je podržať podnikateľa lebo z neho niečo kvapne?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Nitrancan II 2018-06-28 16:31
Tak to sa veľmi mýliš. Parcela č 1884 vlastník SPU. Pozri si. A ta časť cesty je ich účelová komunikácia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2018-06-28 17:27
Podla mna je zaradena do cestnej siete. Nie? Takze tam rozhoduje mesto.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nitrancan II 2018-06-28 18:41
Nie je zaradená do siete miestnych komunikácií. Správu, údržbu a pod. vykonáva na tej časti SPU
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MUDrlant 2018-06-28 19:04
V tomto neporiadku, nikto neviem koho cesta to je. Pozemok mestský, cesta SPU. No neviem. Nitrančan, vidieť, že si informovaný, vieš dať nejaký doklad do pľacu, alebo ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Nitrancan II 2018-06-28 19:57
Doklad v podstate nie je nakoľko MsZ nerozhodlo o zaradení plochy na parcele 1884 do siete MK, lebo nikdy taka poziadavka zo strany SPU nebola. Je potrebné nájsť dohodu s vedením SPU (resp. presvedčiť o opodstatnenosti riešenia) a riešenia existujú a myslia na ne aj platné technické predpisy. Avšak len podotknem, že tieto malovanky na chodníky a cesty v Nitre by som v televízii z pozície primátora nikdy nenazval budovaním cyklochodnikov. Neviem ti dat do placu nejaký doklad, čerpám len z pracovných info. A keď chce primátor pomôcť tak nech sadne s rektorom na kávu a nie posiela úradníkov na rokovania.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Ccc H8 FG bkg 2018-06-28 20:03
Nitrancan že primátor a chcieť pomôcť. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jedine tak našim človekom.
Nie s toho nekvapne tak načo by sa unuval pánko.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MUDrlant 2018-06-28 21:25
Cyklistický chodník, ktorý vedie od križovatky pri Mlynoch až po zábradlie postavilo mesto. SPU robí údržbu aj na týchto chodníkoch?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nitrancan II 2018-06-28 21:40
Bavili sme sa doteraz o "ceste na tej parcele" ta je podstatou problému v článku. Ešte raz celý problém je, že za súčasného stavu cyklisti nezlezu z bicykla a SPU nechce riešiť situáciu na účelovej komunikácii. Keď tam nebude zábradlie zíde cyklista dole z bicykla a prejde pešo na cestu? No nie. Autori článku sa musia dohodnúť(presve dčiť) s SPU a potom sa dá urobiť riešenie v prospech cyklistov, ale nie na úkor chodcov!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MUDrlant 2018-06-28 22:55
No stále sú v hre dve parcely 1884 a 1889. Na príklade chodníkov a pozemkov som chcel poukázať na majetkový chaos, ktorý tu nesporne je. Súhlasím , že je potrebná dohoda. Tak ako si písal mohol by to riešiť primátor s rektorkou, a nie ich podriadení, ktorí to zjavne nezvládajú. Tiež by veci prospelo, ak by niekto skludnil prevadzkara kuchyne. Autor by nemal hľadať riešenie a dohodu, potom načo sú tu úradníci.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # lubomir 2018-08-11 20:20
To zabradlie tam bolo osadene z bezpecnostnych dvovodov,nakolk o sa tam stali velmi vazne zranenia
nedisciplinovan ych cyklistov a chodcov so zasobovacimi
vozidlami.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Zvedavý 2018-08-11 22:56
Ak Ste taký znalý, prosím napíšte aspoň jeden dátum alebo mesiac a rok, kedy došlo k vážnym zraneniam a prípadne kto bol na vine. Ďakujem.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # MUDrlant 2018-06-28 18:30
Mal som na mysli parcelu č. 1889 - príjazdová cesta, k tejto ploche. Samozrejme plocha je SPU ale cesta k nej je na mestskom pozemku. Preto píšem, že je nevyhnutný kompromis.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # lubomir 2018-08-11 20:27
Treba v prvom rade spilit kriky ktore svojim objemom zasahuju do chodnika a znemožnuju ich priechodnost
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # HI8 2018-07-06 19:41
Inak zaújmavo je nastavený semafor pred univerzitou.
Dnes som tam skoro behopl pod auto.
CHodcom zasvieti zelená asi o štyri päť sekud skôr ako cyklistom. Zmysel som nepochopil. A to isté urobí aj zvukový signalizátor.
Teda signalizuje zelenú aj keď máte červenú(cyklist i).
Vysvetlí niekto?
Lebo prejdem na bajku max do polky prechodu a mám červenú zasa.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2018-07-06 19:58
Len mala poznamka. Zelena na semafore neznamena, ze za tu dobu musis prejst cez cestu, ale ze v tomto casovom okne mozes vstupit na priechod. Prechadzanie mozes dokoncit aj na cervenu.

Co sa tyka tej casovej postupnosti, tak to nemam sajnu. Ale je dost mozne, ze je to zle nastavene. Viacero semaforov v Nitre je zle zladenych (podla mojho nazoru a pozorovani v inych krajinach).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # HI8 2018-07-06 20:03
JA viem že možeš dokončiť prechádzanie.
Len som bol zamyslený a pohol som sa na zvuk . A skoro som vbehol pod auto a ten sa rozčuloval že mám červenú. Mal pravdu ,aj keď chodci mali zelenú (ak by nejaký išli tak by ich musel pustiť).
A že je to oneskorené tak vpodstate cyklisti idú stále na červenú , lebo nestihnú prejsť.
Zmysel toho oneskorenia mi uniká.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2018-07-07 06:27
Nitra Smart City - to je logicka hadanka, aby si premyslal a bol smart. Rovnako ako diery na cestach. To nie je samoucelne, ale logicka uloha: auto ma 4 kolesa, na ceste je X dier nahodne rozlozenych. Ako prejst po ceste, aby si ani jednu netrafil. Niekedy sa z toho cloveku az vari mozog. Ale budeme vsetci smart!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť