Situácia aj okolo výstavby na Wilsonovom nábreží je zlyhaním mesta aj obyvateľov

Do budúcnosti je potrebné vytvoriť konsenzus verejnosti

Jednou z najdiskutovanejších tém v Nitre v tomto období je zámer výstavby bytového domu na dnešnom parkovisku na Wilsonovom nábreží pri rieke. Dovolím si po dnešnom zasadnutí Mestského zastupiteľstva v Nitre zhodnotiť situáciu a vyjadriť svoj názor.

Poďme pekne po poriadku. Problém má korene v roku 2013, kedy zámer odpredaja pozemku na Podzámskej ulici formou obchodnej verejnej súťaže schválilo Mestské zastupiteľstvo v Nitre uznesením č. 360/2013-MZ zo dňa 17.10.2013. Následne boli schválene súťažné podmienky pre vypracovanie súťažného návrhu do OVS Podzámska ulica a to uznesením Mestského zastupiteľstva v Nitre č. 421/2013-MZ zo dňa 12.12.2013. Pozemok v roku 2014 odkúpil pán Boris Hinca (BH Real) za 246 979,20 €.

Tu by som hneď položil otázky: Prečo pozemok odpredali? Logicky nový majiteľ pozemok buď predá, alebo tam postaví budovu. Tým pádom sa Mesto Nitra vzdalo pozemku a spečatilo tým jeho neistý osud. Prečo sa v roku 2013 resp. 2014 občania nezaujímali o tento obchod? Následne nový majiteľ pozemok ďalej predal.

Terajší majitelia - pán a pani Kepákovi plánovali postaviť na Podzámskej ulici bytový dom. Výstavba bola v súlade s územným plánom. Plány však narušila petícia, ktorú spísali obyvatelia priľahlých bytoviek. Od zámeru tak majitelia odstúpili.

Novým zámerom, ktorý sa riešil dnes (23.11.2017), bola zámena pozemku na Podzámskej ulici za pozemok na Wilsonovom nábreží pri rieke na mieste dnešného parkoviska. Návrh predkladal primátor Jozef Dvonč. Materiál bol stiahnutý zo zastupiteľstva.

Súbežne som dnes postrehol vytvorenie petície proti zámene pozemkov a výstavbe na Wilsonovom nábreží.

Prečo si teda myslím, že súčasný stav je zlyhaním úradu, ale aj obyvateľov? A nejde len o túto kauzu. Rovnaké črty vykazujú v podstate všetky zámery v Nitre.

1. Mesto Nitra v zastúpení primátora a poslaneckého zboru by malo vedieť čo schvaľujú, malo by zastupovať záujmy občanov a nepredávať pozemky v majetku mesta ako na bežiacom páse. Každé zasadnutie zastupiteľstva znamená predaj nejakého majetku mesta.
2. Poslanci schválením predaja pozemku odobrili jeho ďaľší osud - kto by si kúpil pozemok s tým, že tam ponechá zelenú plochu?
3. Občania by sa mali zaujímať o dianie v meste priebežne, nie až keď je zle.
4. Prečo primátor materiál stiahol zo zastupiteľstva? Prečo neprebehla diskusia? Stiahnutie nič nevyriešilo a necháva za sebou otázniky.
5. Prečo v Nitre neexistuje verejná diskusia?
6. Prečo médiá v Nitre nedajú priestor obyvateľom vyjadriť sa? Jednostranné informovanie o zlých majiteľoch, investoroch a petíciách len zhoršuje napätie v meste.
7. Prečo vznikla petícia, ktorú tak ako v prípade Townhillu považujem za zbytočnú a za neriešenie problému a prečo teda ak už vznikla, vznikla až dnes v deň konania zastupiteľstva?
8. Prečo tak veľmi záleží primátorovi na tomto zámere?


Aké navrhujem riešenie (nielen v tomto prípade)?

Naozaj by bolo zlé na pozemku postaviť budovu? Prečo veľa ľudí z radov občanov prezentuje každú výstavbu ako zlo? Jedným z argumentov je zhoršenie životného prostredia a podmienok na bývanie v okolí pozemku. Takže parkovisko, na ktorom sa denne premelú desiatky áut je vyhovujúce životné prostredie, ale nejaká budova už nie je? Ak si odmyslíme pás zelene v časti smerom k Univerzitnému mostu, zostane nám asfalt a pás stromov pri rieke.

Nebolo by rozumnejšie vytvoriť diskusiu a odsúhlasiť zámer, ktorý by vzišiel z konsenzu?

Som za výstavbu na mieste parkovisko ak sa pod budovou vybuduje dvojpodlažný parkovací dom pre budúcich obyvateľov bytovky a pre verejnosť s garanciou nízkej ceny parkovného, aby nebol veľký rozdiel medzi terajšou sadzbou a novou sadzbou. Rovnako by som požadoval zachovanie pásu zelene v severnej časti pozemku a vybudovanie malého parčíku s detským ihriskom na náklady investora. Rovnako by som požadoval zachovať stromoradie pri rieke a zrevitalizovať breh rieky pozdĺž pozemku.

Rieka Nitra potrebuje oživiť, hovoria o tom aj viaceré návrhy z radov občanov, ktorí sa zapojili pred rokmi do projektu Mestské zásahy Nitra.

Nie som za zástavbu pozemku, som za jeho funkčné využitie, vytvorenie uličnej zástavby a revitalizáciu územia.

Čo si myslíte o mojom návrhu?

Budem rád ak sa zapojíte do diskusie pod článkom - prosím o vecnú diskusiu, na internete bohužiaľ vidím len jednostranné útoky od ľudí, žiadne konštruktívne návrhy.


A takéto načrtnutie riešenia sa objavilo na našej FB stránke - autorom je pán Peter Mezei.

Berme ho ako narýchlo načrtnutú ukážku toho, že aj takéto niečo by mohlo vzniknúť na mieste parkoviska a nevyzeralo by to zle. Na miesto budovy si doplňte ľubovoľnú podľa vlastnej predstavy.

Wilsonko návrh


Takto vyzerá riešený pozemok - nielen parkovisko, ale aj pás zelene v hornej časti.

Wilsonko kataster



Zdroj: Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+13 # Jakoni 2017-11-23 16:20
Neviem, kto by chcel pri takej rušnej križovatke tráviť svoj čas sedením pri káve.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-23 16:26
Je to bežné všade, len na našom vidieku je to zjavne priveľa :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # heya 2017-11-23 17:03
no zas take bezne to nie je. ak to je, je to rpeto, ze nebola moznost, kedze mesto bolo zastavane a kde moznost je, vytlacaju auta z mesta, robia ulice s mensou dopravou. ale urcite to nie je nic, co si nejaky gastronom vyberie dobrovolne a taktiez obyvatel
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Laco 2017-11-23 21:00
Pan Simunek,uplne s Vami suhlasim!Len bohuzial Nitra je také malomesto.zavis tlive.však zahranicni pracovnici tu narobia poriadky.....a budeme sa divit.ako to vyriesia obcania s peticiami...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # peter91 2017-11-26 23:46
Ahoj Michal vysvetli mi ako chceš budovať pod danou budovou dvojpodlažné parkovisko iba pár metrov od rieky? To sa nebojíš že tam raz jedného dňa tam zatopí všetky autá? Dalo by sa to ale tá technológia je príliš drahá na také malé mesto akým je Nitra. Po druhé, ako ináč tam potom chceš nahradiť tie doterajšie parkovacie miesta ak sa to tam zastavia budovami? Nie je tých voľných parkovacích miest v v centre Nitry už aj tebe primálo?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # peter91 2017-11-26 23:46
Po tretie, nestačí že polovica druhého nadzemného podlažia nemenovaného obchodného centra v NR je už ludoprázdna? Naozaj treba stavať už všade? A čo ďalšie obchodné centrum pri rieke pod hradom čo máš na tvojej webstránke - už je tam skoro 10 rokov nedostavané... Nezabudni že to všetko čo sa v spoločnosti - v štáte postaví a po rokoch prestane využívať - lebo o pár metrov ďalej sa po rokoch znovu niečo rovnaké postaví - v poslednom rade aj tak platia obyčajný daňový poplatníci cez zlé úvery čiže radový občan čiže naše ďalšie generácie... A nezabudni že demografická krivka Nitry za posledné roky klesá - to si prezentoval aj v článku na tvojom webe, ani demografi nepredpokladajú zmenu trendu do budúcna aj napriek zväčšovaniu PP sever...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Michal Šimonek 2017-12-14 21:05
Mlyny nie su parkovisko ale nakupne centrum. Parkovisko o ktorom sa bavime nema co v centre mesta hladat. Na to su zachytne parkoviska na okrajoch miest. Rieka je mrtva a toto parkovisko tomu nepomaha.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # peter91 2017-12-14 23:58
1. Ano, rieka je mrtva od roku 1965 od Zemianskych kostolian až po Komárno, dovtedy sa v nej dalo aj kúpať. A kto chce nech sa v nej člnkuje.
2.Na záchytných parkoviskách na okrajoch miest ti nikto v takom malom meste ako je Nitra parkovať nebude. Všetci chcú parkovať v centre mesta. Tie záchytné parkoviská sa zpolovice naplnia iba ak počas Agrokomplexu. Ver tomu že to parkovisko pri rieke opravia, zrenovujú a o 10 rokov tam bude min. 10 supercharger stojanov na dobíjanie elektromobilov a phev aj veľká požičovňa elektrobicyklov resp. bicyklov. Premávka na cestách v centre NR bude čoraz hustejšia lebo malý južný obchvat NR bude neviemkedy asi v budúcom storočí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-12-15 00:21
Ale ja nepisem o parkoviskach za mestom lebo to je utopia, treba parkoviska na okrajoch ale k tomu treba aj kvalitnu MHD a trochu menej lenivosti prejst sa pesi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # mimi 2017-11-23 18:44
Caffe platan oproti síce nemá veľa stolov vonku, ale vo vnútri za sklom sa premelie celkom dosť ľudí...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # marian 2017-11-24 09:18
JA BY SOM CHCEL !!!. V takom Taliansku sedíš niekedy na stolíku, ktorý sa nachádza na prechode pre chodcov, všade okolo fičia motorky, autá ,skútre, bicykle, ľudia.. o tom je mesto, nie len o tichom vysedávaní v parku niekde pod platanom....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Dodo 19 2017-11-25 09:44
Choď sa trošku rozhliadnúť do sveta, je to bežné, niekde dokonca exkluzívne. Napr. v Paríži platíš za kávičku na ulici viac, ako vnútri kaviarne. Mne predstava p. Mezeia padla do oka, hoci ju vníma iba ako námet do diskuzie. Určite by ju dokázal pretvoriť do zaujímavého, definitívneho riešenia. Súčasné parkovisko ozdobou centra určite nieje!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # heya 2017-12-14 21:38
za kavu na terase neplatis viac za to, ze je na terase, aale zaa to, ze casnici maju s vynasanim a zbieranim viac prace. nejak som stale vo svete a nikde som nevidela, ze by niekto zamerne hladal nezdravu vyuzivanu krizovatku pre kaviaren. uz len preto, ze soferi si len tak na kavu v meste nesadnu
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peter Mezei 2017-11-23 16:22
Dobry den p.Simonek, poprosim Vas o doplnenie, ze nejedna o moj navrh ako taky, ale len o nacrtnutie diskusie a velice rychla fotomontaz.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2017-11-23 16:25
Písal som tam, že je to narýchlo načrtnuté možné riešenie a aby nebrali tú budovu ľudia vážne. Ok doplním tam ešte, že ide o načrtnutie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Laco 2017-11-23 21:04
Celkom zaujimave..paci sa mi to!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # Filo 2017-11-24 08:53
Taketo velice rychle fotomontaze iba miatnu obyvatelov lebo vacsina je povrchna a ked vidia taky obrazok tak si myslia ze to tak ma byt. Realita by bola vsak ina.
Radsej si setrite sily p.Mezei a nemiatnite tu vacsinu
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Peter Mezei 2017-11-24 09:19
Ucelom nieje samozrejme konkretny navrh, ani to nieje moj navrh, preto je zdoraznene, ze ide len o nacrtnutie. Prave kvoli tej povrchnosti som to aj napriek nizkej kvalite zverejnil - aby sa stale nepovazovala kazda stavba za zlu, pretoze ak sa rozmysla, tak sa daju robit rozne kvalitne riesenia, ktore mozu byt viac prospesne aj pre zelen aj pre mesto narozdiel od okamziteho povrchneho vykriknutia, ze kazda stavba je zla. Tak sa nikam nedostaneme, potrebujeme konstruktivnu diskusiu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Peter Mezei 2017-11-24 09:20
Mate iny napad ako ilustrovat ine moznosti a rozsirit obzor? Planoval som najprv zverejnit len referencne priklady, bez fotomontaze do sucasneho stavu, ale to by si mozno vela ludi nevedelo dosadit na toto miesto, zato ta fotomontaz. Verim, ze viacerym to pomohlo sa zamysliet.

Rad budem "plytvat" svoje sily, ak to pomoze verejnemu zaujmu a lepsiemu mestu. Neviem, co mate namysli matenim vacsiny, to, ze ukazujem iny pohlad na vec? Alebo je skor matenim to, ked sa striktne presadzuje kvantitativnost zelene a vsetko ostatne je zle? Predsa zelen by vo velkej vacsine ostala a zaroven by sa mohla zkvalitnit a navyse je to stale len podnet k diskusii, nie navrh.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Filo 2017-11-27 10:18
ako to ilustrovať ?
Ak sa bavíme o konkrétnom zámere a projekte developera (ako tu) tak dávať vizualizáciu JEHO zámeru.
A nie dávať vizualizácie, ktoré nemajú spoločné nič so zámerom ku ktorému sa článok viaže alebo o ktorom sa diskutuje.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # T. 2017-11-27 11:05
Bavime sa o oblasti. Ta vizualizacia aj riesenie je velmi dobre.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # marian 2017-11-24 09:26
ohormne ma zmiatol fakt,,, také fotomontáže si môže robiť kto chce a kedy chce... :-* :-* :-*
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # antiDvonc 2017-11-23 16:30
obcania sa dozvedeli o tom, ze Dvonc nechal pozemok na Podzamskej oclenit a predat, az ked bolo po vsetkom. Nikde nijake oznamenie pre verejnost ci susedov, nijake verejne prerokovanie s obcanmi (ak nejake, tak len dobre doverne niekde na nastenke MU, ale kto ma vediet, ze sa tam schovavaju dolezite veci).
Vsetko v rychlosti a tichosti v decembri 2013/februari 2014.
Na to poukazoval aj jeden obcan vo svojom podnete:
https://www.odkazprestarostu.sk/nitra/podnety/7346/podozrivy-predajpodzamska
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # CT vlny 2017-11-23 17:55
Pán primátor nám spanštel. Už sa ani k nám dôchodcom nespráva tak ľudsky ako kedysi. A to ho chodíme vždy voliť s takou láskou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Kata 2017-11-23 21:07
Nemas pravdu!Bola verejna sutaz,pisali o tom před preajom aj v Nitrianskych novinách!!!Vted y obcania ziadnu peticiu nerobili!!!!Naj des na nete...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # heya 2017-11-23 16:34
parkovisko, na ktorom sa denne premelú desiatky áut je vyhovujúce životné prostredie, ale nejaká budova už nie je? To su vase slova. Park. so stromami nie je uplne vhodne. No vhodnejsie ako budova bez zeleneho pasu a bez stromov. Vizual. je sympaticka. Vychadza z chybnej premisy - ze "investor" (doraz na " ") vobec nejake ponecha. Pan Kepak uz xkrat presvedcil, ze znasilni kazdy mm, bez ohladu na to, ci to stavebny zakon povoluje alebo nie.jelepsie neskor zaplatit pokutu a ziadat dodatocne skolaudovanie ako sa drzat zakona - bytovka na Spitalskej alebo Hodzovej. Je vyborne, ze ludia sa zaujmaju o dianie v meste stale viac. 2013 este ludia az tak velmi nesledovali veci na internete a stale sa to lepsi, budu sa vyjadrovat viac a rychlejsie. Vacsina sa o tieto veci nezaujma nie preto, ze nechcu. Nevedia kde, ako sa maju informovat a mesto veci zamerne nedostatocne komunikuje a schovava.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+16 # heya 2017-11-23 16:35
Bohuzial pri ziadnej investicnej akcii v meste developeri nepresvedcili, ze im ide o celkovy koncept, obyvatelov a mesto. Ak nie su schopni dostat svojej spolocenskej zodpovednosti aj za verejny priestor, nevidim dovod, preco by mali obyvatelia ustupovat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Peter Mezei 2017-11-23 16:43
Citovanie heya:
Bohuzial pri ziadnej investicnej akcii v meste developeri nepresvedcili, ze im ide o celkovy koncept, obyvatelov a mesto. Ak nie su schopni dostat svojej spolocenskej zodpovednosti aj za verejny priestor, nevidim dovod, preco by mali obyvatelia ustupovat.


Plne suhlasim. Z mojej strany slo o nacrtnutie hladani roznych rieseni - ale v sucasnej dobe by asi nebolo vhodne riesit zastavbu. Jedine ak by doslo k arch.sutazi z ktorej by vzisiel vhodny zaazny navrh zachovacajuci sucasne kvality a vystavba by bola podmienena zrealizovanim navrhu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # Marek Hattas . 2017-11-23 16:41
Petíciu môžete podpísať tu, kiež by na meste fungovala diskusia.
https://www.peticie.com/zachovanie_zelene_wilsonovo_nabrezie_nitra
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # Michal Šimonek 2017-11-23 18:02
Prave o tej peticii pisem - to je to zlyhanie obcanov. Peticia nie je to co by malo pomoct v tejto situacii. Zamyslite sa nad tym.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+12 # Peter Mezei 2017-11-23 18:31
Citovanie Michal Šimonek:
Prave o tej peticii pisem - to je to zlyhanie obcanov. Peticia nie je to co by malo pomoct v tejto situacii. Zamyslite sa nad tym.


Minimalne pomoze zastavit momentalne zle nakladanie s pozemkom a takisto rozprudit diskusiu, co tam ako obcania chceme.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Filo 2017-11-24 08:55
p.Šimonek troška sebareflexie by Vám v poslednom čase neuškodilo. Skúste písať tie články a FB príspevky pred zrkadlom a možno budete mať aj viac čitateľov (alebo menej ;-) )
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # herr tell 2017-11-24 09:42
Vy ste developerský troll, alebo čo? Asi vás viacej oslovia tie potrimiskárske plátky, ktoré si môžete kúpiť každý pondelok v stánku alebo si ich nájdete vo štvrtok v schránke.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # mimi 2017-11-23 18:40
to "alternatívne" riešenie je veľmi pekné a pekne by to tam zapadlo. ale neverím, že nový majiteľ tam vybuduje niečo také a už vôbec nie s ohľadom na okolie a rieku... skôr tipujem, že tam vyrastie niečo ako tá nová budova mlynov s kinom a kaviarňou, natresnuté na chodník od rieky, na cestu vedľa, bez nejakého spojenia s riekou, s parkoviskom pre verejnosť ak, tak poriadne drahým. veď aby na tom budúci majiteľ zarobil... v nitre sa skoro nič nerobí s ohľadom na obyvateľov...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # Malý Pedro 2017-11-23 18:53
Dvonč nie je spôsobilý riadiť ani mestské toalety! To musí skonštatovať každý, kto si všíma jeho "koncepčné" kroky. Krok dopredu, dva kroky dozadu. A do toho vždy zopár účelových... Totálna brzda rozvoja mesta!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Michaela 2017-11-23 18:59
Rozšírenie parkoviska o dvojpodlažný podzemný parkovací dom by sa zišlo. Je ale naozaj nutné a potrebné mať v centre mesta o ďalšiu budovu viac? Potrebujeme ju? Pokiaľ viem niečo sa buduje už pri Tescu. Momentálne bývam vo Viedni (chystáme sa s rodinnou späť do NR) a mať okolo seba betónovú džungľu a motať sa pol hodinu po bloku kým si človek nájde parkovacie miesto nie je žiadna sláva. Skutočne sa rieka Nitra nedá oživiť iným spôsobom ??? Vonkajšie posilňovne, ihriská nie len pre deti, oplotene futbalove či basketbalove ihriská, pingpong stoly... kaviarní, centier a podobne má mesto požehnane.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # Michal Šimonek 2017-11-23 20:44
Je tam parkovisko a to co pises tam nikdy nebude. To sú fantázie v našich podmienkach. Parkovanie treba preto ten moj navrh. Bytovka a dole parkovanie a vonku priestor na sedenie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # on 2017-11-23 19:43
ako človeku potýkajúcemu sa dennodenne s problémami ohladom parkovania v meste mi hlava stojí, ktorú chorú hlavu mohlo napadnúť tento strategický pozemok predať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # jaro 2017-11-23 20:53
pozrite sa na zahranicne mesta a centrá v nich,historicke budovy a zeleň.to je to co láka turistov a domáci si na to nedaju dopustiť.u nás len všetko zastavať a ludia nech sú ticho.stačí sa pozrieť do brezového hájika ako pekne nám tam postavili - to čudo betonove - nech si tam stavaju a nie nicia centrum...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Jožko zo SMERU 2017-11-23 21:04
Stiahol som to preto, lebo nebol vhodný čas a podpora, aby to prešlo, ale nevzdám sa do konca volebného obdobia alebo v budúcom volebnom období pozemok na Wilsonovom nábreží predáme.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # herr tell 2017-11-24 09:44
Jožko, ja ťa mám rád. A najradšej v piatok. Ten víkend je oveľa krajší, ako bežne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # johnnysp29 2017-11-23 21:11
Michal, nedávno keď som sa pýtal na tvoj názor, tak si mi argumentoval tým, že nemóžeš keďže si správca portálu ...
Teraz ti to zjavne problém nerobí, dokonca ho podsúvaš dosť násilným spôsobom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2017-11-23 21:41
Ale to boli volby a toto je tema verejny priestor. Aky nasilny sposob? Napisem svoj nazor ako kazdy obcan a uz je zle. Cize jediny spravny nazor je peticia hej? Dakujem pekne.

Uvedom si jedno a to som do clanku zabudol napisat - ak sa to stiahne teraz tak ver tomu ze pride dalsie volebne obdobie a vola sa najde. Prilis lukrativny pozemok. Preto je lepsia verejna diskusia a dohodnut sa. Moj nazor. Ak nesuhlasis je to v poriadku. Tvoj som nevidel...

Mojou snahou je rozprudit diskusiu a najst cestu. Niekto to urobit musel. Aj ked som vacsinou za zleho ale pravda sa zle cita ja viem. Cakam na ine media... ci okrem kecov okolo peticie niekto napise aj k veci...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Filo 2017-11-24 08:57
Zacnite pisat aj vy ine ako kecy ;-) toto medium som este par rokov dozadu pred vsetkymi ospevoval ake dobre clanky tam su ale za posledny rok... isli ste velmi dolu vodou
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2017-11-24 12:21
Piseme stale rovnako - venujeme sa aktualnym temam. Nech sa paci zacnite pisat vy a budem Vam chodit kritizovat. Skuste to robit ako ja vo volnom case a potom si napiseme
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # dlhy 2017-11-24 12:44
Rob to ďalej ako doteraz.
Lebo to stále robíš dobre.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # marian 2017-11-24 09:22
Neviem, kto robil ten návrh ale páči sa mi, aj to posedenie pri rieke. Všetci nakomplet sú tu zrazu za zachovanie zelene, tak nech sa páči, odsťahujte sa na dediny. Rieky v mestách sú nakomplet obostavané, len v NR nie je jedna jediná budova pri rieke...rieku v mest etreba vyzužiť - bývanie ,rekreácia, nie sa na ňu pozerať z mosta...Mesto tvoria budovy, ulice a pod. nie parkoviská s pár stromami...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # heya 2017-11-24 09:52
v ktorych mestach su rieky obostavane? lebo blizko riek sa nestavia uz len kvoli riziku povodne. Bratislava nema obstavany Dunaj, Spree v Berline tiez nie, rovnako ako Seina je na mnohych miestach pristupna. pokracovat mozeme do nekonenca. Morava v Olomouci taktize nema budovy az pri brehu. A tento argument ako ludia, ktori chcu zit v ekologicky udrzatelno meste je ubohy. Ak chcete zit v prehriatej betonovej dzungli pokojne sa mozete prestahovat pri nejaku fabriku. ale nenanucujte ludom znizovanie ich zivotneho priestoru. ak niekto zachrani zelen, ziskaju tym vsetci, aj ti, co pri nej nebyvaju. ak ju niekto znici, budu tym trpiet taktiez vsetci
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # dlhy 2017-11-24 10:35
Počul si už niekedy slovo nábrežie?
Bratislava nemá obstavaný Dunaj?
Čo je Eurovea, River park? Kde sa nachádzajú?
Pridám jednu fotku z Prahy
https://www.google.sk/search?q=narodni+divadlo+prague&client=firefox-b&dcr=0&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=vdTFuFtYfMle_M%252CAAAAAAAAAAABAM%252C_&usg=__w0Bk-uvH0HRs_PaijQoVX9ZnUao%3D&sa=X&ved=0ahUKEwiPsOqG9NbXAhWB26QKHUPTA9MQuqIBCJUBMBE&biw=1600&bih=788#imgrc=3ll3gSVwfSvwgM:
Kde stojí to Národní divadlo? A všetky budovy pozdĺž celého nábrežia Vltavy?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ccc 2017-11-24 10:57
Zlodej ty sa venuj svojej práci.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # heya 2017-11-24 11:19
narodne divadlo nestoji pri rieke...najprv je naplavka, potom chodnik, potom cesta a opat chodnik a az potom divadlo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-11-24 12:17
V ktorych mestach? hm asi vo vsetkych minimalne v centre. Nitra ma v centre pri rieke co? bordel. Da sa vsetko skombinovat aj zelen aj zivot pri rieke ale to nepojde ked budeme rozmyslat ako dedincani na lazoch.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Dano 2017-11-24 14:21
Michal, som rad, za tvoj nazor, mam pocit, nielen na nitralive, ale aj na inych portaloch, kde sa rozbehnu diskusie na tuto temu, ze nitra je plna spiatocnikov, ludi, ktori v zivote neboli v meste, ktore je aj ozajstnym mestom, s krasne prepojenym nabrezim s mestom, kde ludia travia volny cas, s ulicami, ktore maju koncepciu, kde clovek nemusi s kazdeho metra stvorcoveho vidiet hrad, kde su namestia a nielen otvorene a nezastavane priestranstva, kde niesu kopce v strede miest (taban), pisal som nieco v podobnom zmysle na nitraden, ale hned ma poslali kade tade a ze moj popis sa hodi na milionove mesta a nie na 80tis....ale aj mesto velkosti nitry moze vyzerat ako mesto, trebars taky Gyor, skuste tam vybehnut a pozriet si centrum a nabrezie a potom tu mudrujte.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # marian 2017-11-24 11:29
vo všetkých ktoré som navštívil a sú ich desiatky - po Európe a a desiatky v Taliansku a všade sa rieka využíva na rekreáciu a bývanie a ako mestotvorný prvok. Iba v NR by všetci boli najradšej keby sa budovy búrajú a stavajú sa parky.
Nitra má obrovskú smolu, že má takýchto spiatočníckych uaostalých dedinských malomešťanov. Bývaj si v JRD medzi kravami a stromami....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # marian 2017-11-24 11:32
Heya ty dávaš dobre odveci.....
https://www.google.sk/maps/@52.5221252,13.3873498,3a,75y,283.23h,88.73t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMu1pDYNfZHd8_mEyY2IGHcu_ZuLTp-w0e8uSt2!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMu1pDYNfZHd8_mEyY2IGHcu_ZuLTp-w0e8uSt2%3Dw203-h100-k-no-pi-2.9338646-ya349.5-ro-0-fo100!7i10630!8i5315?hl=sk
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peter Mezei 2017-11-24 15:50
https://i.pinimg.com/originals/2b/98/cb/2b98cbaaf7d5b636aaf416d3378e111c.jpg
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2017-11-24 15:59
Presne takéto niečo by som rád videl v Nitre. Takto to bude vyzerať pri City Parku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # ccc 2017-11-24 18:56
Nie je dobré porovnávať Nitru s Berlínom. Nájdi porovnatelen velké mesto.
Neviem ako je velké toto mesto ,ale majú to tam takto.
https://www.google.sk/maps/@51.88196,12.4509216,3a,75y,137.68h,83.08t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipOQcUstn_OJejisnyEcW-mNrL7uTT90s6WqhJLm!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOQcUstn_OJejisnyEcW-mNrL7uTT90s6WqhJLm%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya285.21863-ro0-fo100!7i6144!8i3072?hl=sk
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peter Mezei 2017-11-24 15:37
V tejto diskusii je super vidiet, ze ludia su rozni a kazdy vyzaduje nieco ine. Su tu ludia, kt. chcu zelen a su tu ludia kt, preferuju zive mestske prostredie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peter Mezei 2017-11-24 15:38
Mesto by v tomto smere malo obyvatelom ponuknut roznodorost a moznost vyberu pre vsetky typy obyvatelov. Tym napriek tomu, ze zeleny pas v NR je strasne super a urcite som za jeho zachovanie, narazam na moznost vytvorit v urcitych miestach zive prvky, ktore by umoznili zas tu druhu formu pobytu a uspokojenie dalsich skupin obyvatelstva, pricom by sa tym nenarusil fenomen zelenho pasu.

Napriklad taka Budapest alebo Praha maju nabrezia z velkej casti zastavane a prave to ich robi zive a prijemne tym "mestskym" sposobom a takych dobre fungujucich nabrezi by sa naslo mnoho kde dva brehy spolu "komunikuju". Druhy typ nabrezi, tych zelenych, je zas v inych mestach a poskytuje ine kvality, ktore ten prvy typ nema, ale vhodne sa doplnaju a ak su spravne pozdlz rieky namixovane, tak vysledok moze byt celospolocensky uspokojivy a vyhladavany.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-24 15:56
Nitra ma brehy zarastene, takze ak by sa urobilo nabrezie na niekolkych miestach len tak by to vobec neuskodilo prave naopak ozivilo by to centralnu cast v okoli rieky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # ccc 2017-11-24 19:03
A keď už svetoví tak tu je Nitra https://www.google.com/maps/@48.3057756,18.0779143,3165m/data=!3m1!1e3
A Viedeň
https://www.google.sk/maps/@48.2033499,16.4049001,5302m/data=!3m1!1e3?hl=sk
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # ccc 2017-11-24 19:04
A
ešte niečo z !centra Viedne
https://www.google.sk/maps/@48.20523,16.4445158,3a,75y,313.76h,85.98t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipOCLgE9SGjqKC1YcH0IDlP-l4zDRtIbAgumcuXn!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOCLgE9SGjqKC1YcH0IDlP-l4zDRtIbAgumcuXn%3Dw203-h100-k-no-pi0-ya258.36615-ro-0-fo100!7i4326!8i1613?hl=sk
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # ccc 2017-11-24 19:08
A takto by sme mohli pokračovať.
A len na tom kúsku kde je to vyznačené je +- 60 stromov!
Ale keď to je len pár. Ztoho je väčšina vzrastlých tak +30-40 rokov. To len tak nenahradíš.
Toto ale treba riešiť komplexne ako sám píšeš. Nie čiastkovo a na základe odbornej a laicekj diskusie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Filo 2017-11-27 10:21
A čo tak prostredie živej zelení ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Ivanhoe von Ni+tra 2017-11-25 11:42
Zabúda sa na zlé podložie, v blízkosti rieky. Viď Intehotel a OC Mlyny. :-x
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # CT vlny 2017-11-25 12:59
Nevyvolával by som paniku. Aj o vežiaku ŠD Mladosť sa hovorilo, ako o zosúvajúcom sa do rieky, už pred 25 rokmi a stále stojí a je obývaný až po najvyššie poschodie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # dlhy 2017-11-25 15:30
Čo je s Interhotelom a OC Mlyny?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Zui 2017-11-24 11:23
Takze treba riesit UPD mesta Nitra. Je to cele zle, lebo podla toho uz nezostane v centre mesta ziadna zelen. A somzrejme neriesit vymenu pozemkov ale vymenit primatora.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2017-11-24 12:20
To parkovisko je zelen? zaujimave ze to nikomu neprekaza ze tam auta parkuju a vypustaju splodiny. Az pri rieke je par stromov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # mimi 2017-11-24 13:15
a ten kus orámovaný na obrázku na zeleno je len parkovisko? vyrúbu sa stromy teraz na "kúsku"(myslím tú časť kde už parkovisko nie je), potom sa predá zase pozemok za tým, zase sa vyrúbu ďalšie stromy atď. až prídeme o celý pás stromov až po mostnú.
ja nechápem, že vám tie stromy v meste tak vadia... útočí sa tu na ľudí čo majú radi zeleň, že sú dedinčania(a to je v meste ozaj málo zelene), ale ak tak veľmi túžite po betónovo-asfalt ovej džungli, tiež sa môžete odsťahovať niekam k priemyselnému parku...
potom budeme v lete postrekovať ulice, aby tých 50-60 stupňov v meste bolo aspoň trochu znesiteľných...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Ivanhoe von Nitra 2017-11-25 11:44
Vymeniť primátora, :-x MZ a celý útvar hlavného architekta mesta
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # marian 2017-11-24 11:27
To čo tu dávate? Jasné že nie každá rieka a všade je zastavaná...ale v MESTE to je normálne preboha....
https://www.google.sk/maps/@50.086459,14.4139272,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipOj8OlPKcN1d3Au8CckKw001o0CckNL9dUj4kcK!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOj8OlPKcN1d3Au8CckKw001o0CckNL9dUj4kcK%3Dw203-h101-k-no!7i4160!8i2080?hl=sk
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Kaja 2017-11-24 19:20
A ešte sa ide zastavať aj ten malý kus zelene pred byvalym Tescom. Zostane tam len betonova dzungla :-x
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # PJOTR 2017-11-24 20:35
bude ti to chybat? robievas si tam pikniky?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # heya 2017-11-24 21:11
juj velmi inteligentna reakcia. ani v dazdovom pralese si nerobim piknik a aj tak viem, ze znicit ho je zle. rovnako ako si nerobim piknik v tatranskych lesoch a tiez viem, ze vysekat ich poskodi celej krajine. Ano...bude mi to chybat. Vy by ste sa mali naaucit vidiet aj za horizont betonovej budovy
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # PJOTR 2017-11-24 21:16
Dakujem za poucnu odpoved, ale porovnavat par metrov stvorcovych zanedbanej zelene s tatranskym lesom, to je take nitranske :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Kaja 2017-11-25 10:41
Stojím tam na autobusovej zastávke a je mi príjemnejšie stáť pri zelenej tráve a pozerať sa na zelený strom ako sa pražiť pri betone.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # PJOTR 2017-11-25 17:53
Ano, necudujem sa ti, toto leto si sa nan vynadivala do sytosti, lebo spoje vynechavali jedna radost a takto sa ti ho podari si ho zachovat v pamati, ked sa tam budes prazit a pozerat na polyfunkciu majak.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Kaja 2017-11-25 20:49
Pjotr, lúčim sa s tebou v tejto diskusii: Nech ti je betón ľahký :P
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # PJOTR 2017-11-25 21:01
Ocenujem zmysel pre humor. Ved tu nejde o zivot.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # ccc 2017-11-25 09:00
Pre tých čo furt frflú na zeleň.
Každý strom totiž pohltí za rok až 4 kilogramy oxidu uhličitého a denne vyprodukuje 180 litrov (l) kyslíka. Človek denne v pokoji spotrebuje až 360 l kyslíka. Na to, aby mohol denne dýchať, teda potrebuje 2 stromy. V prípade, že vyvíja nejakú činnosť, potrebuje tých stromov ešte viac.
V meste majú byť budovy,ale aj zelené plochy. A moderné mestá ich budujú stále viac.
Niektorí to ale nepochopia.
Dokonca občas sa robí stavba a strom musí zostať zachovaný.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Ja 2017-11-25 09:26
Ano mate pravdu, ale tym padom potvrdzujete, ze stavat v meste je ekologicky lepsie - na rovnakej zastavanej ploche vznikne viac miesta, ako stavat rodinne domy, kt zaberu na rovnaku podlaznu plochu viac zastavanej plochy a odoberu tak viac zelene.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # ccc 2017-11-25 09:39
Skôr mi išlo o to že ak je tam60 vzrastlých stromov to sa nedá nahradiť,
A o to že vo svetesa dá aj stavať aj zachovať stromy, ktoré sú dôležité. Ako na zvýšenie psychopohody, zníženie hluku, emisií, prachu, zvýšenie vlhkosti a kyslíku a níženie letných horúčav. Biodiverzita je tiež dôležitá od mykohrýznych húb v pôde po vtáky hniezdiace a likvidujúce otravnbý hmyz .
Takže ak zástavba tak v max miere zachovať zelen, prípadne ešte pridať . Zelené strechy a pod.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # ccc 2017-11-25 09:29
U nás veci nepredstaviteln é
https://www.google.com/search?q=building+around+the+tree&rlz=1C1ASUM_enSK723SK723&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjBkdjeodnXAhUCElAKHZIQBkMQ_AUICigB&biw=1517&bih=707#imgrc=2i9uFxNOgAImdM:
https://www.demilked.com/magazine/wp-content/uploads/2015/07/green-architecture-houses-built-around-trees-5.jpg
https://www.dezeen.com/2016/11/01/pear-tree-house-residential-architecture-edgley-design-dulwich-london/
https://media.treehugger.com/assets/images/2011/10/house-among-trees-mar-azul-buenos-aires-3.jpg
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť