(Oprava) Vyhodené peniaze: desiatky tisíc eur za elektromobily a turistický vláčik

Mesto Nitra je v čoraz horšom stave, radnica šafári s peniazmi

(Zverejňujem opravu článku - podľa dostupných materiálov nie je jasne stanovené, kto vláčik zakúpi. V médiách sa uvádza, že prevádzkovať vláčik bude Mesto Nitra a Arriva. Mesto su bude len objednávať službu, nie ju prevádzkovať. Opäť sa raz schvaľoval materiál, ktorý nie je zrozumiteľne napísaný).

Cesty v Nitre sa rozpadávajú, verejný priestor je nedôstojný a poslanci schvália nákup úplne zbytočných elektromobilov a turistického vláčika. Za elektromobily zaplatí mesto 70 650€ + 3x 1210€ = 74 280€, vláčik zakúpi spoločnosť Arriva a mesto si bude u nej objednávať službu, podobne ako to robí v MHD. Ročné náklady mesta budú na úrovni približne 16-tisíc eur (predtým sme nesprávne uviedli sumu dokopy takmer 200-tisíc euro). Konečná suma tak prekročí pôvodne uvádzanú sumu - za 10 rokov napríklad zaplatíme 160-tisíc € za vláčik.

Tri elektromobily značky Nissan Leaf mala využívať mestská polícia a mestský úrad. Podľa informácií, ktoré zverejnil portál mynitra.sme.sk ich však mestská polícia využívať nebude môcť a to kvôli nesprávnej farbe. Také menšie faux pas... Reálne mestský úrad nepotrebuje ani jedno auto.

Tu sa mi hneď zastavil rozum - pri kúpe áut je možné farbu zvoliť, prečo teda nekúpilo mesto farebne vhodné autá pre potreby MsP? Biela farba je pritom základná a vždy najlacnejšia! Navyše je možné zmeniť farbu auta aj polepom - fóliami.

Čo je SMART na meste, ktoré nevie ani len udržať existujúce cesty v zjazdnom stave, ale kupuje elektromobily? Hollého, Palánok, Štefánikova pri Orbise, Janka Kráľa, väčšina ciest v starom meste v obytných štvrtiach, vnútrobloky... a vlastne väčšina ciest v celej Nitre potrebuje opravu a na to sa peniaze nenašli.

Druhou "dôležitou" a smart investíciou je nákup turistického vláčika, ktorý odsúhlasilo mestské zastupiteľstvo 25. januára 2018. 5 turistov, ktorí Nitru navštívia tento rok, si príde na svoje. Náklady uvádzam nižšie.

Vláčik by mal byť v prevádzke od apríla do októbra, denne od 10:00 do 20:00 hod., cestovné 2€ dospelí a 1€ deti. Navrhnuté okruhy budú ešte prepracované, poslanci s nimi nesúhlasili. Malý: Svätoplukovo námestie – (Kalvária) - Sihoť – hrad – Svätoplukovo námestie a Veľký: Svätoplukovo námestie – Zobor/Kalvária - Sihoť – hrad. Vláčik sa skladá z lokomotívy a dvoch vagónov.

Nemenej zaujímavý je fakt, že prevádzka nikdy nebude zisková, dotácie budú podľa schváleného materiálu ročne vo výške okolo 16-tisíc eur. Prevádzku si bude mesto objednávať od spoločnosti Arriva, ktorá si zoberie zisk vo výške 3,5%.

Náklady na prevádzku v € bez DPH (rok) - v réžii spoločnosti Arriva:

▪ Obstarávacia cena: 128 000 €
▪ Tarifné zariadenie RG: 1 700 €
▪ Odpisy: 10 837 €
▪ Priame náklady (mzdy, prevádzka, réžie): 40 100 €
▪ Tržby: 36 600 €



Zdroj: Nitralive.sk, Nitra.sk



Komentáre  

+5 # Popelec 2018-01-30 06:12
Čo sa vláčika týka, navrhujem ešte jeden okruh: Mestský úrad - Hodžova - Fraňa Mojtu - Babindol
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # GmbH 2018-01-30 10:34
Linku by mohli pri prvej zmene grafikonu predĺžiť od Alekšiniec po uvedenej trase, ale na Babindol ju pustiť cez Janíkovce. Vartáš by sa mal pred voľbami 2018 čím vychvaľovať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # johnnysp29 2018-01-30 08:34
SMER CITY
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Jožko zo SMERU 2018-01-30 09:59
Boli to dobré nákupy, oplatilo sa :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # LenTak 2018-01-30 11:59
Nechcem tu nijak rýpať ale po novom je biela farba spoplatnena kvôli veľkému dopytu ale rozumiem čo tým chcel autor naznačiť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Michal Šimonek 2018-01-30 12:27
Myslel som to všeobecne. A kto berie niekoľko áut neverím, že nie je zľava. Je to úplne amatérske čo sa tu v Nitre robí. Nie sú peniaze, berú sa úvery a potom sa zrazu nájde 200 tisic na nedolezite investicie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # johnnysp29 2018-01-30 12:44
Za biele fólie a modrý pásik je to pre mesto smiešných pár eur. Tam nie je čo riešiť.
Hľadáme problém tam kde nie je.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Majkel Najter 2018-01-30 12:43
dal by sa tu zverejnit menovity zoznam, kto z poslancov hlasoval za takeho veci?
A potom by sa mali ti darmozraci vyjadrit, ci takto hlasuju z vlastnej hluposti alebo ci dostavaju do vrecka nieco za zle rozhodnutia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # ilianka 2018-01-30 14:12
To by zaujimalo aj mna, hlasovanie poslancovp4
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-11 # dlhy 2018-01-30 14:50
Nech sa páči.
ZA
Petra Ajdariová Miloš Dovičovič Ivan Gavalovič Ján Greššo Miloslav Hatala Dominika Hlavinová
Tekeliová Štefan Klačko Anton Kretter
Jozef Marko Miroslav Mikulášik Peter Oremus Marta Rácová
Jozef Sliž Anna Šmehilová Štefan Štefek Jozef Trandžík Miroslav Tvrdoň Ján Vančo Pavel Varga
ZDRŽALI SA
Renáta Kolenčíková Peter Košťál
PROTI
nikto
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Michal Šimonek 2018-01-30 15:00
A prečo si ty hlasoval za?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-15 # dlhy 2018-01-30 15:13
Pretože táto atrakcia je využívaná, je o ňu záujem a myslím, že je správne, aby v Nitre fungovala.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+11 # Michal Šimonek 2018-01-30 15:19
To súhlasím, ale nie v prípade, že nám horia iné problémy. 2 roky žiadam, aby opravili Hollého - jazdí tadiaľ MHD, je to hlavná cesta na Kloko z mesta a nezmestila sa do zoznamu. Janka Kráľa čakajú ľudia tiež už pár rokov, Palánok v katastrofálnom stave... parkovanie nedoriešené, špinavé mesto, detské ihriská slabota... a môžme pokračovať ďalej. Prečo je dôležitejší vláčik a elektroautá?

Ja to vidím tak, že idú voľby, všetko je rozdané a opozícia už dávno neexistuje. Vidno to na hlasovaniach. Vsetko doradu prechadza aj uplne blbosti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2018-02-02 18:38
Teraz si to trafil na 100% do bodky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # elnoso 2018-02-03 12:14
To je uhoľ pohľadu, spýtajte sa obyvateľov Krškán alebo Dražoviec aký majú názor na rekonštrukciu Holého ul., Janka Kráľa, Palánku....vysm ejú Vás. Nie, že by to nebolo potrebné, ale ak napr. v Ms časti kde je ČOV nemajú domy kanalizáciu a pritom tam idú splašky z celého mesta...ak chcete rekonštruovať chodníky a v okrajových ms častiach ich ani nemajú tak z ich pohľadu sú Vaše problémy....Ale čo týmto chcem povedať to je to, že vždy musí padnúť nejaké rozhodnutie, ktoré časť obyvateľov privíta a časť ošomre a bude vedieť xy iných potrebnejších vecí. Z môjho pohľadu to čo tu spomínate sú zbytočnosti.... len problém je to, že čokoľvek sa v meste urobí je z Vášho pohľadu zlé, zlé, zlé....Elektroa utá? Priekopníkom nových technológií boli vždy štáty a mestá a až potom obyvatelia...zi stute si koľké mesto je Nitra v poradí v zakúpení elektromobilov, napr. Šala ich má už cca 3 roky, Zvolen tiež, Prešov..... A môžete mínuskovať
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Meno nutne 2018-02-02 17:48
Lebo richtar si to tak zelal...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # dlhy 2018-02-02 21:11
Vidím, že pribudol ďalší znalec.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # rektor 2018-01-30 14:18
Ja by som nákup vláčika nevidel až tak zle. Veď tam bolo povedané, že zmluva so starým dopravcom skončila, a už nemal záujem to ďalej robiť, a o túto "atrakciu" je záujem, aj zo strany detí a rodičov, ale aj turistov. A aj to treba povedať, že keby vláčik nebol, pretože údajne ten starý už nespĺňa parametre, znovu by sme sa pýtali, prečo nie je.. A - možno aj to je pravda, že takéto atrakcie nebudú ziskové asi nikdy. Inak by lístok musel stáť oveľa viac. Čo je tiež zrejme neprijateľné.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2018-01-30 14:59
Ja som za, ale až keď budeme mať poriešené základné veci v Nitre. 200-tisíc na mestské časti a rovnaká suma na tieto blbosti? To nie je choré??? A ročne 16 tisíc ďaľších?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # dlhy 2018-01-30 15:12
Vláčik nejde kupovať mesto.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2018-01-30 15:46
Bola táto skutočnosť známa aj poslancom? Lebo ten predložený materiál nehovorí nič o tom, kto to zaplatí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # dlhy 2018-01-30 15:47
Materiál je spracovaný veľmi neodborne a zmätočne.
Preto bola diskusia a vysvetľovanie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2018-01-30 15:54
A čo v prípade, že Arriva nevyhrá ďaľšiu súťaž na dopravcu? tuším na jar bude... obávam sa, že ten express zakúpime :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Daddo 2018-02-01 14:06
Samozrejme ze zakupime, nech to stoji, co to stoji. Ved pan poslanec sa predsa jasne vyjadril, ze o vlacik je zaujem. ;)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # dlhy 2018-02-02 14:20
Áno, o vláčik je záujem.
To sa nevyjadril pán poslanec, to je fakt.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Daddo 2018-02-06 16:02
FAKT je, ze sa tak pan poslanec vyjadril dna 30.01.2018, alebo sa mylim?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-15 # dlhy 2018-01-30 19:06
Skutočne rád by som videl toho výstavného idiota, ktorý dokáže mínusovať suchú informáciu, že mesto nebude kupovať vláčik.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # vlacik 2018-01-30 17:16
Ten turisticky vlacik je pre mesto dolezity symbol.
Pevne nas zakotvuje na Balkan - niekde medzi Bulharsky Burgas a Albansku Tiranu. Je to taky prostoduchy turizmus.
Ale peniaze na opravu tej skutocnej vlakovej stanice sa nenajdu. Alebo aspon na vycistenie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-11 # dlhy 2018-01-30 19:01
To si naozaj tak duchom slabý?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Popelec 2018-01-31 06:23
Taký vláčik premáva aj v Paríži a iných mestách Európy, ktoré nie sú až tak zakotvené medzi Balkánom a Tiranou. Je to turistická atrakcia. Súhlasím s tým, že v našom meste by mali byť prioritne riešené iné veci, než vláčiky a zbytočné elektromobily.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # vlacik 2018-02-01 13:10
Tieto vlaciky su take kolotocarske atrakcie co nemaju nic s mestom ani historiou a uz vobec nie s kulturou. Mozno je nejaky ten gycovy vlacik trpeny aj niekde v Parizi. Ale urcite nie je plateny z penazi mesta. Co bude dalsie? Bude mesto prispievat z rozpoctu na tych "poulicnych umelcov" co stoja ako zive sochy? Lebo to je ten isty kulturny level. Myslim ze Nitra ma na viac.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+11 # Ab 2018-02-01 13:13
Nie Nitra so súčasným vedením na viac nemá.
Kruté ,ale je to tak.
Kolotočárska kultúra. Akcie bez divákov, predražené zákazky a dlhy. To je je súčasná vizitka smerovania mesta.
:cry:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # xedos 2018-02-02 08:08
Tak nakúpiť elektromobily ktoré nemajú zámer? To už čo je...
je tolko vecí čo sa musí spraviť!
Parkoviská, komunikácie, prepojenie krškany - chrenová, obchvat krškán, hlohovecká cesta, topolčianská cesta, chodníky ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # MUDrlant 2018-02-03 16:45
Pán poslanec, obhajuješ tu príspevok mesta na vláčik. Mne však prekáža, že padla dohoda s Arrivou bez toho, aby mesto vyskúšalo vypísať súťaž na prevádzkovateľa . Rovnako sa postupovalo pri zdieľaní bicyklov. Rád by som videl, ako sa dospelo k sume 16,000 € a nakoľko bude podpísaná zmluva. Prosím podrobnosti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+11 # Nechápavý 2018-02-03 17:36
Vypočul som si záznam z rokovania mestského zastupiteľstva ( odporúčam všetkým) a nie je mi vôbec jasné prečo poslanci odsúhlasili dodatok k zmluve, ak viacerí poukazovali na nedostatočné alebo dokonca chybné spracovanie návrhu ( nesedeli kupecké počty). Aj ty pán poslanec si mal výhrady a napriek tomu ruka hore. Prečo si napokon súhlasil? Poslanec Gut sa pýtal, prečo sa nerobí súťaž a zase nič. Tomuto ozaj nechápem, alebo je to jedno, však ide o peniaze nás občanov a nie poslanecké groše?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Palo Obertáš 2018-02-03 18:28
Do novembrových volieb tomu inak ani nebude, aj ja som viac krát počul kritiku zo strany poslancov pri viacerých materiáloch, ale vždy sa všetko odsúhlasí ako si želá primátor, čím to bude? Každý s každým za dobre takže opozícia v MsZ v Nitre NEEXISTUJE.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # FUGAZZI 2018-02-03 18:54
Keď som si prečítal príspevky od prvého po posledný, tak diskutujúci dlhy nejakým trom v príspevku vynadal. To je asi ten poslanec s poznámkou na zasadnutí zastupiteľstva a súhlasom počas hlasovania. Alebo sa mýlim?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Jožko zo SMERU 2018-02-09 10:11
Čím to asi bude, že skoro každý poslanec niečo odo mňa, alebo našich ľudí niečo chce a keď mu vyhovieme vybavíme samozrejme potom hlasuje tak ako treba o tom je komunálna politika.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Meno nutne 2018-02-03 19:48
Nuz Milosko sa odmlcal, je vikend, pockajte chrapuni v pondelok ked nastupi dp prace, to budu kapky, Pedro moze byt hrdy ze si vypestoval poslanca Dlheho
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # karirohož SIEŤ 2018-02-03 20:21
No tento odborník a profesionálny komunálny politik, ktorý nevedel a nedokázal riadiť ani kúpalisko na Sihoti a musel ho nahradiť ešte väčší odborník, je naozaj na webe len v pracovnom čase. Keby takto pracoval v súkromnom sektore, už sa dávno chodí podpisovať na úrad práce.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # dlhy 2018-02-04 05:58
Takže zase iba úbohé primitívne osočovanie miestneho internetového hrdinu.
Zmôžeš sa aspoň raz na to, aby si svoje tvrdenia podložil nejakým dôkazom?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Meno nutne 2018-02-04 10:14
Ty a tvoja druzina ste tym prikladom ,roky nefunkcne stagnujuce zastupitelstvo, Nitru ste pochovali
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # dlhy 2018-02-04 12:40
No, priateľu,
máš priestor, aby si sa prezentoval konkrétne.
Môžeš tu uviesť ktorá je "moja družina". Daj sem mená. Ak nedáš, je to úplne jednoduché = trepeš.
Ak hovoríš o nefunkčnom a stagnujúcom zastupiteľstve, k tomu dve poznámky:
1. Zastupiteľstvo je (bohužiaľ) funkčné. Už skoro 12 rokov hladko funguje v koalícii Smer+KDH. Taká je väčšinová vôľa voličov v Nitre. Teda tej štvrtiny z oprávnených, ktorí sa unúvajú ísť voliť.
2. Nie zastupiteľstvo, ale mesto stagnuje, a nevyužíva možnosti na rozvoj, ktoré sú k dispozícii. Príčinu treba hľadať vo väčšinovom nezáujme občanov o mesto. Dôkazom je (ne)účasť vo voľbách.
P.S.
Záujem o mesto a verejný život nie je vypisovanie v diskusiách na internete.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Daddo 2018-02-06 16:04
Odpoved uzivatelovi "Nechapavy" nebude?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2018-02-06 21:03
Tebe?
A čo by si chcel vedieť?
Smelo sa pýtaj.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Daddo 2018-02-07 16:30
Chcel bz som odpoved na:
# Nechápavý 2018-02-03 16:36
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Meno nutne 2018-02-04 13:18
Milosko klud suchaj nohami a tichucko sed v mestkych firmach, keby si sa mal zivit vlastnou pracou zomres od hladu, chapem ze uz ksefty nie je co to byvalo , tak pekne posluchaj ,ved Pedro ta ma rad, bez takychto Milosov by bol davno minulost.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-9 # dlhy 2018-02-04 13:49
Presne podľa očakávania.
Si úbohý pajác spoza klávesnice, ktorý sa zmôže akurát na trápne pod.ebávanie, lebo na viac nemá. Ale pred kamarátmi pri pive sa pochváliš "ale som mu ukázal".
A tu ti ešte tebe podobní mentálni maloroľníci priložia pár plusiek, aby si bol "hrdina".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+12 # Moralista 2018-02-04 19:26
Pán poslanec, nehanbíte sa takto vulgárne vyjadrovať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Ab 2018-02-05 08:52
Nepľuj jedovaté sliny.
Nauč sa čítať a odpovedz na otázky. Nie na tie ktoré tebe vyhovujú. Ale na položené.
Lebo ty si neodpovedal zatiaľ takmer na žiadnu.
Tak sa nečuduj ak sa bavia ľudia s tebou presne tak ako ty s nimi.
Vieš volá sa to karma.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Meno nutne 2018-02-04 18:11
Presne podla ocakavania, si ubohy pajac, mentalny malorolnik, a dalsie perly co si napisal, pozname sa velmi dobre ,robim dokonca v mestkej firme, ale meno ti zatial neprezradim nakolko ta pozname ako taazkeho zakeraka, keby si tolko energie vynaakladal v prospech mesta, nac bereme taa aako karieristu bez chrbtovej kosti, na co si siahol to si do-bal, ale s cudzieho krv netece
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-11 # dlhy 2018-02-04 20:59
Budeš stále viesť tieto silné, trápne a bezobsažné reči alebo konečne sem napíšeš dôkaz toho, čo tvdíš?
Ty by si istotne bez problémov rozbil hubu aj Chuckovi Norrisovi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Meno nutne 2018-02-05 13:32
Prdim na teba, zi si svoj maly zivot...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # dlhy 2018-02-05 16:42
Takže iba okydávanie, na viac sa nedokážeš zmôcť.
Škoda, čakal som, že taký génius ako ty, je schopnejší.
Ži si svoj veľký život.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2018-02-06 18:58
tie diskusie tu su uz riadna zumpa. Nikto nic k veci, len okydavanie. Ale aky stat, take mesto. Ake mesto, taki ludia, Aki ludia, taki poslanci. Preberte si to sami.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť