Ďalší úver na modernizáciu štadióna FC Nitra, alebo keď sú 2 mil. eur stále málo

Vedenia mesta a primátor by mali hájiť záujmy všetkých obyvateľov mesta, čo najhospodárnejšie nakladať s majetkom mesta a spravovať ho čo najefektívnejšie

Vedenia mesta a primátor by mali hájiť záujmy všetkých obyvateľov mesta, čo najhospodárnejšie nakladať s majetkom mesta a spravovať ho čo najefektívnejšie. Nášmu primátorovi nestačí, že v roku 2016 bola Nitra na 1.mieste z 50 miest Slovenska s najvyšším zadĺžením, ale vedenie mesta sa rozhodlo v tomto trende asi pokračovať aj v roku 2017 a to tým, že sa opäť predkladá do zastupiteľstva materiál, kde sa má schváliť navýšenie úveru pre Nitriansku Investičnú o ďalšie 2 mil. EUR na modernizáciu štadiónu FC Nitra. Oponentov, ktorí by povedali, že úver neberie mesto a teda mesto Nitra ani nebude zadĺžené musím upokojiť, že áno Nitrianska Investičná bude ručiť majetkom mesta Nitry, takže rozdiel v tom nevidím, vždy bude niesť zodpovednosť mesto Nitra.

Celkové zhrnutie prečo treba navýšiť o ďalšie 2 mil. EUR pôvodný úver je zoštylizované v duchu, že modernizácia FC Nitra I. a II. etapa predpokladá rozpočtové náklady 4 187 000 EUR bez DPH z vlastných zdrojov investora. Ako európske mesto športu sme nedostali ani EURO ale vlastné euro do toho dať musíme v tomto prípade “iba” 4 mil. EUR. A na záver sa musím smiať tej podarenej vete citujem: Úver bude splácaný z výnosov nájmu športových zariadení.

Ja sa spýtam, že z akých výnosov ak mesto dotuje všetky kluby aj FC Nitra aj ČFK Nitra formou dotácií a teda zisk sa nedosahuje žiadny, lebo tieto športové zariadenia patria pod Nitriansku Investičnú a príjmy napr. zo zimného štadióna, ktorý patrí pod mesto, ale len na papieri idú všetky do HK Nitra a mesto tým pádom nemá žiadny výnos tak o čom sa tu teda píše?

Uvidíme ako zahlasujú vo štvrtok 14.12.2017 naši poslanci, je to na ich svedomí.

Prikladám materiál, ktorý bol dnes doručený poslancom MsZ:

Materiál do MsZ Popis



Zdroj: Palo Obertáš pre Nitralive.sk



Komentáre  

-2 # dlhy 2017-12-12 08:21
Na zasmiatie či skôr na zaplakanie je jeden ešte lepší materiál. "Podnikateľský zámer" Nitrianskej investičnej, ktorý poslanci koalície schválili 10. septembra 2015.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Palo Obertáš 2017-12-12 09:27
A čo ten zimný štadión a jeho prenájom HK Nitra stále sa nedozvieme kto a prečo uzatvoril pre mesto nevýhodnú zmluvu s HK Nitra? Nechcete sa podeliť o nejaké informácie? ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Alo 2017-12-12 12:13
Pán Obertáš, vážim si Vašu prácu ako neustale vrtate do mesta, ale treba si aj uvedomit, že ľudia chcú chodiť aj na športové podujatia a já osobne nevidím nič zlé, keď mesto podporí nejaký športový klub, pretože ten klub ak chce dosahovať nejaké výsledky, tak musí byť zo strany mesta dotovaný. Inak to nejde. Pozrite sa na hokej chodí v priemere na každý zápas 2500 divákov, t.j asi 26 krát za rok. Koľko to je ľudí, ktorí chcú tieto športové zápasy sledovať a sú mimoriadne hrdý na to, že pochádzajú z NITRY. A výsledky aj reprezentujú mesto. Ľahke je spraviť do roka jednu dve akcie ako je Rýnek / ktorú akciu schvaľujem/ a pod., ale obyvateľom mesta sa je potrebné venovať celý rok. Takže nevidel by som všade len peniaze, ale aj to či si to občania tohto mesta nezaslúžia ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Palo Obertáš 2017-12-12 14:09
Dobrý deň p.Alo ďakujem za podporu. Čo sa týka podpory športu mestom, súhlasím bez nej by to nešlo. Rozdelím kvôli dĺžke obsahu odpoveď na 3 časti. Samozrejme treba mať k tomu vytvorené aj podmienky, keďže Nitra je Európskym mestom športu :lol: čo pokladám prí súčasnom stave niektorých športových zariadení za výsmech ale stalo sa. K prenájmu zimného štadióna som si naštudoval nejaké podklady a viem svoje dokonca som bol upozornený, že je to háklivá téma so slovami "padnutý el. drôt na zemi nechytaj - kope". Iste chápeme prečo je tomu tak.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Palo Obertáš 2017-12-12 14:10
Tiež sa teším z úspechu hokejistov HK Nitra ako každý Nitrančan, ale opýtam sa Vás jednu vec čisto teoreticky - ak by ste mali Vy firmu (s.r.o.), ktorá bola vytvorená za účelom zisku ako každá s.r.o. a mesto by Vám platilo platy zamestnancov formou dotácií, ďalej by Vám mesto prenajalo za 1 EURO na rok budovu, kde by všetky ale komplet všetky príjmy boli príjmom Vašej firmy a Vy by ste v tej budove za 1 EURO vykonávali svoju podnikateľskú činnosť a ešte by Vám mesto platilo samozrejme komplet energie za budovu, ktorú máte v prenájme za 1 EURO nešli by ste do takého podnikania? Keď som zistil, že NKS Nitra majú dosť veľký obrat na to, aby mohli dať ročne do reklamy na zimnom štadióne 210 000 EUR a tieto peniaze sú príjmom klubu tak ako zo všetkého na zimnom štadióne a nám všetkým obyvateľom je odôvodnenie zvýšenia smetného komentované pánom primátorom, že poplatky za smetné nepokrývajú náklady na jeho likvidáciu tak neviem čo k tomu dodať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Palo Obertáš 2017-12-12 14:10
Keď som sa začal pýtať v NKS na detaily a dal som jednoduchú otázku, či si nezaslúžia takúto sumu prerozdeliť aj ostatné športy v Nitre iste by to ocenili, tak som dostal otázku, či chcem pochovať šport v meste a, že výšku financií na reklamu v NKS rozdeľuje dozorná rada zložená s poslancov a primátora? Moja odpoveď nie nechcem pochovať šport v meste ak sa financie rozdeľujú rovnomerne a tým pádom vedia rásť aj iné športové odvetvia v meste. A ako som písal s výsledkov nitrianskeho hokeja sa samozrejme teším na mieste je možno otázka,aké by to bolo ak by hokejový klub patril pod mesto tak ako v Žiline a nikto by sa možno nečudoval takému toku peňazí a všetko by bolo transparentné, ale to už som sa moc rozkecal viem a ospravedlňujem sa. Áno podpore športu z mojej strany, ale v Nitre to nie je transparentné a potom sa robia aj takéto kamikadze akcie ako modernizácia FC Nitra, ale to je zase iný vodárenský príbeh. ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # To snad nie 2017-12-12 16:02
Alo, podporit urcite ano ;-) , ale urcite nie financovat skoro kompletne z penazi vsetkych danovych poplatnikov. Preco by sa na hrdost 2500 divakov (pozor, nie vsetci ziju v Nitre) malo skladat dalsich 80000 obyvatelov mesta? Ti si to ako zasluzia?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Jožko zo SMERU 2017-12-12 08:46
Miško to ako si sa k tomu dostal, lebo som to zámerne nedal zverejniť na web-stránke mesta.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2017-12-12 08:53
Autor je Paľko - už som opravil meno v clanku :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # dlhy 2017-12-12 12:38
Opäť mimo.
Na stránke mesta je to zverejnené ako materiál do zastupiteľstva.
Je veľa vecí v meste na kritiku, ale písať sem zámerne hlúposti a klamstvá dehonestuje prácu tých, ktorí sem píšu seriózne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # JURINO 2017-12-12 10:26
Tak si zhrňme. Pôvodná investícia na projekt rekonštrukcie a dostavby FŠ bola orientačne vyčíslená na 4 mil EUR. Z tejto sumy malo SFZ hradiť 40%, teda 1,6 mil. € v podobe dodávky (vrátane montáže) troch nových tribún. Mesto malo dodať zvyšných 60%, t.j. 2,4 mil. €.
Aktuálne má mesto minúť už 4 mil. €. Dotácia SFZ, resp. vlády je potom kde? Je potrebné pýtať sa pánov Pilaja a Refku (akým spôsobom sa dostali do vedenia tejto mestskej spoločnosti Nitrianska investičná? Prešli napr. konkurzom? Na čo bola vlastne Nitrianska investičná zriadená, keďže od jej vzniku sa kopia len problémy, zahmlieva a zneprehľadňuje sa množsto vecí?) a vedenia mesta, ako zdôvodnia zvýšenie investície. Navyše celý ten projekt je totálne nedomyslený, vzišiel z priameho zadania bez súťaže. To už niekto zdôvodnil?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2017-12-12 11:55
Odpoviem:

Nitrianska investicna bola zriadena aj preto, aby sa nepocitali vsetky uvery do dlhu mesta a aby sa cez nu vykonavali vseliake mozne pochybne obstaravania - vid stadion.

Ja mam ale inu otazku: okrem.toho ze ako pises povodne sa malo investovat len 1.6 miliona, naco potrebujeme dalsie 2 miliony ked sa idu predavat pozemky na stadione? Schizofrenia???

14.12. sa teda bude schvalovat aj predaj pozemkov aj dalsie 2 miliony. Ak sa pozemky predaju, kam pojdu 2 miliony???
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # karirohož SIEŤ 2017-12-12 12:39
Pre našich človekov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # To snad nie 2017-12-12 15:52
Okrem toho bola NI zriadena aj preto, aby sa lahsie tunelovalo a komplikovanejsi e kontrolovalo. Napr. podpisala ramcove zmluvy na prace za 20 mil.€!!! s firmami, ktore su blizke vedeniu mesta (Megaspol, Inpek, Dynamik, PP Invest). To su teda fakt "uspesni podnikatelia", ked su odkazani na to, aby trcali komunalnym politikom zo zadku :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-12-12 14:56
To "zhrnutie" má veľa nepresností.
1. Dotácia zo SFZ (de facto od štátu) je pre Nitru 2,4 mil. €. Je určená výlučne na výrobu a dodávku tribún. To sú peniaze, ktoré cez Nitru iba pretečú a skončia u výrobcu tribún Sedasport.
2. K tejto sume podľa stanovených podmienok musí klub, mesto alebo investor pridať minimálne 1,6 mil. € (pomer financovania 60:40 %) a zrekonštruovať štadión na úroveň kategórie UEFA3. Opakujem minimálne 1,6 mil. €.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # JURINO 2017-12-13 14:55
Áno, máte pravdu. Napísal som pomer 60/40% opačne. SFZ/vláda hradí 3 nové pevné 10-radové tribúny v cene 2,4 mil. € a minimálna investícia mesta mala byť 1,6 mil. €.
Na internete je zverejný rozpočet na tri nové 8-radové tribúny v Senici, ktoré hradil súkromný investor a cena bola 1,1 mil. €. Preto je zvláštne, že v NR majú 10-radové tribúny stáť až 2,4 mil. €, ktoré pôjdu dodávateľovi (fa. Sedasport).
Drobná poznámka: Ak má byť celková výška investície v NR 8 miliónov €, potom sa dala navýšiť kapacita na 8000 sedadiel a splniť minimálne požiadavky pre štadión 4. kategórie (väčšie nároky na priestory pre médiá, parkovanie a pod.), nakoľko - a to je podstata nedomysleného riešenia - ak sa stavba zrealizuje tak, ako je naprojektovaná, ten štadión bude slúžiť iba na ligu, mládežnícke reprzentácie, nič viac. Na zápasy A repre, ani skupinovú fázu europohárov nebude vyhovujúci. Z toho mi vychádza, že Nitra o to ani nestojí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2017-12-13 15:56
Podľa mňa bola veľkosť štadióna zvolená optimálne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2017-12-13 18:30
O stadione a kapacite a chybach projektu budeme mat teraz pred vianocami par clankov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # dlhy 2017-12-12 15:01
3. Projektovaná výška celkovej investície nikdy nebola iba 4 mil. €. Suma, ktorou sa vo verejnosti (aj tu) vznikla iba ako súčet dotácie a povinného príspevku.
4. Celková suma na realizáciu všetkých súčastí projektu je podľa jeho autora viac ako 8 mil. €. Projekt sa má realizovať po etapách.
Toľko k sumarizácii.
Svoj názor na samotnú existenciu N.I. tu nebudem popisovať. Prezentujem ho verejne už niekoľko rokov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-12-12 16:39
Pockaj ale uz sa bral jeden uver a ten mal ist na to co je vypisane tie polozky. 2 miliony uver pojdu kam???

Tomu nerozumieme.

Preco ste odsuhlasili stadion ked nema na to mesto peniaze???
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # dlhy 2017-12-12 17:14
1. Pýtať sa treba tých, ktorí hlasovali za prevod štadióna z majetku mesta do majetku N.I., čím fakticky dostali tento majetok mimo svojej kontroly. Ja som robil všetko čo som mohol, aby som tomu zabránil.
2. Na začiatku diskusie som odkázal na koaličnou väčšinou schválený "podnikateľský" zámer, ktorý je výsmechom zdravého rozumu.
3. Dvojmiliónový úver N.I. bol schválený bez špecifikácie čo sa zaň bude robiť. Aj tu za mojich protestov a bez mojej účasti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # dlhy 2017-12-12 17:23
4. Aj toto navýšenie úveru na štyri milióny je aktuálne zbytočné.
5. Úver, ktorý si akože berie N.I., reálne bude splácať mesto a nie tento (vraj) podnikateľský subjekt.
6. Ešte raz zopakujem:
Pýtať sa treba tých, ktorých nezaujíma na čo sa idú minúť spoločné milióny.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-12-12 17:29
7. Ešte dovetok: Som plne za zásadnú rekonštrukciu športových objektov, na ktorých visí veľká ťarcha investičného dlhu za roky, kedy boli zanedbávané. Musí to však byť vopred premyslené, finančne riadne zabezpečené a transparentné.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-12-12 17:43
Navysenie je zbytocne kedze sa okrem tusim 1 objektu nepostavi nic kedze sa pozemky predaju ak to schvalite.

Zopakujem len ze to co je sucastou 1. etapy sa malo prefinancovat z 1.6 miliona resp. 1.5 lebo 100 litrov islo na projekt. Este aj ten projekt je zly :-)

Preto nerozumiem naco dalsie 2 miliony. Toto sa treba spytat na zastupitelstve. Opat bude diskutovat 5 poslancov a zvysok su len zombici.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2017-12-12 18:33
Občania si zvolili.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Dodo 19 2017-12-12 12:38
Každému súdnemu človeku je jasné, že na našej úrovni futbal ziskový nikdy nebude! Zlikvidujeme ho preto? Určite nie, podpora zo strany mesta je teda na mieste. Iné je, ako je občan (daňový poplatník) informovaný o účele vynaložených prostriedkov - tu vidím zásadný problém! Keď si pán Obertáš dal tú námahu vytvoriť článok, myslím že si mal dať námahu zohnať informácie aj o účele ďaľšieho úveru a to aj položkovite. Hneď ako bol v minulosti projekt zverejnený mi bolo jasné, že deklarované 2 milióny v žiadnom prípade stačiť nebudú!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Palo Obertáš 2017-12-12 14:33
Zatiaľ som sa dostal len k týmto materiálom, ktoré boli dnes zverejnené na webe mesta vo štvrtok je zastupiteľstvo a predpokladám, že pán poslanec Dovičovič tak učiní a vyžiada si aj položkovité info. Ak nie po zastupku tak učiním ja.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # dlhy 2017-12-12 14:45
Ale veď je to uvedené v tom materiáli na posledných dvoch stranách pod názvom "Celková rekapitulácia objektov stavby - Modernizácia futbalového štadióna FC Nitra".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Palo Obertáš 2017-12-12 15:33
Ďakujem pán poslanec včera som mal len materiál bez príloh chyba dodávateľa, doplníme v priebehu dňa.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Dodo 19 2017-12-13 12:06
Mňa by napriek všetkému čo tu odznelo zaujímalo, kedy sa začne búrať, rekonštruovať či stavať! Výberové konanie prebehlo, prvá časť úveru bola vraj zabezpečená, jesenná časť ligy je za nami, tribúny sú pravdepodobne vyrobené a uložené niekde na skládke, výnimka na technické parametre štadióna skončila. Podľa sľubov to malo byť dávno ukončené. Vie niekto povedať na čo sa čaká? Až do Kocúrkova priletia lastovičky?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-12-13 13:04
Nie je podpisana zmluva so zhotovitelom alebo aspon nebola pred par dnami este. Zacat sa ma v januari... zevraj... povedal pan primator.

Co robili 2 roky?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-12-13 13:39
Už je podpísaná. Na sumu 2,2 míl €.
Zverejnená je na stránke N.I.
Ale tá poznámka o dvoch rokoch sedí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michael 01 2017-12-13 17:17
Ľudia ja viem úplne odveci sa pýtam prepáte mi to :D
Ale s tým townhillom (už Tabáňom) to je ako dnes som tam videl opäť pohyb... kedy má začať výstavba?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-12-13 18:28
Januar hovorili ale tak stale tam nie je ukoncene pripomienkovani e obcanov - odvolania.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-12-14 17:12
Navýšenie úveru schválené.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Palo Obertáš 2017-12-14 17:33
Neviem či plakať, alebo sa smiať, ale kto nastúpi po tomto vedení mesta bude to mať ťažké, mesto zaúverované a ťažko sa bude robiť bez peňazí ak sa nebude chcieť ďalej zaúverovávať. Aj toto bude vizitka. :cry:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť