Komunálne voľby Nitra 2014: diskusia s kandidátmi - prehľad tém

Komunálne voľby 2014 Nitra: diskusia na rôzne otázky s kandidátmi na poslancov/primátora

Zoznam stránok v článku

Veľká predvolebná diskusia s kandidátmi na poslancov/primátora v komunálnych voľbách 2014 v meste Nitra.

Zoznam tém - každý deň sa diskutuje na 1. tému.

Pravidlá:

- každý deň 1 téma zo zoznamu
- kandidáti posielajte text/odpovede na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. spolu s menom, volebným obvodom a volebným číslom
- termín každý deň do 16:00 hod.
- otvorenie diskusie / zverejnenie článku vždy o 19:00 hod.


1. Parkovanie (poslať text do 4.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
2. Doprava - návrh riešenia (poslať text do 5.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
3. Cyklotrasy, chodníky (poslať text do 6.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
4. Životné prostredie (poslať text do 7.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
5. Osvetlenie mesta (poslať text do 8.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
6. Šport, športoviská, ihriská, štadióny (poslať text do 9.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
7. Pešia zóna, centrum mesta (poslať text do 10.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
8. Sociálna politika - školy, byty, senior centrá (poslať text do 11.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
9. Cestovný ruch (poslať text do 12.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)
10. Lanovka, akvapark, kúpalisko (poslať text do 13.11. do 16:00 hod, zverejnenie o 19:00 hod.)



Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+6 # Shadow 2014-11-03 17:07
Co sa tyka temy parkovania, mal by som pre kandidatov 3 zasadne otazky:
1. Aky mate nazor na spoplatnenie parkovania na sidliskach?
2. Suhlasite so sucasnym stavom spoplatnenych parkovisk v Nitre?
3. Aka je vasa predstava o systeme statickej dopravy v meste?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Mickey 2014-11-04 14:08
To, že parkovanie je veľkým a stále zväčšujúcim sa problémom všetci vieme. V centre mesta je zavedené platené parkovanie, ktoré sa rozširuje už aj na Chrenovú. Zákonite vodiči svoje vozidlá budú presúvať na neplatené parkoviská medzi domy. Prečo mesto nezvažuje ako pomôcť obyvateľom, ktorí na sídlisku žijú a vopred nevyriešilo problém s parkovaním, ktoré už aj bez nových "prišelcov" je aj tak veľmi nedostatočné? To je fakt problém zaviesť rezidenčné karty? Veď by si ju každý zakúpil sám. Mestská polícia by si tiež prišla na svoje a okruh vyberania pokút za neoprávnené parkovanie by sa jej zvýšil. Tým pádom sa môžu prijať do Mestskej polície ďalšie pracovné sily. Navyše prítomnosť polície zvyšuje rešpekt a klesá tak páchanie rozličných iných deliktov. Koľko vecí by sme týmto krokom vyriešili?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Valerian 2014-11-05 08:34
Dobry den realita rano jeden clovek jednom aute je potre
bne zaviest radary cez gsm,ktore by zaznamenavali pocet
jazd z autom.Ciklysti sa bycigluju aj tam ,kde nemaju a ne
zvonia zvoncekom v pripade narazu z obcanom moze cikly
sta ujict nema dopravnu znacku technici by mali vymisliet,aby do byciglov sa montoval vysielac spojenim
cez mobyl chodec a cyklista a jeho totoznost.Doporucuj
em vsetkym poslancom a primatorovi Mesta Nitry,aby
si precitali knizku Toralfstaud,Nic k Reimer Zachranme
Klimu Jeste Neni Pozde.www.Knizn i web.cz
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2014-11-05 13:54
Už pred pár rokmi som mal možnosť vidieť ako to riešia v Zlíne (75 000 obyvateľov). A páčilo sa mi to.
http://www.tszlin.cz/parkovani-wc-trziste/parkoviste-a-pa/
Tam to totiž riešili premyslene a plánovite. Nie pridávaním parkovacích automatov ad hoc.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # +Andrej 2014-11-05 15:50
Vidím, že niektorých kandidátov som celkom inšpiroval. Však o to aj ide. ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2014-11-06 07:47
Odcitujem Andreja:
Nosnou myšlienkou územného plánu je posunutie „pešej“ zóny až po mestský úrad.
Kto troška uvažuje vie, že je to blud.
To teoretické rozširovanie ulíc zostane teoretickým dovtedy, kým by sa na tých citovaných uliciach nezačali búrať domy. Iste uznáte, že je to nereálne.
Jednoznačne súhlasím s tým, že kľúčovým príspevkom k odbremeneniu mesta od dopravnej záťaže je vybudovanie preložky I/64 Komjatice-Nitra . Aspoň tak dôležitý ako už vybudovaný obchvat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 14:55
Budem reagovat na veci, ktorych riesenie mi celkom nie je jasne.

Reakcia pre Dušana D.

Velky zmysel evidencie ECV nevidim. Ak by bolo 60 minut parkovania zdarma, chodil by pracujuci clovek z roboty kazdu hodinu po novy listok do parkomatu? Nie. Mozno ak nejaki vybavovaci, alebo kavickari ocakavaju, ze budu v centre 2 hodiny, tak sa im mozno oplati ist raz za hodinu si predlzit parkovanie. Toto by som riesil skor tak, ze prva polhodina zdarma, druha polhodina povedzme 15-30 centov a dalsie hodiny uz vyssia sadzba. To by odradilo spekulantov chodit kazdu polhodinu po novy listok (hoci ak je nieco zadarmo, vylucit zneuzivanie sa uplne neda). Evidencia ECV ma v istych pripadoch zmysel, ale neviem, ci by naklady na takyto system daleko neprevysili jej prinos v takom meste ako je NR.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dusan damasek 2014-11-06 20:22
stupnovanie je uvedene v mojom texte, presne pre to iste co pises. Evidovanie ecv - takto funguju vsade na svete vsetky systemy parkovania cez sms.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dusan damasek 2014-11-06 20:35
ecv je na registraciu, aby system vedel rozpoznat ze si uz zdarma parkoval
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 20:52
Beriem, len si pisal aj nieco v zmysle, ze na parkomate by sa zadavalo ECV, to som bral ako tu investiciu do parkomatov navyse, ktora by nemusela byt rentabilna. Pri SMS parkingu je to samozrejmost. Vela stastia vo volbach
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 14:57
Reakcia pre Miša Š. ohladom parkovania

- výstavba parkovacích domov v centre: parkovisko Wilsonovo nábrežie, parkovisko Stapring, podzemné parkovisko Svätoplukovo námestie/Mostná /Župné námestie

Parkovisko pri Wilsonovom nabrezi.. zmysel by malo podzemne parkovisko, pretoze postavit pri rieke, hoci pri moste nejake betonove obludarium by nebolo dobre. Za obet by padlo niekolko stromov, ktore by sa po dokonceni mohli znovu vysadit. Tu vyvstava otazka, kedze nejde o velmi velky pozemok. Ako sa bude do toho parkoviska vchadzat a vychadzat bez toho, aby sa ta ulica nezahltila podobne ako CS. armady pri Mlynoch, ked uz teraz tam dost aut?

Nie je parkovisko pri Stapringu sukromny pozemok?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2014-11-06 15:22
Najideálnejšie by bolo postaviť podzemné parkovisko v tesnom dosahu Svätoplukovho námestia - tým by ožila aj pešia zóna - určite by viac ľudí chodilo po obchodoch keby nemusia parkovať 500m od pešej.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 16:31
Ok v pohode. N zamyslenie bolo i podzemne parkovisko oproti hl. poste na mieste, kde byva podium na mestske akcie, je to uplne pri pesej zone.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2014-11-06 15:22
Parkovisko pri Wilsonku - pred pár rokmi kolovala vizualizácia parkovacieho domu práve na tomto parkovisku - nebola to betónová opacha, malo to pár poschodí a pekný exteriér. Podzemné parkovisko by bolo nákladné nakoľko je tam voda - viď Mlyny. Ak chceme riešiť parkovanie tak len toto je spôsob. Tie jednosmerky a maľovanie čiar to je odsúvanie problému. Čo sa týka vychádzania a vchádzania tak autá idúce na a z parkoviska spomaľujú premávku aj teraz. Nemyslím si, že tam bude naraz vchádzať toľko áut ako do Mlynov, predsalen je to iná situácia. Musíme si uvedomiť, že je to centrum mesta a premávka tu nikdy nebude plynulá cez pracovný deň. Tiež bude potrebné rozšírenie komunikácií v celom centre mesta tak ako je to v územnom pláne.

Stapring je súkromné parkovisko - kafiléria bola tiež súkromná a koľko nás to už stálo, detto Olympia. Stapring má ideálnu polohu nakoľko je odtiaľ peší na skok na pešiu zónu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 16:47
Ak by tam bol cisto parkovaci dom, tak sa frekvencia aut zvysi nasobne oproti tomu, co je tam teraz, nebudu to Mlyny, ale situacia sa zhorsi. Vyriesil by sa ciastocne problem s parkovanim a zvacsil by sa problem s upchatostou prisluchajucich ciest, cize ak, tak by bolo treba rekonstrukciu blizkej krizovatky, rozsirenie pruhov, atd. Inak, v Mlynoch je parkovanie 3 hodiny zdarma, co vyriesi mestsky parkovaci dom, pokial by nebolo 'mestske' parkovanie tiez na 3 hodiny zdarma? Cast aut tam pojde, ale vacsia cast sa bude tlacit zadarmo do Mlynov tak, ci onak. A ak sa to ma mestu (nam) vratit, tak musi byt vysoke parkovne. Ak mesto najde investora, ten bude chciet investiciu mat splatenu cim skor, takze si tam postavi kancelarie, ci byty. Bolo by potom parkovacich miest dostatocne, kedze primarne by boli asi pre tie byty, ci kancelarie? Problem s vodou tam skutocne moze byt problem, to je otazka poziadaviek zadavatela, investora, stavebnikov, vodarov, atd.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # +Andrej 2014-11-06 16:52
Z mojej strany súhlas.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2014-11-06 17:07
Áno písal som, že bude potrebné rozšíriť viacero ciest v centre. Parkovací dom na Wilsonovom vyrieši vela - ved keby každý parkoval v Mlynoch, tak nie je parkovisko Wilson cez deň plné a ono je plné. Ide potom o nastavenie cien zo strany mesta. Mesto sa chváli, že pribudlo parkovanie v Mlynoch - aké má na tom zásluhy mesto? žiadne :-) Keď potrebujem ísť niekam na pešiu, námestie, pod hrad tak neparkujem v Mlynoch. Takže parkovacie domy majú svoje opodstatnenie aj keď len povedzme dvojposchodové. Najdôležitejšie z môjho pohľadu sú Svätoplukovo námestie a Stapring pretože v okolí je parkovanie veľmi slabé. Ako som už písal - chceme oživiť pešiu zónu? Parkovanie je zlomok.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 15:02
- parkovanie zdarma na prvých 15 minút pred Hlavnou poštou v Nitre

Zaparkujem auto, vyberam drobne, idem si po listok do automatu, zanesiem ho do auta, pojdem na postu, tam sa dostanem do radu s 3 ludmi. Mam potom trpnut, ze ci uz 15 minut prejde, ci nie? Nehovoriac o ludoch s vyssim vekom, zdravotnymi problemami, atd.
15 minut je malo. Riesenim je aspon 30 minut, to ma clovek rezervu ist po listok na automat a za normalnych okolnosti vybavit, co potrebuje.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2014-11-06 15:27
15 minút je riešenie pre bežného človeka idúceho na poštu. Samozrejme keď má niekto balík, 3 listy a neviem čo tak si zaplatí tak aby to komfortne stihol. Chodievam pravidelne na Hlavú poštu a trvá mi to 5 minút aj s čakaním v rade na balíkovom. 15 minút zdarma má zmysel pri SMS parkingu - vidím, že tam budem o 10 minút dlhšie tak si pošlem dalsiu sms. Využívam to takto v Banskej Štiavnici a je to elegantné riešenie. SMS je zadarmo a spätne dostanem informáciu aj v prípade, že si chcem zaplatiť mimo spoplatnených hodín. Ako to funguje v Nitre? Vhodím po 16tej do automatu peniaze a namiesto vrátenia mi vytlačí lístok na nasledujúci deň. To je okrádanie. V dnešnej dobe keď vie technika robiť zázraky nie je možné aby sme kupovali primitívne automaty, ktoré nevydávajú a nevedia upozorniť.

Všetko je na diskusii s občanmi a poslancami - ak je 30 minút lepšie riešenie nemám problém.

PS: primátor Dvonč o nevydávajúcich automatoch nevedel až do nedávna
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 17:58
15 minut je podla mna riesenie za idealnych okolnosti pre zdravo sa pohybujuceho sa cloveka a ziadne prestoje na uradoch (teda teoreticky sa to da aj za 5 minut). Nedajboze ale stretnut znameho, tak sa po 3 sekundach rozlucim, ze 'nemam cas', prist do radu, ked pred Tebou je podnikatel s 8 zasielkami, atd..
To o tom probleme vhadzani penazi po dobe spoplatnenia parkovneho, nevydavani povazujem za velky problem, taktiez absencia sms parkingu, atd.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2014-11-06 18:05
Len potom je ťažké aplikovať to parkovanie zadarmo lebo toľko okolností rozhoduje o tom koľko budem na pošte. Keby sú tam hodinové rady pravidelne tak dáme hodinu zadarmo? Určite nie... 15 minút je akurát priemer, alebo dobre dajme tomu 30 ale len za podmienok SMS parkovania resp. vydávajúcich automatov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 15:04
- nižšia cena za parkovanie pre občanov mesta – občan platiaci si dane by nemal platiť rovnakú sumu ako návštevník Nitry/turista

Opat treba si situaciu rozlozit na drobne, ak som z Nitry, ale mam sluzobne auto BA, mam platit vyssie parkovne? Clovek z Neveric (okres ZM) by uz musel platit dan z parkovneho a clovek z vedlajsej dediny Jelenec (okres NR) nie? Ak by bola teda evidencia podla ECV? Alebo ako odfiltrovat echt Nitranov od neNitranov, povedzme Nitrana a Lapasana? Prip. je u nas tak vela ozajstnych turistov, aby sme im este pridali dan z parkovneho za to, ze nie su z NR? Nikde v zahranici som sa s niecim takym zatial nestretol, ak neratam parkovanie v rezidencnych stvrtiach, kde nerezidenti musia platit parkovne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2014-11-06 15:31
Rezidentné karty, občiansky preukaz... kúpiš si lístok, máš BA špz a príde policajt - ukážeš občiansky s trvalým pobytom v Nitre. Samozrejme všetko sa dá zneužiť a prešpekulovať - predpokladám, že parkovné nebude hlavná pracovná náplň polície tak ako je tomu dnes a nebude sa to zneužívať. Nezdá sa mi to fér aby som išiel do centra a platil 50 centov za to, že idem niečo zobrať do firmy, obchodu. Potom sa nečudujem ako mŕtvo je na pešej zóne. Kto by tam chodil ked môžem zaparkovať v Mlynoch zadarmo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 18:01
No nic v zlom, ale pridem k autu, mam papucu, zavolam na linku a budem 5,10, 15 minut cakat zbytocne na policajtov, ktori sa pozru do obcianskeho a povedia, pardon pan vodic? Neefektivne pre ludi i pre policiu. Preto to treba riesit inak. A to, ze najvacsia agenda mestskej policie je vyber pokut na parkovnom je jednoducho potrebne zmenit. Ten vyber pokut niekto robit musi (povedzme mestska organizacia na to urcena s par ludmi), ale nemala by to robit MSP
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2014-11-06 18:07
Máte pravdu - papuče sú problém. Preto sú rezidenčné karty možným riešením. Malá kartička za okno by bola fajn. Je to len jeden z návrhov a je nutné to prediskutovať s viacerými kandidátmi/posl ancami a je to tiež na verejnú debatu. Rád si vypočujem iných ľudí a iný uhol pohľadu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Nit ran 2014-11-06 20:56
Kludne mi tykaj, tak by to malo byt na internete (a podla mna aj vsade inde). Diskusia nam vsetkym prinasa novy obzor a myslienky, snad to pozitivum z nej si so sebou zoberu aj ti, ktori budu aj mat moznost realne nieco v NR zmenit ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2014-11-06 22:59
Ďakujem za slušnú a inteligentnú debatu. Škoda, že sa nepridalo viac kandidátov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 15:07
Reakcia pre Dana B.

Dovolim si tvrdit, ze ziadny bytovy dom nema pri sebe viac ako 1 parkovacie miesto na byt. Je to nerealne pri malych 3-poschodovych bytovkach, toboz nerealne vo vysokych cinziakoch. Parkovacich miest je a bude menej ako 1 / 1 byt, preto uvazovat v tychto intenciach je irelevantne (neratam nejaku malu bytovku pri obchodnom dome, kde akoze maju obyvatelia dostatok parkovacich miest)

Ak som dobre pochopil - 1 byt 1 parkovacie miesto. Nie je realne ani financne ani priestorovo nieco podobne uskutocnit. Je potrebne sa zamerat na krizove casti mesta a riesit to tam. Ale povedzme si na rovinu, kolko by bolo potrebne mat parkovacich domov na Klokocine, aby malo pre ludi vyznam tam chodit parkovat (z hladiska dialky od bytu)? Na ukor coho by sa stavali? Kde dat potom sportoviska, detske ihriska a zelen na strmej Klokocine? Situaciu je potrebne riesit, ale cestu vidim skor individualnu podla potrieb jednotlivych mestskych casti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Daniel Balko 2014-11-11 14:01
Dakujem za reakciu. V podstate hovorite to co ja. Situaciu treba riesit podla realneho stavu ulic a to budeme vediet, az potom ako budem mat analyzu realneho stavu parkovacich miest k poctu bytov. Inak nezabudajme, ze najeka miesta vzniknu aj vykazanim uzitkovych a nakladnych aut s osobnych parkovisk. Pokial niekto vlastni viacej aut a dobre vie, ze nemaju kde parkovat, tak bude musiet s "prebytocymi" autami parkovat aj na vzdialenejsich miestach. A to sa podari len vtedy, ak vsetky dostupne miesta pred domami budu k niekomu priradene.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Nit ran 2014-11-06 15:08
K doprave - treba si uvedomit, ze budovanie obchvatov typu Levicka - Jelenecka; Levicka - Dlha - Novozamocka; odbocka AX + dobudovanie infrastruktury, prelozka I/64, atd. sa da jedine v spolupraci s VUC a statom, inak je to len ideal. Tym nechcem povedat, ze je to nerealne, len to treba povedat na rovinu, pretoze samotne mesto je len 1 sucast mozaiky a ak nebude mat mesto podporu VUC, ci statu (materialnu, financnu, legislativnu, atd.) tak sa to nebude dat rozumne vyriesit a cokolvek v predvolebnych planoch bude len nesplnenym zelanim.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2014-11-06 15:33
Samozrejme, že to neni vec mesta len - pozrime sa však reálne kto je na čele mesta, VÚC - neverím, že primátor Dvonč a Belica nemajú takú moc a páky, aby nevedeli niečo presadiť pre Nitru. Čo sa presadilo pri výstavbe južného obchvatu? absolútne nič. Čo mohli úradníci v BA to pokazili a mesto sa len prizeralo. Čiže keď to oni nevedia presadiť tak kto? lebo ideálnejšie to už nebude.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 19:20
Suhlasim s Tebou. Oni moc maju, nemaju volu. Na co som chcel poukazat je to, ze je jednoduche pre akehokolvek kandidata povedat "Som za dobudovanie juzneho obchvatu, privadzaca do Nitry na Jelenecku, ale za realnejsie a zodpovednejsie by som povazoval vyjadrenia stylu "aktivne rozhovory s prislusnymi organmi o dobudovani ..., hladanie rieseni a pravidelne informovanie obyvatelov", atd. Pretoze myslienku maju vsetci, volu niekto a riesenia malokto. Ale tento clanok ci diskusia nie je predvolebny letak, ci nebodaj vykon funkcie, len odporucania kandidatov v skratke, takze je to v poriadku ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2014-11-06 19:43
Ja som pisal niekde ze moj volebny program nie su sluby ale realne zhodnotenie potrieb, to co ja vidim ako zle a ako riesenie. Nikdy neslubujem lebo na rozhodnutia je cele zastupitelstvo. Mozem akurat zodpovedne hlasovat a pomahat ludom s vecami ktore viem vyriesit aj sam. A co sa tyka informovania myslim ze kto ma pozna vie ze roky informujem :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Nit ran 2014-11-06 20:31
V pohode, tvoju angazovanost beriem a prajem vela stastia vo volbach. Takych ludi by v zastupitelstve bolo treba viac. Cielom mojich prispevkov nie je kritika, ale hladanie optimalnych rieseni na tieto problemy a to sa da len diskusiou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Nit ran 2014-11-06 15:08
Andrej S.
Ten uzemny plan s pesou zonou po Mestsky urad je na 99 % nerealny, ale zase uzemny plan obsahuje veci, s ktorymi sa desiatky rokov nehybe, takze toto bude jedna z nich (s tym rozdielom, ze tato hranici s nerealnostou viac, ako ktorekolvek ine). Chcelo by to serioznu hlbkovu analyzu, ci vobec ma vyznam nad zmenou hlavnej dopravnej tepny uvazovat, alebo nie. Osobne si myslim, ze nie.

Este na margo Janikoviec a Dlhej ulici. Neviem, aky velky narast vystavby v Janikovciach a zadnej casti Chrenovej sa ocakava, ale na krizovatke Dlhej a Tr. A. Hlinku okrem vystav nedochadza k nejakym zapcham, spomaleniam, atd. Suhlasim, ze pripajaci pruh na odbocenie by zjednodusil prejazd, ale jednu cervenu na krizovatke snad vodici vydrzia. Teda ak bude cas a financie, bude to super, ak nie, prioritne by som venoval priestor akutnejsim oblastiam.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # +Andrej 2014-11-06 15:56
Ak som spomínal územný plán, tak len preto, aby som dokumentoval, že sú tam veci, ktoré sa pravdepodobne nikdy nebudú realizovať. Preto by sa mal zreálniť a vytvoriť novú koncepciu dopravy v meste. Za zvyšovaním intenzity premávky na Dlhej si stojím. Stačí sa pozrieť na plány výstavby medzi Malýmy Veľkým Janíkovcami, výstavbu v Janíkovciach okolo Matušincovej, vyrastajúce obytné súbory v Čechynciych, Malom a Veľkom Cetíne, Golianove alebo Vinodole. Niečo sa plánuje aj na výjazde z Nitry na pravej strane smerom na Janíkovce, kde je oplotení veľký pozemok. Myslím si, že tam bude nejaké OC.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Nit ran 2014-11-06 20:46
S tym uzemnym planom suhlasim. Trasu Tr. A. Hlinku - Dlha poznam velmi dobre, preto vidim aka je tam situacia a ta situacia je (momentalne) ok. Vodic caka max. 1 cervenu. Pricom pri odbocovani na Dlhu byva zelena castejsie, teda odbocit sa da skor. Ale pravda je, ze niekedy niekolko aut, ci 1 autobus, vyblokuje odbocku, hoci tam aj je zelena (podobne mozno smer z Dlhej na Chrenovsku). Niekedy by som videl problem skor v odbocke z Vystavnej dolava na Dlhu, resp. z Dlhej od Janikoviec na Vystavnu. Ale v pohode nemam principialne nic proti tomu, urcite by to pomohlo, v meste vsak vidim viac dopravne 'akutnych' situacii.
Inak situaciu rozvoja blizkych dedin (a nielen tu) za Dlhou by elegantne mohlo riesit prepojenie Levicka - Dlha - Novozamocka, ale o tom sme pisali inde.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Nit ran 2014-11-06 20:59
Este co sa tyka toho OC, pokial viem, mal by tam byt Kaufland, ale ktovie, ci, kedy a co tam bude. Vela stastia vo volbach.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # +Andrej 2014-11-06 21:12
Ďakujem Nitranovi za vecnú diskusiu. Takto nejako si to predstavujem. Palec hore.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # kloko 2014-11-08 23:32
V Nitre pôsobífirma, ktorá sa zaobera viac ako 20 rokov vyrobou svietidiel na svetovej urovni ... malo kto o nej vie. Aj LED technologiu poznaju dokladne a pokial by mesto sa rozhodlo pre nu .... peniaze z podielovych dani by ostali v Nitre a posilnili zamestnanost a .... no mozno by bolu drahy mozno nie no kto neskusi nevie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Shadow 2014-11-09 11:41
Tu nejde o cenu ani o dane ani o nezamestnanost. Pokial nepojde 15 - 20% z investicie do vrecak bez papiera, tak sa moze stat, ze za par rokov budeme ulice osvetlovat nevyhorenymi kahancami z cintorinov...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # voliči 2014-11-11 00:51
Na Jurkovičovej ulici Klokočina I.(pri pošte 11) okolo dreveného obchodíku DELIKATES (kde predávajú i alkohol) denne je x opilcov, výtržníctvo už trvá roky, nedá sa spať atď.., celé okolie smrdí od ľudských výkalov, v okolí hrozí vypuknutie epidémie, ničia verejnú zeleň a to denne vidia aj školáci. Na obchodíku sú bilbordy kandidátov s heslami( aj teraz tak ako pred každými voľbami): Nitra pre občanov za krajší život na Klokočine, Ja srdce Nitru. Ďakujeme !!! Roky máme tu peklo a nikoho to nezaujíma!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # ludia 2014-11-14 07:02
Ľudia nevoľte Fica, sú to zlodeji a príživníci, smejú sa znáš. Celému parlamentu polámať ruky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť