Nitra - počet obyvateľov k januáru 2019

Aktuálne demografické údaje mesto Nitra

K začiatku januára 2019 žilo v meste Nitra 78 559 obyvateľov, čo je o 566 menej ako pred rokom, keď malo trvalý pobyt 79 125 obyvateľov. Najviac obyvateľov – 18 638, žije na sídlisku Klokočina, 15 161 na sídlisku Chrenová a 8 053 na sídlisku Diely. Z mestských častí je najväčšie Staré mesto, v ktorom býva 12 145 obyvateľov a Zobor s 7379 obyvateľmi.

K dátumu 2.1.2018 žilo v meste Nitra 79 125 obyvateľov, z toho 37 748 mužov a 41 377 žien.

K dátumu 2.1.2017 žilo v meste Nitra 79 472 obyvateľov, z toho 37 936 mužov a 41 536 žien.

K 2.1.2016 žilo v meste Nitra 80 130 obyvateľov. Klesajúci trend sa teda opakuje. K 1.1.2015 mala Nitra 80 524 obyvateľov, k 1.1.2014 to bolo 80 947 obyvateľov s trvalým pobytom v Nitre. Začiatkom roka 2013 bývalo v meste 81 351 ľudí, k 1.6.2012 to bolo 81 600 ľudí a ak sa pozrieme na rok 2010 tak k 1. januáru žilo v Nitre 82 661 ľudí. Tieto informácie sú z mestskej matriky.



Komentáre  

+18 # Hmmm 2019-01-14 12:56
Ľudia sa logicky sťahujú do satelitných obcií, keďže je ekonomický nezmysel platiť 100 tisíc za 3-4 izbák (a to ešte na Klokočine, keďže Chrenová je drahšia) alebo ešte viac v novostabách, keď za tie ceny môžu mať dom a kvalitu bývania úplne inde. A možno si aj začínajú uvedomovať, že keď príde kríza, tak hodnota tých bytov prudko padne. Bude to pokračovať, byty čo sa stavajú si budú vo väčšine prípadov kupovať ľudia čo majú peniaze ako investíciu a prenajímať cezpoľným.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+13 # Shadow 2019-01-14 17:39
Ľudia nemajú dôvod byť obyvateľmi mesta, pokiaľ majú možnosť si nahlásiť odpad, psa či trvalý pobyt v niektorej zo satelitných obcí. Človek si dobre rozmyslí, či bude napr. za psa platiť 40 alebo 4 eurá. Smetné je v dedinách takisto zlomkové. V roku 2005 vtedy nový primátor Dvonč bohorovne tvrdil, že chce z Nitry vybudovať tretie najväčšie mesto. Výsledok vidí každý sám. Na nízku pôrodnosť sa tiež nemožno vyhovárať, ešte stále sa (zatiaľ) rodí viac ľudí ako zomiera.
Pokiaľ ľudia reálne nepocítia výhody byť občanom mesta (možností je dosť), trend bude len pokračovať a lokálpatriotizm us tomu nijak nepomôže. Hrdým Nitrančanom sa dá byť aj z Branču...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # Hmmm 2019-01-14 23:40
Asi tak. Aké má výhody byť obyvateľom mesta ? A to by ešte museli byť sakra dobré výhody, aby si niekto rozmyslel a neodsťahoval sa 10 km od mesta. Taktiež si myslím, že by bolo vhodné, ak by sa mesto nejakým spôsobom "rozšírilo" resp. umožnilo niekde (neviem nemám taký prehľad) výstavbu štvrtí s rodinnými domami. Musela by to byť však veľká plocha a pozemky za primerané ceny. Keď si to zoberieme, tak nemáme tu niečo ako lokalitu na rovine, kde by bolo ja neviem stovky domov a to všetko domy nové. Niečo ako je bežné v zahraničí, že proste majú tzv. predmestia resp. časti mesta, kde je proste iba domová zástavba, jazdí tam MHD, je tam všetko super dostupné, ale ľudia bývajú v domoch, ktoré nie sú medzi panelákmi, ani rozhádzané nadivoko ako na Zobore. Čo sa aj buduje, tak v podstate všetko je to mimo mesta a všetko budujú súkromní investori.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Vladimír Š. 2019-01-17 09:11
Podľa môjho názoru voľba medzi mestom a satelitom nie je taká jednoznačná, ako opisuješ. Nespochybňujem výhody života za mestom, no netreba prehliadať aj jeho nevýhody. Každý si musí vybrať, ktorým výhodám pripisuje väčšiu dôležitosť a podľa toho sa rozhodnúť.

Ja žijem celý život v meste a ani nulové smetné by ma nepresvedčilo, aby som menil.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Shadow 2019-01-17 11:06
Presne tak ako vravis - ludia si vyberaju podla svojich preferencii. A pre vacsinu z nich su najdolezitejsim faktorom financie a po nich zivotny priestor. Nehovoriac este o tom, ze vdaka realitnej bubline si za predany byt dokazu zaobstarat za mestom novostavbu s peknym pozemkom.
Samozrejme, vsetko ma pre a proti a ludia si vyberaju, Faktom ale ostava, ze vdaka migracii mesto kazdorocne straca stovky obyvatelov. V priemere sa v podstate kazdy den z Nitry odstahuju dvaja ludia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Vladimír Š. 2019-01-21 10:02
Treba si to dobre premyslieť. Do finančného posúdenia nemožno rátať len kúpnu cenu ale aj ďalšie prevádzkové náklady nehnuteľnosti s pozemkom. Nevraviac o sekundárnych nákladoch, ako je napr. každodenné dochádzanie do Nitry. Jedna vec je cena benzínu/cestovn ého na bus, ďalšia vec je stratený čas (desiatky hodín mesačne zabitých kdesi v kolónach).

Ja nikomu svoj názor samozrejme nevnucujem. Len si myslím, že tie alternatívy nie sú celkom jednoznačné ani z finančnej stránky.

Strácanie obyvateľov mesta je samozrejme fakt. To nespochybňujem. A v záujme mesta by malo byť tento vývoj zmierniť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Nitramilanitra 2019-01-21 10:25
Sťahovanie do okolitých obcí a satelitov nezastavime, Mesto Nitra by však mohlo motivovať ľudí, aby sa prisťahovali do Nitry, rovnako je možnosť pričleniť obce, budovať infraštruktúru. Lenže mesto sa nestará ani len o vlastné mestské časti. Prečo by sa mali Lužianky začleniť pod Nitru? Stitáre, Ivanka, Hrnčiarovce. Nitra mohla byť jedna veľká aglomerácia pod spoločným názvom a snahou vybudovať niečo. Nitra má predpoklady, bohužiaľ všetko roky padá na obyvateľoch. Nitra je špecifická.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # med 2019-01-14 18:27
obyvatelov ubuda ale ceny bytov idu hore :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # T. 2019-01-14 19:38
zalezi aj na tom, ako sa zmenil pocet obyvatelov na jeden byt. Ked zoberiem len moj vchod v panelaku, tak pred 20 rokmi bol priemer okolo 3.5 obyvatela na byt a teraz je to tak 2.5. Vo vacsine bytov vtedy byvala 4-clena rodina. Casom deti odrastli, odstahovali sa, zostali rodicia-dochodc ovia. Alebo prisli mlade pary, bud momentalen bezdetne, alebo s 1 dietatom. Tolko maly sociologicky prieskum.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Hmmm 2019-01-15 10:51
Ceny bytov šli prudko hore, pretože sa ohlásil Jaguár a kopa ľudí, a to aj mimo NR chcela na to získať a začali byty húfne kupovať, čím dopyt prudko prevýšil ponuku a spôsobil brutálny nárast ceny. Plus samozrejme v kombinácii s nízkymi úrokovými sadzbami to spravilo neskutočné pumpnutie cien. Myslím, ale že ceny už hore nejdú, skôr trochu poklesli oproti tomu najväčšiemu ošialu. Každopádne je NR aj tak vo dosť veľkej realitnej bublinke, ktorá splasne skôr alebo neskôr.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Peter A. 2019-01-16 14:53
Ludia sa hlavne stahuju do BA... Ja pracujem v BA a som z NR... ked dom pri NR ma taku cenu ako pri BA tak som nemal nad cim rozmyslat... nakoniec som kupil 5 izb RD 135m2 uzitkovej plochy novostavbu vo vyssom standarde za 148tis... ukazte mi to pri NR ... Vyplate vs nehnutelnosti v NR su v strasnom pomere...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Hmmm 2019-01-16 18:34
Peter. Každý má inú predstavu o kvalite života, z môjho pohľadu je BA iba pracovný tábor so slabou kvalitou života. Ale chápem dôvody, pre ktoré mnohí ľudia idú do BA.
1. stavba (dom) je cenovo možno podobná, ale určite nie pozemky. Snáď ten tvoj dom je aspoň samostatný dom, keďže v BA satelitoch sa už asi najviac predávajú dvoj-domy, prípadne samostatné domy, kde pozemok je pomaly menší ako rozloha samotného domu.
2. koľko denne, či mesačne zabiješ zo života cestovaním len z/do práce ? Snáď menej ako 2 hodiny denne zo života. Viem zo skúseností, že ja z NR prídem na dohodnuté miesto v BA kľudne skôr ako niekto kto býva na okraji BA, či v okolitých dedinách. Ono to už dnes nie je ani Dunajská Lužná, ale skôr už okolie Pezinka, či pomaly Dunajskej Stredy.
Viac sa mi rozpisovať nechce, ale branie tvrdých drog možno skráti život o menej ako človek cestovaním z/do práce v BA.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Hmmm 2019-01-16 18:40
Súhlasím, ale s tými priemernými výplatami je na tom NR veľmi zle hlavne v porovnaní s tým, aké sú tu ceny nehnuteľností. A samozrejme máš pravdu aj v tom, že NR trpí dlhodobo na neďalekú BA, ale roky aj na Trnavu, či Trenčín, kde boli v posledných rokoch vždy lepšie pracovné možnosti, nižšia nezamestnanosť a vyššie platy. A hlavne pre tie príjmovo povedzme vyššie skupiny a vzdelaných ľudí. O NR sa hovorilo iba ako meste pre ľudí za pás za 500 € vo farbrikách, ktoré platia horšie ako automobilky. Uvidíme ako a či sa to časom zmení, každopádne, už nemusia ľudia chodiť do automobilky do Trnavy, či BA :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť