Križovatka Metro/Lužianky/II/513: návrh riešenia

V tomto prípade je problém napojenie na cestu II/513 tzv. hlohoveckú cestu

Po relatívne pokojnom lete sme na jeseň vstúpili do dopravnej reality. Kolóny sa tvoria na viacerých miestach v meste, no v súčasnosti je asi najhoršia situácia v okolí priemyselného parku Sever. Rapídny nárast dopravy spôsobený výstavbou automobilky bol v týchto dňoch znásobený uzávierkou mimoúrovňovej križovatky, na ktorej sa po dvoch rokoch opätovne prerába kruhový objazd.

Dopravné zápchy nie sú len na ceste I/64 medzi Nitrou a Dražovcami, ale aj na alternatívnej ceste III. triedy vedúcej cez Lužianky. V tomto prípade je problém napojenie na cestu II/513 tzv. hlohoveckú cestu. Odbočiť od Lužianok doľava na križovatke pri Metre je v rannej špičke skoro nemožné. Mnohí vodiči sa preto tejto križovatke vyhýbajú a radšej volia cestu cez Vinársku ulicu. Na Vinárskej sa na cestu II/513 možno pripojiť cez kruhový objazd, ale intenzita dopravy je taká vysoká, že aj tu sa nevyhnú zdržaniu.

Situácia na križovatke pri Metre by sa dala vylepšiť, ak by bol vľavo od priebežného pruhu zriadený pripojovací pruh. Podobne je riešená križovatka Štefánikova – Staničná v Nitre. Aj v tomto prípade bol problém zo Staničnej odbočiť vľavo do centra, ale zriadením pripojovacieho pruhu sa situácia omnoho zlepšila. Určite by nám vedeli o tom viac povedať vodiči autobusov MHD. Zriadenie pripojovacieho pruhu je možné bez stavebných úprav, len zmenou vodorovných a zvislých dopravných značiek. Okrem zriadenia pripojovacieho pruhu, by bolo vhodné v celom úseku od Metra až po napojenie od Klimaku znížiť rýchlosť jazdy.

Návrhy pri Klimaku a na križovatke z Lužianok pri Metre boli posunuté aj na príslušné úrady. Odpoveďou je, že na ostatnom zastupiteľstve samosprávneho kraja boli schválené prostriedky na dopravný prieskum, ktorý však skonštatuje, to čo už všetci dobre vieme – kapacita križovatiek je prekročená. Potom odborníci navrhnú stavebné opatrenia, ktoré sa možno časom aj zrealizujú. Toto bude trvať niekoľko mesiacov, možno aj rokov a zatiaľ budeme čakať v dopravných kolónach.


Návrh riešenia križovatky Metro/Lužianky/II/513

Návrh riešenia križovatky Metro/Lužianky/II/513



Zdroj: Andrej Sitkey pre Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

-1 # Andrej Ziman 2017-09-20 19:44
Teda kresliť viete obidvaja nádherne.Michal skúste od autora vypýtať parametre cesty a nech to dá mierky a bez výkupu pozemkov na nevysporiadanyc h parcelach. A prosím Vás toto je návrh PZ alebo fyzickej osoby?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-9 # dlhy 2017-09-20 19:50
Že si ten článok nečítal?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Andrej Ziman 2017-09-20 20:54
Pan poslanec spi dalej
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-9 # dlhy 2017-09-21 08:23
Môžeš mi vysvetliť zmysel tejto poznámky?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-09-20 21:00
Každý len kritizuje ale riešenie som zatiaľ videl len od pána Sitkeya. Zadarmo! Na rozdiel od tých čo za to berú peniaze. Doprava v Nitre je zúfalá a nikto to nerieši.

Lepšie by bolo nerobiť nič? Otázky smerujte pánovi Belicovi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # karirohož SIEŤ 2017-09-21 08:56
Milan nemá fčul čas. Venuje sa predvolebnej kampani. Nebude sa predsa zaoberať otravným plebsom, nad rámec svojich sloganov na bilboardoch.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2017-09-21 09:08
Milan už šestnásť rokov nemá čas.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Autor 2017-09-20 21:06
Samozrejme návrh, ktorý som predložil ako fyzická osoba na posúdenie bol spracovaný v mierke a s príslušnými parametrami. Žiadne rozšírenie nie je potrebné. Ak by boli pochybnosti rád sa stretnem na mieste a môžeme podiskutovať. ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Andrej Ziman 2017-09-20 21:36
To nie je kritika, ale to co ste nakreslili by tam vošlo možno s pruhmi 2,25.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Autor 2017-09-20 21:45
A to ste ako zistili, z tepla obývačky alebo pohľadom z auta? Poďme na miesto, zmerajme a potom sa môžeme o tom baviť. Inak nie je o čom. :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Andrej Ziman 2017-09-20 22:09
No tak Vám poviem, že na rozdiel od vás sme boli sice "len" 3 občania na mieste spolu s OÚ, PZ aj Rsuc na základe nasej žiadosti. A aj sa meralo nebojte sa. Vy mate síce zaujímavé názory, ale hold hráte sam na internete. Tak nejako už kampanovo. Takže asi fakt nie je o com :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Autor 2017-09-20 22:28
A kedy ste tam.boli a nebodaj ste posudzovali môj návrh. Ja vám píšem poďme spolu, zmerajme a môžme sa o tom baviť na mieste. Ja určite nekampanujem snažím sa veci riešiť. Návrh som najprv predlozil príslušným inštitúciám ale keď som nedostal adekvatnu odpoveď tak som.to zverejnil, možno to niekoho osloví. Ak mi niekto napise, že to nie je v poriadku, že som niečo porušil alebo podobné nemám to problém priznať . Ale baviť sa takto cez komentáre nemá význam. Ak ste si takí istí nemal by byť problém stretnúť sa. Kto má záujem som plne k dispozícii.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2017-09-21 13:14
Veľmi by ma zaujímalo kto a prečo dokáže mínuskovať takýto príspevok človeka, ktorý predloží návrh na riešenie problému a a súčasne ponúka ochotu kedykoľvek o ňom diskutovať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Andrej Ziman 2017-09-20 22:42
Vaše nejaké návrhy sa spomínali, ale tento nie. Ako sám píšete, tak zverejnite návrh, aby niekoho oslovil, ale cez komentáre sa baviť nemá zmysel. Želám Vám, aby ste niekoho teda oslovil a veľa plodných nápadov aj naďalej. Pekný zvyšok vecera
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Peter Kiss 2017-09-21 09:41
STALE TO ALE NERIEŠI PROBLÉM VYCHÁDZANIA ZO SMERU LUŽIANOK, TAKŽE TAM MAL BYŤ ĎALŠÍ KRUHÁČ AKO PRI METRE A POTOM BY SA DAL.SPRAVIŤ AJ ZÁKAZ OTÁČANIA NAD VÝJAZSOM PRE ŠOFÉROV KTORÝ SA TOČIA NAZAD NA KYNEK Z PRÍJAZDU OD NITRY. PRETOŽE BY SA OTOČILI NA KRUHÁČI. POMOHLO BYBTO PLYNULOSTI PREMÁVKY A NEMUSELI BY TO RIESIŤ KAŽDÉ RÁNO POLICAJTI. !!!! :oops:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Shadow 2017-09-21 13:25
Pozor na Caps Lock ;)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dopravák 2017-09-21 16:07
Ako náhradné riešenia doré,len odbočovací pruh by som nechal volný na Lužiaky celý bez vodorov šrafovania.Vyhl i by sme radeniu do hlavného pruhu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Peter Kiss 2017-09-23 17:09
Takže sa ospravedlňujem za Caps Lock...a pár preklepov z mobilu. Žiijem, v danej oblasti a nepovažujem tento návrh za ideálny skôr, ako zalepenie akéhosi problému. Bolo by vhodné investovať prostriedky tak, aby sa mesto nemuselo k tomu vracať a aby projekt vychádzal z plynulosti dopravy . Ideálnym riešením sú práve kruhové objazdy . Tak ako som písal , je zlé ak na moste sa otáčajú autá križujúce tak opačný protismer ak vychádzajú na najazd zo smeru Nitra a idú nazad na Kynek, obvzlášt keď sa tam otáča kamion alebo vozidlo s prívesom. Potom vznikajú nové kolóny na obchvate a aj na križovatke smer Lužianky a Metro. To isté platí aj pre druhú stranu. Nezabudnite, že áut pribúda tak ako budú pribúdať aj obytné zóny a nové podniky na Hlohovetskej ulici.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Peter Kiss 2017-09-23 17:11
Už teraz je tam nová výstavba 250 domov a keďže to patrí pod čiernu zónu bude tam aj viac podnikov a výrobných hál. Pozrite prosím nehodovosť danej križovatky a možno zmeníte názor a aj projekt. Údaje neklamú. Vopred Ďakujem autorovi projektu za záujem riešiť tento problém.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Farkinca 2017-11-12 15:32
Treba spravit aj odbocovaci pruh a zjazd - napojenie z R 1 o 100/200 metrov dalej za mostom na Kynek. Teda by sa to napojilo na Hlohovecku cestu prikazany smer len Kynek
Most...Lebo teraz kazdy odbaca smer na Metro a potom v ostrom uhle zabacaju na most . to je co za hlupe idotske riesenie???. Ale sa cudujem pred 30 rokmi preco to nespravili poriadne ??A to ze nebola taka husta premavka tak to neni odpoved ....Aby ste ma lepsie pochopili tak poddobnu slucku ako je na lavej strany R1 treba aj na pravu stranu na Hlohovecku....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť