V Krškanoch sú zápchy na dennom poriadku, mesto dá zmeniť nastavenie svetelnej signalizácie

Problémom je križovatka Novozámocká – Na Priehom – K rieke

Nitra asi ako každé väčšie mesto má problém s dopravou hlavne počas špičiek. Situácii nepomohol ani "južný obchvat Nitry", ani nulová aktivita radnice v oblasti výstavby a úpravy infraštruktúry v meste.

Kto jazdieva cez Krškany vie o každodenných zápchach cez pracovný týždeň. Situácia je v poslednom období neúnosná hlavne v Dolných Krškanoch, problémom je križovatka Novozámocká – Na Priehom – K rieke, ktorú riadi cestná svetelná signalizácia. Kolóny občas siahajú až po Ivanku pri Nitre v smere do Nitry. V Dolných Krškanoch nedávno posunuli koniec obce/Nitry až za kruhový objazd smer Ivanka.

Aktuálne jediným reálnym riešením je úprava signálneho plánu svetelnej signalizácie, ktorú si objednal Odbor komunálnych činností a životného prostredia na Mestskom úrade v Nitre. Dúfam teda, že k zmene príde už čoskoro a že táto úprava pomôže Dolným Krškanom.


Kto je zodpovedný za tento stav a aké sú riešenia do budúcnosti?

V prvom rade treba vinu za tento stav smerovať na štát, ktorý roky sľuboval občanom Nitry južný obchvat. Namiesto neho pribudla rýchlostná cesta R1 okolo mesta bez vhodných napojení. Považujem to za nefér a bodnutie nožom do chrbta občanov Nitry. Jediný EXIT, ktorý má pomôcť mestu mala byť Cabajská ulica, ktorá však nie je stavaná na množstvo kamiónov a áut, ktoré teraz po nej prechádzajú. Výsledkom je prepadnutá cesta od hora až dole a preplnené Krškany, ktorým obchvat ublížil. O zle naprojektovanom obchvate som písal v článku Južný obchvat Nitry je zle naprojektovaný, dôvody a možné riešenie. Nitra teda potrebuje dobudovať napojenie na R1 a to v lokalite Agrokomplex.

Druhým riešením je Prepojenie Novozámocká - Dlhá (tzv. malý južný obchvat Nitry), ktorý čiastočne pomôže dostať z Krškán tie autá, ktoré jazdia cez kafilérsky most do Janíkoviec nakoľko absentuje prepojenie Krškany - Chrenová/Janíkovce.

Tretím a pre Krškany životne dôležitým riešením je Preložka cesty I. triedy Komjatice – Nitra, ktorá obíde Nitru na západ od Krškán a vyrieši aj križovatku Čermáň, ktorá je v dnešnej podobe nebezpečná. Nie je predsa normálne, aby pri zjazde z R1 museli autá stáť na neprehľadnej križovatke a čakať dlhé minúty na prejazd. Pôvodne plánovaný kruhový objazd by celú situáciu vyriešil k spokojnosti.

Preložka je zatiaľ hudbou budúcnosti, aktuálne tento rok vyhlásila Slovenská správa ciest súťaž na zhotovenie štúdie realizovateľnosti I/64 Topoľčany-Nitra-Komárno, ktorá navrhne technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie riešenie trasy .


Preložka I/64 poza Krškany

Preložka I/64 Komjatice - Nitra


Lokalizácia na mape




Zdroj: Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+8 # KiPa 2016-10-26 21:12
Najhoršie na tomto všetkom je úplná nečinnosť zo strany mesta, roky ubiehajú a nič sa tu nedeje v skratke zdochol tu pes
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Pepo 2016-10-26 22:27
Všetky autá, nákladiaky musia prechádzať cez mesto. Novozámocká - dlhá sa musí prepojiť čím skôr.
A minimálne od Ivánky dobudovať novú cestu ktorá by obchádzala Krškany.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Chrenovčan 2016-10-26 23:25
Prepojenie Novozámockej a Dlhej je potrebné pre miestnu dopravu a nie pre tranzit nákladných vozidiel. Ak by sa nedobudovalo pokračovanie na Levickú cestu a následne na Zlatomoraveckú, potom nákladné autá presunieme z centra mesta - cesty I. triedy na Dlhú ( cestu III. triedy), ktorá nemá potrebné technické parametre. My Tormošani s tým nesúhlasíme. :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2016-10-26 23:32
Ano v clanku je odkaz na clanok kde som zakreslil vsetky potrebne prepojenia do mapy. Samozrejme treba prepojenie na Levicku a spojka pod Zobor.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2016-10-27 09:56
Tým pádom by to bol južný obchvat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-10-27 10:23
Malý južný obchvat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2016-10-27 10:55
Vyzerá dosť veľký :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # batigol. 2016-10-27 11:43
V mapke som zbadal zltou cestu z PP Sever cez most pri Ruzi a poza Diely smer Jarok. Viete viac o nej? Nikdy som onej nepocul, ze by bola v plane. Hovorilo sa iba o prepojeni Kmetova - Bratislavska - resp. aj na buduce Párovské Lúky..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-10-27 12:50
Obávam sa, že to je plynovod.

Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Laco 2016-10-27 13:56
:D :D :D :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # batigol. 2016-10-27 16:14
Ked niekto jazdi na plyn, nech vyuziva.. 8)
Sorry, kukal som to len ma mobile a nevidel som legendu. :lol: :oops:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Róóóbert 2016-10-27 20:42
Súhlasím s obchvatmi. Tovary z kamionov, by mali presunúť na železnicu a zas by mohlo byť menej kamionov atd.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Mikimajky 2016-10-28 20:04
Takže teraz budú domáci trčať v bočných uličkách dlhšie ako doteraz?
Lebo vyjsť z dvorov, ulíc, pošty , škôlky je takmer nemožné. Jediné čo tomu pomáhalo doteraz bol práve ten semafor ,ktorý súvislý prúd áut "roztrhal " z jedného smeru a z druhého keďže boli zápchy sa naučili vodiči nechať rozostup a pustiť odbočujúcich.
Ak sa doprava "zrýchli" nik už nepribrzdí. Riešenie pre cezpoľných a domáci sú ukradnutí?
Banda debilov to tu riadi.
Už teraz som si všimol skrátené signáli z bočných ulíc.
Predtým prešlo 5-7 áut. Teraz 2-3.
V krškanoch je najhoršia doprava. roky tam smrdela kafilérka, Teraz tam smrdí čistička ,ale kanalizáciu nemajú. By si niekto zaslúžil po pysku.
Stavať spaľovnu tam chceli somári .
A hlavne že sa rieši či cezpoľný prejde cez krškany o dve minúty rýchlejšie.
Jebe niekomu?
Jediné riešenie je dostavba obchvatu smer NZ.
Doprava sa tam zhoršuje každým dňom.
Myslím si že krškany doteraz roky odvádzali do mestskej pokladne najviac. AJ keď jaguar to asi zmení.
Čím sa obyvatelia previnili že sa im takto vedenie mstí?
:-x :-x
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť