Zmena organizácie dopravy pri ZŠ Nábrežie mládeže - pozor na jednosmerku

Pri Základnej škole Nábrežie mládeže v Nitre nastalo niekoľko zmien v doprave. Od pondelka 26. januára 2015 sa jednosmerná cesta popri škole (Lomnická ulica) smerom k Materskej škôlke Nábrežie mládeže otočila opačným smerom

Pri Základnej škole Nábrežie mládeže v Nitre nastalo niekoľko zmien v doprave. Od pondelka 26. januára 2015 sa jednosmerná cesta popri škole (Lomnická ulica) smerom k Materskej škôlke Nábrežie mládeže otočila opačným smerom - len na časti po vjazd do areálu školy. K škole sa dostanete cestou vedúcou vpravo od jednosmerky, výjazd je späť na ulicu Nábrežie mládeže.

Zmena vodičov zjavne zaskočila - viacero z nich vošlo do protismeru v čase keď sme fotografovali. Dôvodom je absencia informácií zo strany zhotoviteľa čo však neospravedlňuje vjazd do jednosmerky - značky sú osadené na viditeľnom mieste. Dopravu v poobedňajšich hodinách usmerňovala polícia.

Zmenu podľa našich informácií inicovali občania priľahlej bytovky - stanovisko z MsÚ zverejníme po jeho obdržaní.

Pohľad na vjazd z ulice Nábrežie mládeže - vľavo otočená "jednosmerka", k škole sa dá dostať po ceste vpravo

ZŠ Nábrežie mládeže - zmena dopravy


Panoramatický pohľad na cestu popri ZŠ Nábrežie mládeže

ZŠ Nábrežie mládeže - zmena dopravy

Ako jazdiť po novom + chaos a ignorovanie značky zákaz vjazdu


Fotogaléria



Zdroj: Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+6 # aabb 2015-01-28 07:30
Vacsiu somarinu som nezazil.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # julo 2015-01-28 07:40
:lol: :lol: :lol: :cry:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # dlhy 2015-01-28 08:55
To zas ktorý dopravný inžinier vytvoril ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # jjj 2015-01-28 09:01
To bol fakt výborný nápad.... Dosť to tam bolo upchaté, keď tie autá iba vchádzali ku škole, hlavne ráno, teraz to tam vyzerá ako na križovatke v Bangladéši... K upchatým trom kruháčom pod Zoborom, pribudla ešte upchatá "križovatka" na Nábreží Mládeže... a k tomu ešte ten semafór... Buď čakáte na zelenú, alebo čakáte na odbočenie aut a teraz ešte na ich výjazd...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # koli 2015-01-28 09:19
podla mna to bol napad ucitelov zo ZS aby oni mohli vyjst z parkoviska pred budovou smerom naspat do mesta, cize doprava.. aby sa nemuseli tocit okolo celej chrenovej..

inu pointu v tom nevidim, lebo ti, co privezu deti tak aj tak idu tym istym smerom ako predtym..


edit, teraz pozeram video a ten vyjazd zo skoly je trosku dalej posunuty.. ale tak presmyknu sa :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dagmar3 2015-01-28 22:08
môžem vás uistiť, že našu školu o navrhovanej zmene vôbec neinformovali, nehrozí, že by sa nás predtým pýtali na názor, urobili to kvôli obyvateľom priľahlej bytovky. So srdečným pozdravom :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # michalS 2015-01-28 22:14
som obyvatel prilahlej bytovky a sameho ma to prekvapilo :D o nicom som nevedel
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marek 6 2015-01-28 13:08
Zmena bola iniciovana na zaklade podnetu od obyvatelov, ktorí byvaju v prilahlom 3poschodaku. Uz roky pisali Kretterovi, aby sa to vyriesilo, pretoze kazde rano im popod okna preslo X vozidiel. Tak sme sa tam jedneho pekneho dna aj so Stevom Stefekom vybrali a za mesiac sme im to vybavili aj s novymi smetnymi stojiskami, ktore tam tiez roky nemali. To je vse. toto iste som napisal aj na FB. V pohode to s vami mozme v ramci diskusii prebrat. Vychadzalo to z x podnetov, ktore roky nikto neriesil. Aj ked som uz eni poslancom, tak som rad, ze sa to podarilo. Andrej co ty nato?:))
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # koli 2015-01-28 13:24
pekna rozpravka :-) keby boli volby aj ti to uverime

ale tak stale nechapem vyznam.. auta musia ist tou ulickou tak ci tak.. tym jednym smerom (ako doteraz) pokial chcu deti vylozit na tom odstavnom pruhu co tam nedavno vznikol..

ci zastavia na tej novej "krizovatke", decka rychlo vyskocte lebo auta za mnou ma vytrubia?

AKO to pomohlo ludom v bytovke?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2015-01-28 17:03
Ďakujem za informáciu - písal som na úrad, ale kým príde odpoveď tak bude jar.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # jeff 2015-01-29 22:09
cisty nezmysel a este sa tym chval
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # jeff 2015-01-29 22:15
reagoval som na marek6
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2015-01-30 12:06
V krajskom meste na sídlisku v paneláku sa niekto čuduje že mu chodí pod oknami X vozidiel ???
To by sa malo dať liečiť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Marek 6 2015-01-28 13:35
Tak ano boli akurát volby:), ale fakt sme sa to dozvedeli, ze tam maju ten problem vtedy. Nejdem na nikoho ukazovat, kde to stalo (urcite by sa to otocilo aj proti mne) ale v pohode. Ludom to podla ich poziadavky pomoze tak, ze auta nejdu pred bytovku pred ich vchody a druhou stranou vyjdu. Zevraj to mali neunosne kazde rano, tak navrhli tento variant. A zase uplne v pohode -- ked im to nebude vyhovovat tak daju poziadavku na zrusenie. to nie je moje vyjadrenie, ale vyjadrenie zastupcu bytov v danej oblasti. p. Humajova alebo pan hmm to meno si nepamatam, ale ked si spomeniem tak nacmaram.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2015-01-28 17:02
Nevšimol som si - je osadený zákaz vjazdu aj k bytovke oproti budove ZŠ? tam kde je vchod do školy z boku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # dlhy 2015-01-28 14:16
Mňa by zaujímalo koľko to stálo, aký je z toho osoh a pre koho.
Teda okrem dodávateľa dopravného značenia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # marek 6 2015-01-28 14:29
Neviem kolko to stalo ale osadenie dvoch znaciek nie je velka polozka, kedze obyvatelia tam chcu na zaklade poziadavky mat vybudovanu vnutornu krizovatku alebo okruh. to by urcite nieco stalo, ale to uz je mimo mna. treba sa opytat noveho predsedu dopravnej komisie pana Docenta , byvaleho pedagoga ekonomie na SPU, byvaleho predsedu VMC Chrenova a clena dozornej rady NTS, teraz dochodcu p. Krettera.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # JK77 2015-01-28 19:50
Cesty su nato, aby po nich jazdilu auta, nie aby boli obmedzovany. Neviem kolko ludi v tej bytovke sa obmedzovalo. Urcite menej ako uzivatelov komunikacie. To je taka volovina ako obmedzit ulicu znackou Prejazd zakazany. Ako je na chrenovej IV. Aj ja sa budem stazovat ze mi chodi 24hodim milion aut pod oknami po tr. A. Hlinku. Spravte z toho jednosmerku. Spravite? Urvite nie, je to hovadina. Tak ako aj toto
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Michal Šimonek 2015-01-28 22:36
Pravdou však je aj to, že tá cesta popri bytovkách nie je stavaná na každodenný prejazd desiatok áut - myslím tým ulicu vpravo kde je teraz po novom zákaz vjazdu. Tam je to auto na aute, úzke veľmi a kanále všade poprepadávané. Chápem domácich. Riešenie prichádza dosť neskoro - malo sa to riešiť už pred rokmi. Tá ulica nebola stavaná na nápor áut - ako vieme tak kedysi nebolo zvykom uvažovať do budúcnosti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # obyvatel 2015-01-28 20:33
Ano cesty su na to aby sa po nich jazdilo. Avsak to ako väcsina vodicov flagrantne rano co rano porusovala dop. predpisy platne pre obytnu zonu (rychlost, nedanie prednosti chodcom..) nemohlo nas nechat bez povsimnutia. Ucelova komunikacia zo 60 rokov po ktorej ste jazdili nie je stavana na taku zataz. Prepadnuta komunikacia, prevalena kanalizacia....
Takze nie hovadina ale riesenie problemu pre obyvatelov. Takze zi a nechaj zit a jazdime ohladuplne
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Mikimajky 2015-01-28 20:53
Na to aby sa dodržiavali predpisy je polícia. Nie robenie si súkromných ulíc . Aj keď v podstate chápem obyvateľov že ľudia sa správajú jak hovada. A keď to ide na bohúňovej ide to aj inde ked sú známosti. :(((
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Marek6 2015-01-29 00:42
Na Bohunovej boli asi 4 peticie, lebo ludia co tam ziju sa bali, ze ked spustia R1 tak tam budu mat "drahu F1" tak tam bol osadený zakaz prejazdu, ale uplne jednoducho sa da tadial prest. Navod: Z levickej odbocim na bohunovu a po 346m odbocim vpravo, prejdem 33m, odbocim vlavo ( daj prednost v jazde) a potom prejdem 240m dole po ulici Pri strelnici a som na dlhej. Rozdiel priamej jazdy s dodrzanim predpisov je tych 33m s 6sekundami na odbocenie. Tym padom vyhovies sebe aj obyvatelom domov, ktorí tam byvaju. Alebo , ked tam odbocis tak na 10sek zastan pri obrubniku a potom v klude mozes pokracovat po Bohunovej az k Dlhej. ...vyskusaj, je to pravda. :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2015-01-30 11:30
Nemáš pravdu. Prejazd zakázaný je na oboch častiach Bohúňovej zvlášť - rozdelených križovatkou. Čiže keď prejdeš po križovatku z Levickej máš to za pokutu.
A druhá vec, pre prejazd zakázaný nestačí zastaviť pri obrubníku. Musíš mať účel tam ísť a vedieť ho vysvetliť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # dlhy 2015-01-29 08:32
No neviem ako je to s tou požiadavkou, na základe ktorej sa táto zmena urobila.

# michalS 2015-01-28 21:14
som obyvatel prilahlej bytovky a sameho ma to prekvapilo :D o nicom som nevedel


A novoosadené značky tam nie sú dve, ale aspoň päť + tie terče a deliace prahy. Určite to nestálo menej ak 5 000 €.
Výsledný efekt je viac ako pochybný.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Daddo 2015-01-29 14:16
Suhlas. Iba dve znacky tam rozhodne nie su.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # marek 6 2015-01-29 12:01
Pre Dlhy - ako som napisal uz predtým v reakcii, poziadavka isla od p. Humajovej ako zastupcu bytov, kde ukazala ziadost s podpismy od vlastnikov bytov ( bola to nadpolovicna vacsina) tak sme to museli riesit. Ci ste tam boli podpisany aj vy to som absolutne neskumal ( nakolko neviem ani ako sa volate:))) a uz som si spomenul, ten druhy pan sa vola Kanas, s nim sa to tiez riesilo. A ci tam su dve alebo pat tercov a kolko stali, to som neriesil nakolko to je cinnost PZ a dopravného odd. Ked ich tam podla predpisov ma byt 5 alebo sto tak tam budu, treba zmenit predpisy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2015-01-29 14:23
Tak sme sa dozvedeli kto žiadal.
Len mi chýba zmysel tohto opatrenia.
Teda čo sa vlastne vyriešilo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # obyvatel 2015-01-29 14:51
To, co sa tam momentalne spravilo, je chaos, uvidime, ako to bude casom.
Pre bytovku pani Humajovej je to v poriadku, pretoze ta byva v bloku az za tymi prvymi bytmi priamo oproti skole. Ale nas sa nikto nepytal, takze to vyzera tak, ze pani Humajova si obehla obyvatelov svojej bytovky (a asi vedlajsie vchody), doniesla podpisy s tym, ze je to vacsina. Pretoze zaujimave je, ze ja ako obyvatel bytovky priamo pred skolou som o nicom nevedel.
Pani Humajova je usmiata, pretoze jej pod okna teraz nebudu jazdit auta, ktore predtym museli okolo bytovky ist, ked vychadzali akoby zo skoly spat do mesta. Za to sa vytvoril nekontrolovatel ny chaos pri bytovke priamo pred skolou. Takze mozno bude druha peticia :-D
Nehovoriac o zrejme chybne umiestnenej znacke, ktora prikazuje smer jazdy dolava (ku skole), ale zaroven obyvatelia bytovky (ako p. Humajova) musia ist rovno, aby s k bytom dostali. Podla znacky by museli ist dolava.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # obyvatel 2015-01-29 15:15
Mozny navrh riesenia. Zmenit smer jazdy k bytovkam v druhom slede (teraz sa vchadza pri tercikoch vpravo popri bytovke sa vyjde spat na hlavnu), teda obyvatelia by vchadzali do opacnej strany. Vychadzalo by sa tam, kde sa teraz urobil vjazd (pri tercikoch vpravo). Tam by sa zlievali auta obyvatelov celej bytovky, ale i narazovych aut, ktore sa tocia pri skole kvoli detom.

Vjazd priamo ku skole by bol po starom (pri tercikoch vlavo). Kto by chcel vylozit deti a hned ist naspat, tak by isiel hned vpravo a vpravo, tym by sa dostal na hlavnu. Pripadne by isiel po starom. Zastavil by pred skolou na rozsirenej ceste a popri bytovke naspat. Teraz je to urobene opacne. Teda pri tercoch doprava, potom vlavo a vlavo.

Rozdiel je v tom, ze vzrastol chaos obyvatelom prvej bytovku, ak vychadzaju obyvatelia bytovky priamo spred skoly smerom do mesta, moze ich blokovat fronta rodicov smerujucich ku skole a ktori idu naspat do mesta. Kto tam ma potom prednost? Tam znacka chyba.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # obyvatel 2015-01-29 15:24
Alternativou by bolo i zdvojsmernenie cesty pri terciku napravo. Teda k bytom druheho sledu by sa islo tak ako doteraz. Ku skole by sa islo tak ako doteraz, ale vychadzalo by sa tam, kde sa teraz vchadza, teda pri tercikoch vpravo. Ten usek by sa musel zobojsmernit. Je to cca 50 metrov. Priestor tam je.

Vysledok sucasneho riesenia je teda vyhovujuci len pre obyvatelov druheho sledu, ktori su odbremeneni od skolskych aut, ale o to vacsi chaosik vznika pre obyvatelov bytovky prveho sledu.

V predoslom prispevku som pisal, ze tam chyba znacka, vtedy samozrejme plati pravidlo pravej ruky, ale znacka tam aj tak chyba, pretoze to moze vytvarat kolizne situacie ako vsade kde je vacsia frekvencia aut, ale znacky chybaju.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # obyvatel 2015-01-29 17:27
Tak posledny prispevok, vsimol som si znacku Daj prednost v jazde v smere od bytovky, takze sa ospravedlnujem za mylne uvedenie v predchadzajucic h prispevkoch, hoci osobne si myslim, ze Daj prednost v jazde by sa mala tykat skor tych prejazdovych, ako obyvatelov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # marek6 2015-01-29 18:55
Peticie su nato aby sariesili a je to najsilnejsi nastroj ako veci posunut. Kedze oni ju spravili ( p. Humajova a dalsi obyvatelia) splnili literu. Ak to teraz Vam nevyhovuje treba dat dalsiu poziadavku( peticiu s vacsinovymi podismi) obehnut si ludi a dat to dokopy. Je to makacka a ta najhorsia vec potom je ze ta druha strana vam bude nadavat a prva / ani neviem co/ :)) praca s takouto poziadavkou si vyzaduje silne nervy, ale vsetko sa da ked sa chce. A ved ako som pisal predtym, treba sa ohlasit u pana Docenta ekonomie ( teraz predsedu dopravnej komisie) - "neviem sice kedy sa na ekonomickej ucila doprava " , ale funkcia a priplatok k nej ako k dochodku moze byt zaujimava mesacne cca plus 80€. ( ale to len tak mimochodom).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # obyvatel 2015-01-29 20:10
Ja ocenujem, ze mesto sa zaobera(lo) peticiami ludi a dokonca to aj realizovalo, ALE peticiu urobilo zrejme par obyvatelov bez ohladu na diskusiu a nazory inych. Totizto cela hviezdicova 'bytovka' ma 18 vchodov. Teda poviem priklad - 10 vchodov z opacneho konca prehlasuje 8 vchodov, co sa bude robit na opacnom konci. A to je hlupost.

Mozno som niekde chybal, kde prebiehala diskusia, ale ked sa zateplovalo, ludia s peticiami sa chodili osobne pytat kazdeho obyvatela a kym nemali suhlas/nesuhlas , dovtedy ho zhanali (aj ked uz mali nadpolovicnu vacsinu). Teraz som o tom nevedel. Vyssie pisal dikutujuci, ze tiez o nicom nevedel. Takze nieco tu nesedi.

a pan docent je docent marketingu ;-), ale to je jedno, ked ho stretnem, tak sa s nim o tom porozpravam. Chybu vsak vidim v spoluobyvateloc h, ktori sa rozhodli velmi podivnym sposobom a potom to riesili s mestom. Skusim sa porozpravat so susedmi, ci o niecom takom vedeli. Mesto je v tom taky nevinny spoluvinnik.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Mikimajky 2015-01-29 20:26
V meste sa nevybavuje na základe petície. Nemaj strach. Tu fungujú iba a len známosti.
Vidieť to denne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # obyvatel 2015-01-29 20:24
To som sa vyjadril ako obyvatel, ktory to ma priamo pod nosom, zaujimave by boli vyjadrenia ludi, ktori nosia deti do a zo skoly. Taky sa zatial nikto neozval ;-), alebo bol kvoli nadavkam vycenzurovany :D

Inak policajti tu dnes aj vcera cihali ako supy na korist, namiesto toho, aby bola z oboch stran hlavnej cesty velka prenosna tabula "Pozor, zmena organizacie dopravy" pre nevinnych ludi, co tu idu prvykrat. To by som uz asi vela chcel :lol:

Sloboda jedneho konci tam, kde zacina sloboda druheho. Ale nechcem to sit horucou ihlou nejakymi peticiami a protestmi, uvidime najblizse dni/tyzdne, ako to bude vyzerat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # TvojJožko 2015-01-29 20:03
Toto napadlo koho? Slepého a sprostého? Nevidím v tom žiadnu logiku... Jaaaj zabudol som, kde tu v NR na tych vyšších postoch aj hladaľ... :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # jeff 2015-01-29 22:10
[quote name="jeff"]cis ty nezmysel marek6 a este sa tym chval[ ze ste to vybavili/quote]
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Marek6 2015-01-30 09:45
Pre jeff-- precitaj si vsetky moje komenty ak to bolo. To neni chvala ale bola to povinnost. Druhe kolo mohla byt realizacia tej vnutornej krizovatky.ale pozyvam ta na stretnutie s pani zastupkynou bytov tam jej mozes pov edat ze ---ludia aj ked vacsina (aspon podla podpisov ) to co ste si tu vyziadali je sprostost a ze TY s tym nesuhlasis a kludne im povedz aj nieco od srdca. Daj ko takt na teba( email) napisem ti a dohodnem stretko. No a budes to mat priamo z pravej ruky bez naznaku ce zury:) ok jeff? Tesim sa.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # johnnysp29 2015-01-30 11:51
Keď spíšeme petíciu z pol chrenovej že chceme aby Dvonč odstúpil tak podľa toho čo čítam bude musieť odísť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # meno neni treba 2015-01-30 12:21
http://www.dsl.sk/article.php?article=16608
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # jozef mak 2015-01-30 17:00
Jozef ides
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # jozef mak 2015-01-30 17:04
...boli sme tam so stevom stefekom, a dvonc o tom vedel ,boli casy ,ked sa jeden bez druheho nevedel ani...,
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # marek6 2015-01-30 19:40
:)) som rad ze to tuna nabera na diskusii:))
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť