Nedostatky na moste Chrenová

Blog o doprave s Andrejom Sitkeyom

Máte otázky k téme doprava? Píšte na: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

(Odpovede na otázky uverejníme každý týždeň spolu s novým článkom.)

V dnešnom príspevku budem reagovať na skutočnosti, na ktoré upozornil portál Nitralive.sk už pred pár mesiacmi v článku o novom moste. V ňom autor vyjadril pochybnosti o dostatočnej prejazdnej šírke komunikácie na Nábreží mládeže v Nitre pri novom Chrenovskom moste. Na základe jeho podnetu som vykonal ohliadku a niekoľko meraní, pri ktorých som zistil zaujímavé skutočnosti. V rámci výstavby mosta bola na miestnej komunikácii Nábrežie mládeže navrhnutá šírka jazdného pruhu 3,00 m. Miestna komunikácia pri internáte UKF prechádza v oblúku a práve tu je pri vzájomnom stretávaní vozidiel kritické miesto. Pri ohliadke som v tomto mieste nameral šírku komunikácie 6,90 m, čo je aj na priamy úsek veľmi málo. Podľa slovenskej technickej normy, ktorá upravuje projektovanie miestnych komunikácii, je pruh šírky 3,00 m potrebné v smerovom oblúku rozšíriť. Minimálne rozšírenie jazdeného pruhu je 0, 25 m, takže v predmetnom mieste by mála mať komunikácia šírku minimálne 7,50 m. Z uvedeného vyplýva, že šírka cesty je menšia o 60 cm.

V rámci ohliadky som zistil ešte niekoľko nedostatkov a rozporov s STN. Napríklad na priechode pre chodcov na strane internátu sa na priechode nachádza vtoková mreža dažďových vpustov, čo je taktiež v rozpore s normou. Osobitnou kapitolou je dĺžka a smerovanie priechodov. Priechody sú veľmi dlhé a podľa normy by mali križovať dopravné pruhy kolmo. Táto podmienka nie je už v súčasnosti dodržaná na priechode smerujúcom od internátu na most. Aby toho nebolo dosť na chodníku pri internáte vznikol „kopec“, ktorý bude najmä v zimnom období spôsobovať problémy. Zaujímavé je riešenie povrchu chodníka na moste, ktorý tvorí drevo. Neviem si dobre predstaviť, ako bude tento povrch udržiavaný v zime a na jeseň, kedy sa na moste vytvára často náľadie. Na zistené nedostatky som upozornil realizátora stavby a vedenia mesta. Sám som zvedavý ako to dopadne.

Fotogaléria

Zdroj: autor Andrej Sitkey


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+2 # Butko 2011-05-02 06:57
amaterizmus
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # rado 2011-05-02 09:28
veru a trosku drahy :sad:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Palino 2011-05-02 22:21
Aj tak s tým nič nespravíme pri súčasnom vedení mesta. Dobre si tu ponadávame, upozorníme na problémy a tým to aj skončí :-(
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Nephilim 2011-05-02 22:36
Ja to skôr beriem ako kroniku. Človek si spätne vie pozreť, čo sa dialo. To tu predtym chybalo, nebolo sledovane vedenie Nitry. Je dobré, že sa ľudia môžu vyjadriť a debatovať o týchto problémoch. Má to slúžiť aj mienkotvorne, aj keď viem, že na každého inak.

Takže myslím, že to týmto nekončí. Naopak, myslím si, že toto je správna vec a čím viac ľudí bude Nitra zaujímať, tým lepšie pre nás samotných.

Najväčší problém vidím v ľahostajnosti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Shadow 2011-05-03 00:37
Mna uz pri stavbe uputalo, ze chodniky su z dreva. Ak su aj z buku alebo ineho kvalitneho tvrdeho dreva(co pri sucasnom vedeni pochybujem), staci ze trochu naprsi a bude z toho klzisko. A kto potom preplati starym ludom, cyklistom a korculiarom polamane kosti?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # koli 2011-05-03 12:39
kto toto dopusti???
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2011-05-16 15:35
Úzka cesta sa už opravuje! gratulujem...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Peter 2015-06-16 14:57
kruhový objazd a hlavne aj z druhej strany mosta už dávno mal byť hotový
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # johnnysp29 2015-07-16 10:07
Drevený obklad svetiel pod zábradlím je v žalostnom stave.
Prečo to nenalakujú v rámci údržby ?
Treba počkať kým sa rozpadne a potom vymenia za nové. Logika na 100%
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť