Nutné úpravy Cabajskej ulice

Blog o doprave s Andrejom Sitkeyom

Máte otázky k téme doprava? Píšte na: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

(Odpovede na otázky uverejníme každý týždeň spolu s novým článkom.)

Pred niekoľkým dňami som sa zúčastnil rokovania, na ktorom jeden z účastníkov položil zaujímavú otázku: „ Kedy budú kolaudované privádzače na rýchlostnú cestu R 1?“. Na položenú otázku zaznela jednoduchá odpoveď: „Privádzače na rýchlostnú cestu sa nestavajú, takže žiadna kolaudácia nebude“. Je zarážajúce, že mesto Nitra nebude mať štandardné štvorpruhové privádzače na rýchlostnú cestu R 1. Ich miesto zastanú cesty I/51 ul. Levická a II/562 – ul. Cabajská. Tieto cesty majú problém preniesť súčasnú dopravnú záťaž, preto je potrebné na nich realizovať úpravy, ktoré zvýšia ich priepustnosť.

Cesta II/562 – ul. Cabajská bude spájať centrum mesta na s mimoúrovňovou križovatkou Čermáň. V súčasnosti je cesta dvojpruhová, na križovatkách Dolnočemánska a Murgašova sa nachádzajú samostatné pruhy pre ľavé odbočenie. Odvodnenie cesty je zabezpečené prostredníctvom cestných priekop. Stav vozovky je na mnohých miestach katastrofálny, nehovoriac o autobusovej zastávke v spodnej časti cesty, ktoré je v „hlinenom“ prevedení. Po oboch stranách cesty sa nachádza pás cestnej zelene, za ktorým je chodník. Práve cestnú zeleň možno využiť na rozšírenie cesty o jeden jazdný pruh. Pri rozhodovaní o využití rozšírenia cesty sa rozhodovalo medzi tromi alternatívami. Prvou alternatívou je pridanie jazdného pruhu, ktorý by striedavo slúžil pre oba smery jazdy. Pozitívom riešenia by bola možnosť reagovať na aktuálny vývoj dopravnej situácie. Negatívom by bola zložitosť organizácie dopravy, nutnosť na každom výjazde zriadiť signalizáciu zobrazujúcu aktuálne využitie jazdného pruhu a problémy s plynulosťou dopravy pri ľavom odbočení vozidiel. Ďalšou alternatívou je zriadenie pruhu pre pomalé vozidlá smerom na Šalu. Negatívom riešenia je problém pri odbočovaní vozidiel vľavo. Posledným riešením je zriadenie samostatných pruhov pre ľavé odbočenie na križovatkách a významných vjazdoch do susediacich areálov a rekonštrukcia autobusových zastávok. Práve posledná alternatíva by sa mala realizovať, v rámci súvislých opráv ciest využívaných pri výstavbe rýchlostnej cesty.

Zmeny na Cabajskej ulici - PDF súbor

Križovatka Cabajská Novozámocká Nitra pdf úpravy

Nevyhnutnou súčasťou rekonštrukcie bude úprava križovatky Cabajská – Novozámocká. Zásadnou a zároveň obmedzujúcou podmienkou Slovenskej správy ciest bolo, aby sa úpravy realizovali v rámci súčasného profilu komunikácie tzn. bez ďalších nárokov na záber susedných pozemkov. Priestor na rekonštrukciu križovatky sa získa zúžením jazdných pruhov a zrušením deliacich ostrovčekov. Hlavnou myšlienkou zmeny bolo zvýšenie počtu jazdných pruhov na ľavých odbočeniach. V týchto smeroch je predpoklad nárastu intenzity dopravy. Organizácia dopravy bude upravená nasledovne. Na Novozámockej v smere od Nových Zámkov budú dva pruhy priamo a dva pruhy vľavo, v smere od centra zmena nebude - dva pruhy priamo a jeden doprava. Na Cabajskej budú v smere z centra dva pruhy, v smere do centra budú dva pruhy doľava a jeden doprava na Nové Zámky tzn. na nadjazde bude celkovo päť pruhov. Uvedené zmeny si vyžiadajú aj úpravu križovatky Cabajská – Železničiarska. Pôvodná Železničiarska bude na krátkom úseku zjednosmernená smerom na Čermáň a zároveň sa zriadi nová križovatka, posunutá smerom na Šalu. Na novej križovatke sa umožní odbočenie doľava, odbočenie doprava bude riešené cez pripojovací pruh. Na križovatke sa uvažuje s cestnou svetlenou signalizáciou, ktorá bude v koordinácii s križovatkou Cabajská – Novozámocká.

Ešte pre poriadok na ceste I/51 – Levická toho veľa nepribudne. Nevyhnutná je rekonštrukcia vozovky komunikácie a minimálne predĺženie ľavého pruhu. To bude asi všetko.

Cabajská ulica dnes

Zdroj: autor Andrej Sitkey, foto Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+7 # Mikimajky 2011-04-26 13:20
Jazdím nákladným vozom. Ked na cabajskom moste zúžia jazdné pruhy poprosím pána čo to schváli aby mi to tade išiel odšoférovať. Už teraz ak idem od cabaja smerom NZ a v lavom stojí autobus sa máme problém zmestiť a zadnou nápravou už idem po obrubníku( kamión po chodníku). A v smere od NZ na cabajskú ak budú dva pruhy a pojde kamión tak by som nechel byt vedla neho ani osobným autom. Nie je možné tam odbočiť tak aby kamion nešiel cez oba pruhy súčasne. To zas volakto nerozmýšla a hasí sa všetko na poslednú chvílu. Toto mali riešiť ešte pred tým ako sa začala výstavba R1. Vážne si to neviem predstaviť bez stavebných úprav oblúkov pri odbočovaní. Každý nákladiak aj autobus si musí nadchádzat a podla tohoto si nebude mať kde. Nechcem vidieť ten chaos.
Toto isté je pod zoborom (smer od zobora do mesta) Za kruhovým idem cez oba pruhy súčasne lebo do jedného sa jednoducho nevmmestím.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2011-04-26 14:36
Veď to je ten problém a autor článku na to upozorňoval viac krát tak ako aj tu na Nitralive kritizujeme JO od začiatku. Niekto naplánoval obchvat z kancelárie v BA a situáciu v Nitre zjavne nepozná.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Mikimajky 2011-04-26 17:25
Ešte by ma zaujmalo ako poriešia napojenie z dolnočermánskej na cabajskú. Lebo od lužianok nie je možnosť ísť nákladným autám do mesta. Tak je urobený okruh cez klokočinu a čermáň. To je v poriadku. Ale už teraz pri súčasnej intenzite dopravy je problém z dolnočermánskej odbočiť dolava dolu do mesta. A nákladiaky musia ísť tade. Tak som zvedavý na tie čakačky a kolóny od "čermáňa až na klokočinu". Lebo potom tam bude s kamionom taký problém odbočiť ako je už teraz na novozámockej. Či aj tam bude svetelná?
:-(
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # blúčko 2011-04-26 20:05
ozaj by bolo vhodné to tam rozšíriť. kamiony maju už teraz pri 1+2 pruhoch problem.. šírka 3000mm je nepostačujuca.. + hodila by sa svetelna križovatka s dolnočermánskou a potom šurianskou a novou železničiarskou , pretože odbočenie vlavo bude takmer nemožné pre prichádzajucich z klokočiny..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Shadow 2011-04-27 12:47
Nemozem si pomoct, ale mne toto pripada ako ked Pat a Mat stavali dom - najprv stavaju strechu a potom nieco co ju podoprie. Takisto aj dialnica. Ma Nitre pomoct a myslim, ze dopravu v Nitre akurat tak skomplikuje. Myslim, ze najlepsim riesenim by bolo co najrychlejsie vybudovanie prelozky cesty na NZ aspon po Ivanku. Neviete kedy by sa mala zacat stavat? A ci sa este nasi pravnuci dockaju?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2011-04-27 13:05
V roku 2007 v záverečnom stanovisku ministerstva sa píše dátum 2011 ako začiatok výstavby. Tak ľahko to ale nebude...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Andrej 2011-04-27 20:42
Niekoľko poznámok ku komentárom. Problém na Dolnočermánej určite bude a nie len na na križovatke s Cabajskou, ale ja na samotnej Dolnočermánskej , ktorá prechádza individuálnou zástavbou. Detto na Železničiarskej a Hanulovej.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Andrej 2011-04-27 20:44
U projektanta som preveroval polomery na križovatke Cabajská - Novozámcká. Malo by to byť v poriadku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Mikimajky 2011-04-27 20:56
hej možno teraz. Ale ked bude na tom moste 5 pruhov? nech mi to pojde odšoferovať ak budú vedla seba 2 vozidlá. Teraz sú tam 3 a je to akurát.
Alebo pán projektant nech sadne do svojho auta a postaví sa vedla kamiona a nech skúsia naraz odbočiť v smere od NZ na most. Inak mi je to jedno len vidím že tam bude problém.
:-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # tome 2015-09-02 10:30
Keď vidím akú prácu robia projektanti za posledné roky, tak by som ich pozatváral...to to zvládne aj môj pes :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # tome 2015-09-02 10:29
Ak je to ten istý projektant, čo spravil 3 pruhy z privádzača na Cabajskú (smer Cabaj), tak mu tie polomery moc nesedia a asi im nerozumie, odporúčam ako tu jeden pán spomínal, nech si sadne do vačšieho MV a vyskúša si to prejsť aj prakticky nie len teoreticky....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # vlado 2011-04-28 14:19
Obyvatelia Čermáňa protestovali ( 2007 )proti umiestneniu križovatky na tom mieste, lebo bolo každému jasné, že vstupný koridor do mesta cez túto časť je značne obmedzený a teraz pri intenzite dopravy cca 10 000 áut za 24 hodín je v špičkách upchávaný. Pri napojení obchvatu Ivánky sa sem presunie veľká časť dopravy z Novozámockej. V hrubom odhade sa zvýši až na 20.000 áut. To by musela byť Cabajská plno štvorprúdová a tým by sa obmedzili vjazdy z Dolnočermánskej a ostatných ulíc. Doprava sa tak presmeruje cez úzke uličky. Skrátka chce to komplexné riešenie. Ani vtedy a ani doteraz nebolo nikde prezentované žiadne odborné riešenie ( ak sa mýlim, prosím napíšte). Na margo nezáujmu NDS o napojenie Nitry. Oni to skutočne neriešili, oni projektovali R1. To prízvukovali pri každej protestnej otázke. Je to vec mesta. A takto to aj vyzerá. Termín dokončenia úseku sa blíži a na Cabjskej sa nič nedeje. To ke´d bude plná prevádzka, potom sa to bude realizovať?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Butko 2011-04-29 15:26
tu ide o tendre, ked nieco bude v neusnosnom stave, tak sa tendre budu prijmat lahsie a niekolkonasobne predrazene a v konecnom dosledku vacsina na tom doplati a mensina zarobi. psychologicky efekt na ludi, volic si zdychne, fuh konecne, aspon nieco robia, nech to stoji co to stoji.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # trucker694 2015-09-06 11:51
A teraz sa potvrdila pravda pána Andrea Sitekya, bohužial musel vyhasnúť ľudský život, kvôli blbosti mocipánov z Bratislavy /mozog sveta/neznalých miestnych pomerov
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť