Nový most "Chrenová" - riešenie dopravy

Blog o doprave s Andrejom Sitkeyom

Máte otázky k téme doprava? Píšte na: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

(Odpovede na otázky uverejníme každý týždeň spolu s novým článkom.)

Už o krátky čas bude do prevádzky spustený Chrenovský most, ktorý prepojí mestské časti Chrenová a Staré mesto. Po rozhodnutí o jeho realizácii sa veľa diskutovalo o využití mosta, organizácii dopravy na moste a priľahlých križovatkách. Patril som medzi skeptikov, ktorí tvrdili, že náklady spojené s výstavbou mosta, sú pomerne vysoké k jeho pozitívam. Most umožní rozptyl dopravy, rozdelenie dopravnej záťaže medzi Nábrežie mládeže resp. Wilsonovo nábrežie a napomôže pri dopravných obmedzenia v centre mesta. Napriek pozitívam bude riešiť dopravnú situáciu len na miestnej úrovni tzn. nebude mať celomestský význam. Pokiaľ nebude postavený podchod pre peších a cyklistov, most naruší nábrežnú promenádu so silným ťahom peších resp. jej oddychovú funkciu. Zároveň sa skomplikuje doprava na križovatkách Kmeťkova – Wilsonovo nábrežie a Nábrežie mládeže - Slančíkovej. Aká bude organizácia dopravy na moste a na priľahlých križovatkách? Na moste sa budú nachádza tri jazdné pruhu, dva budú priebežné a jeden bude slúžiť na odbočenie vľavo. Križovatka Nábrežie mládeže – Slančíkovej bude priesečná križovatka. Na Slančíkovej bude zriadený samostatný pruh pre odbočenie vľavo na Nábrežie mládeže, ktoré zostane do postavenia sídla samosprávneho kraja jednosmerné. Najväčšia polemika o organizácii dopravy bola na križovatke Wilsonovo nábrežie – Kmeťkova. Mesto z dôvodu zníženia dopravného zaťaženia Kmeťkovej požadovalo, aby Kmeťkova ulica bola v úseku od F. Mojtu k Wilsonu jednosmerná tzn. z mosta by sa nedalo ísť priamo. Navrhované riešenie by vodičov idúci z mosta odklonilo na dopravne silno zaťaženú okružnú križovatku Wilson – Napervilská – Parkové nábrežie, alebo na križovatku Wilson – F. Mojtu. Toto riešenie by predlžilo trasy vodičov v smere do centra resp. zaťažilo by priľahlé križovatky. Zároveň by sa neúmerne zaťažilo ľavé odbočenie na moste. Z uvedených dôvodov dopravná polícia presadzovala riešenie, aby Kmeťkova zostala obojsmerná a z mosta by bolo možné ísť priamo. Navrhované riešenie odľahčí odbočenie vľavo a priľahlé križovatky, umožní rozptyl dopravy a skrátenie jazdy do centrálnej mestskej zóny. Negatívom môže byť zaťaženie Kmeťkovej ulice a najmä križovatky Kmeťkova – Mostná. Dopravná polícia na elimináciu problémov navrhla predĺženie pruhu pre ľavé dobočenie na Kmeťkovej v smere na Mostnú. Okrem uvedeného navrhla opatrenia na križovatke Slančíkovej - Tr. A. Hlinku, a to aby na Slančíkovej sa zriadil samostatný pruh pre pravé odbočenie a predĺžil sa pruh pre ľavé odbočenie na Tr. A. Hlinku v smere von z mesta. Zároveň navrhla, aby sa predĺžilo ľavé odbočenie na Wilsonovom nábreží v smere na Tr. A. Hlinku.

>>>Všetko o novom moste<<<

Po niekoľkých rokovaniach zástupcovia mesta prijali alternatívu navrhovanú dopravnou políciou tzn. Kmeťkova bude obojsmerná a z mosta sa bude dať ísť všetkými smermi. Hlavná cesta zostane Wilsonovo nábrežie a Nábrežie mládeže - Slančíkovej, vedľajšia cesta bude Kmeťkova a výjazd z mosta. Situácia sa bude monitorovať a po troch mesiacoch sa vyhodnotí. V rámci diskusie o odľahčení Kmeťkovej za uvažovalo o presmerovaní liniek mestskej hromadnej dopravy, pretože Kmeťkovou v pracovných dňoch prejde 350 autobusov za deň. Na koniec ešte odpoveď na otázku, či bude na križovatkách priľahlých k mostu cestná svetelná signalizácie. Odpoveď znie: zatiaľ nie. Pri dopravnom prieskume realizovanom pred postavením mosta sa zistilo, že po jeho postavení bude kapacita križovatiek na hranici, preto sa uvažovalo o zriadení cestnej svetelnej signalizácie alebo okružnej križovatky. Osobne by som sa neprihováral za ich realizáciu. Proti signalizácii hovoria krátke radiace pruhy na moste a okružnú križovatku na križovatke Wilson – Kmeľkova by limitovalo veľké prevýšenie a nedostatok priestoru. Pravde do očí sa pozrieme až po spustení mosta. Zostáva nám dúfať, že katastrofické scenáre sa nenaplnia a pozitíva prevládnu nad negatívami.

Na záver si neodpustím otázku „Bude mať mesto po veľkých investíciách ( most, nemocnica, kafiléria ) dostatok finančných prostriedkov na výstavbu mosta na Priemyselnej ulici, ktorý môže zásadným spôsobom prehovoriť do dopravy v meste?“.

Vizualizácie mosta

Mapa




Sponzor spravodajstva


Komentáre  

0 # Mikimajky 2011-03-28 14:49
Ja viem odpoveď na poslednú otázku. Ak to bude realizovať "správna" firma mesto si určite aj "výhodnú" pôžičku od "správnej" inštitúcie zabezpečí.
Aby ostalo aj na dalšie zlodejiny a kampane štb-ákov ako bola "kafilérka " a podobné.
Smutné ale je to tak.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2011-03-28 15:46
Smutné je, že nebude na most kvôli nejakej kafilérke, ktorú vlastní súkromná osoba a mesto sa do toho nemalo vôbec miešať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Mikimajky 2011-03-28 21:46
Smutné je že naše mesto riadia ľudia ktorí mali byť pozatváraný za toto.
Mi nikto nevyhovorí ked sa podpisovali zmluvy že nikto nevedel že nebudú môcť využívať most. Kto pripravoval tento invsetičný projekt? Kto je za tento tunel zodpovedný? Kto podpísal tie zmluvy?
Toto by ma zaujmalo. Doslova sa preliali milióny z mesta na súkromný účet a ešte sa to ani nesnažli skrývať. Veď načo. Aj tak nikomu to asi nevadí.
:-((
Vážený takto socializmus nevybudujeme!!!
:-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Palino 2011-03-28 22:11
Som rád, že Kmeťkova bude jednosmerná. Treba tam rozptyl tej dopravy.
Na druhej strane si myslím, že mesto malo postaviť most na Priemyselnej a prepojiť Dlhú s Novozámockou. To by malo zmysel a toto by citeľne odľahčilo dopravu v meste.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Frajer 2011-03-30 18:54
Zmysel malo vykašľať sa na Kafilérku (chov dobytka na Slovensku nie je skoro žiadny, skončila by aj tak, ved už dobré dva roky je pod Kafilérkou Žilina alebo tam niekde v okolitej dedine) a urobiť obchvat Krškán na NZ. Ale to by na Meste museli sedieť iní FRAJERI! Ak niekto odbremení toľko omieľané Krškany, tak to bude človek,ktorého problémy voličov skutočne trápia a pred taký klobúk dole!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť